Toon posts:

[HTML] Een hele rij als Hyperlink, mogelijk ?

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag voor een php-script dat ik op een rij van een tabel los laat, de gehele rij als hyperlink willen aan kunnen klikken. Ik bedoel hiermee niet de text die in de cellen staat, maar dat de cellen (of eigenlijk de gehele rij) zelf geheel hyperlink zullen worden.

code:
1
2
3
4
5
6
<tr> 
          <td><? echo "$var "; ?></td>
          <td><? echo "$var2"; ?></td>
          <td><? echo "$var3"; ?></td>
          <td><? echo "$var4"; ?></td>
</tr>

De mogelijkheden die ik had bedacht waren de volgende:

- Plaatjes maken en die in de cellen weer laten geven, niet echt handig waneer je met PHP+MySQL op een simpele manier de cellen kunt vullen met alleen text.

- In iedere cel de text als Hyperlink echo-en, nadeel is dat men dan alleen op de text kan klikken.

Ik hoop dat iemand weet wat ik bedoel. Je ziet wel eens op sites, die kan ik nu natuurlijk niet vinden, dat rijen ook als onmouse-over oplichten wanneer je er overheen gaat.

Ik vraag me af of dit gaat werken....

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2005 03:07 . Reden: toevoeging ]

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01-2025

pasta

Ondertitel

Kan je niet een onClick plaatsen op die <td> die de href van de pagina verandert?

Signature

Verwijderd

Topicstarter
pasta schreef op woensdag 09 november 2005 @ 03:09:
Kan je niet een onClick plaatsen op die <td> die de href van de pagina verandert?
Kan ik dat dan niet doen op die hele <tr> ? Me probeert B)

Verwijderd

Topicstarter
Opgelost !

code:
1
2
<tr onmouseover="this.style.background='red';this.style.cursor='pointer'"
        onmouseout="this.style.background='white';" onclick="alert('bang')">

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2005 03:36 ]

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-02 17:02

André

Analytics dude

Mjah wel een beetje basic dit he :/

En om het netjes te houden kan je ook nog eens de hyperlink in alles td's zetten..

Verwijderd

Topicstarter
Opgelost met dit script wat ik gevonden had. Helaas werkt dit dus niet in FF en Opera. De link komt prima in de bron te staan, er gebeurt alleen niets wanneer ik er op klik.

Ik neem aan dat IE hier weer meer tollereert dan FF en O ?

Verwijderd

Topicstarter
Ook weer op te lossen gelukkig. Ik zou best eens een site tegen willen komen met de verschillen van IE en FF qua layout. Dit is veel testen, ook wel leuk overigens.

• Civil
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-02 07:44
uiteraard zijn er sites geheel gewijd aan de onhebbelijkheden van diverse browsers.

positioniseverything is er één van.

Verwijderd

Topicstarter
Civil schreef op zondag 13 november 2005 @ 23:31:
uiteraard zijn er sites geheel gewijd aan de onhebbelijkheden van diverse browsers.

positioniseverything is er één van.
Dank ! Is dit nu onze onhebbelijkheid of light het echt aan die browsers. Ik heb namelijk het idee dat iedereen aan het roepen gaat dat je geen site kunt bouwen als hij in FF soms wat vreemd doet. Je moet het maar net weten allemaal denk ik dan.
Pagina: 1