Toon posts:

silence upgrade

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste heren, ik ga mijn pc stiller (en sneller) maken. Op dit moment heb ik het volgende;
- athlon64 3000+ met zalman 7700cu
- 1gb ddr
- asus k8n-e d
- leadtek 6600GT met zalman 700cu
geen id merk ide 80gb --> dit word denk ik een stille sata samsung spinpoint 200gb
C-merk lawaairige 400watt psu --> wordt denk ik een huntkey 500watt met 12cm fan

vraag1: is dit een goed id? zijn er betere/stillere/economischere oplossingen?
vraag2: ik wil dan dus de nare HD kwijt maar mn muziek en shit niet, dus kan ik op de sata schijf XP installen en dan de files verplaatsen en dan de ide schijf formatten? of werkt dit anders of zijn er slimmere oplossingen?

bijvoorbaat dank voor alle input, groet :Y)
(ff wat foutjes ge-edit)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2005 00:41 ]

• willyfreak
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-02 21:07
Wat wil je met je pc gaan doen?
Als jij in en disco theek staat heeft het geen zin om hem stiller te maken.
en kwa stillte of het beter is niet echt maar als het voor thuis is in de woonkamer bijv. is het wel handig.

Verwijderd

Topicstarter
ja hij staat letterlijk in de woonkamer en als hij niets doet hoor je duidelijk de voeding vandaar, de rest van de onderdelen is zijn volgens mij vrij stil. vandaar dus..

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Dit hoort thuis in "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" part 11

Los hiervan, ik begrijp de topicstart niet. Staat er wat je nu hebt of wilt hebben? Wat meer duidelijkheid zou wel prettig zijn.

Begroeten en groeten en alvast bedanken wordt niet gewaardeerd. Dus vergeet dat maar in het vervolg. Tweakers groeten elkaar altijd en overal en bij schering en inslag dus dat is geautomatiseerd.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
in ben op zoek naar een stillere oplossing niet zo zeer een upgrade. verder lijken vragen 1 en 2 mij zeer duidelijk en als laatste groet en bedankt ik nou eenmaal altijd mensen, online of niet, als je dit niet wilt kan je er overheen lezen.

• Freaky Maus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-02 22:27
Wat ga je precies met die 2 Zalman koelers doen?

Ten eerste heb je 2 processorkoelers genomen voor een videokaart en jawel, een processor. Ten tweede zet je de kleinste koeler op de grootste hittebron, even erbuiten gelaten dat het niet gaat passen natuurlijk op die videokaart.

Mijn advies voor de processorkoeler: Zalman CNPS9500LED
Mijn advies voor de videokaartkoeler: Zalman VF700Cu of Arctic Nv Silencer 6

Ik heb zelf een Zalman ZM400B-APS voeding, werkt goed en stil. Alleen is hij niet zo up to date meer met zonder 24pins aansluiting en PCI-E, etc.. Cooler Master schijnt het ook lekker te doen?

Edit: kleine grammaticale aanpassing.. O-)

[ Voor 5% gewijzigd door Freaky Maus op 09-11-2005 00:34 ]

Specs

Verwijderd

Topicstarter
Freaky Maus schreef op woensdag 09 november 2005 @ 00:31:
Wat ga je precies met die 2 Zalman koelers doen?

Ten eerste heb je 2 processorkoelers genomen voor een videokaart en jawel, een processor. Ten tweede zet je de kleinste koeler op de grootste hittebron, even erbuiten gelaten dat het niet gaat passen natuurlijk op die videokaart.

Mijn advies voor de processorkoeler: Zalman CNPS9500LED
Mijn advies voor de videokaartkoeler: Zalman VF700Cu of Arctic Nv Silencer 6

Ik heb zelf een Zalman ZM400B-APS voeding, werkt goed en stil. Alleen is hij niet zo up to date meer met 24pins aansluiting en PCI-E, etc.. Cooler Master schijnt het ook lekker te doen?
ja sorry dat klopt niet helemaal ik weet niet precies meer hoe ze alllebei heten maar op de proc. zit die grote koperen de 7700 gloof ik en op de GPU de kleine koperen. de 7000cu. ditalles heb ik al, alleen de onderstreepte dingen heb ik npg niet.

• Freaky Maus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-02 22:27
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2005 @ 00:34:
[...]

ja sorry dat klopt niet helemaal ik weet niet precies meer hoe ze alllebei heten maar op de proc. zit die grote koperen de 7700 gloof ik en op de GPU de kleine koperen. de 7000cu. ditalles heb ik al, alleen de onderstreepte dingen heb ik npg niet.
Ah, ok. Het stond alleen een beetje raar, maar nou begrijp ik het.

Anyway, ik heb alleen Maxtor schijven gebruikt en ben er tot nu toe tevreden mee. Ja, één keer kort een oude WD maar dat is geen vergelijking. Ik ken iemand die z'n schijven (Maxtor's) in Zalman 2HC2's heeft hangen en vind dat ze echt stiller zijn geworden doordat ze volledig in rubber hangen. Lijkt me geen gek idee, kost niet veel en wordt er zowieso niet slechter op toch?

Die voeding had ik in m'n vorige post al, Zalman 'oud' maar betrouwbaar? :+ Onder het motto: never change a winning team

Specs

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

ja, volgens mij ben je er dan met een stille voeding, tenzij je een lawaaierige casefan hebt? Misschien een 12 cm papstfan in de kast hangen? Ik weet niet wat voor kast je hebt, dus dat is moeilijk te zeggen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

"Wat kan ik het beste hieraan upgraden" part 11

Overige Hardware is geen dumpbak, als je vragen hebt over een Compleet Systeem, kijk dan in dat subforum...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.