[XP/XP64] Dual Windows XP/XPx64 wil niet lukken*

Pagina: 1
Acties:

• gabiballetje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-11-2024
Eerst had ik al Win 32 op de C: staan
Toen op de nieuwe partitie de D: maar winXPx64 dacht ik zo...
Dat kan wel , maar x64 verpestte de boot.ini en is dan onbruikbaar.

Opnieuw proberen, winXP deed dat nooit namelijk.
Dus C: WinXPx64
Werkte prima
Daarna D: WinXP
Boot.ini weer gaar, winXP werkt wel maar het maakt niet uit wat ik probeer, WinXPx64 wil niet werken, geeft ook een standaard error
file corrupt windows\system32\ntoskrnl.exe (staat er wel, lijkt me niet corrupt na een verse install, waarna de winXP wordt geinstalled, waarbij die niet komt aan de files van de WinXPx64 partitie).
tja, wat doe je deraan.

We proberen een repair van die windows
Resultaat: WinXPx64 werkt weer en winXP niet.
Tot dusver lijkt het me dus fout om ook maar iets met WinXPx64 als laatste te doen.
Dus ik weer eerst WinXPx64 op C:
winXP op de D:

winXP werkt nu, x64 niet, weet iemand hoe ik dat kan aanpassen ?
Het lijkt me toch niet in de boot.ini te zitten op dit punt, maar op de manier waarop x64 werkt/wil werken.
Ik heb al meerdere mensen in het forum gezien die het wel hebben, maar ik snap er geen barst van...

Ik wil ehct 2 windows, een x64 om bepaalde dingen te doen die daarin gewoonweg veel sneller gaan, en de normale winXP omdat daarvoor zoiezo voor alles drivers zijn en alles gewoon werkt, dus normaal gebruik etc.

Heeft iemand een idee hoe ik dit moet oplossen ?
Ik heb de Forums al afgezocht maar ik kon geen oplossing vinden voor dit probleem, meeste mensen schijnen er geen problemen mee te hebben ???

Ik heb 1 hd in 3 partities op SATA
1 = WinXPx64
2 = WinXP
3 = Games/files/etc (als een windows mukt kan ik die nuken zonder mijn games etc kwijt te zijn, of savegames dan)

Ik ben zelfs zo ver gegaan om voor de zekerheid alles los te halen behalve 1 DVD lezer (is wel handig voor een install cd :P ) en de SATA HD.

Dan nog een legertje HD's puur voor opslag waarvan nog 1 SATA, 2 IDE en 2 IDE RAID controller op een PCI slotje geprikt (de 2 normale IDE's zijn natuurlijk voor DVD lezer en een DVD-DL fikker)

AMD 64 1800+ Venice
ASUS A8N-E
1gb Dual Channel DDR
MSI GF6600 GT TD (overgeklokte GT, maar de meeste hier zullen dat wel weten :D )
Hele resum HD's

Ik ben geen PC Wizard, maar weet er wel wat van (totdat je echt zwaar met registry shit naar mijn hoofd gaat gooien en zo, dan moet ik het in hapklare brokken hebben zo ongeveer).
Ik kan alles van systeem bouwen tot installen (behalve deze soort installs blijkbaar) en vers houden door anti spy/ad/virus muk, maar dat kan bijna iedereen.

Sorry admins, graag even het [XP+XPx64] dingetje voor mijn topic naampje derbij :)

[ Voor 24% gewijzigd door gabiballetje op 09-11-2005 01:16 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik haal even wat !!! uit je topictitel!!! - dat is namelijk echt niet nodig hoor :)

• gabiballetje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-11-2024
maar heb je enig idee hoe het moet ???

Nu ook weer iets aparts
Op de Games HD was ik dus ff een game aan het reinstallen, hij zag dat de game er eigenlijk ngo stond en wilde dus alle fies checken.
Er zijn 2 directories die waarschijnlijk corrupted zijn en niet te lezen zijn, waar geen files in staan, niet te deleten zijn niet te openen zijn, ook niet in Command te verwijderen zijn, alles Read0Only al weggehaald, maar het haalt niets uit...
Dit heb ik nog nooit gehad, enig idee hoe je dat oplost ?

[ Voor 87% gewijzigd door gabiballetje op 09-11-2005 11:47 ]