Toon posts:

Computer loopt vast door java programma's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

mijn computer loopt steeds vast als ik een programma gebruik die java nodig heeft zoals limewire en azureus.
Als ik dat programma opstart en ik doe even niks achter de computer zodat deze gewoon download dan bevriest ie na een kwartier ofzo
als ik die programma's niet gebruik blijft mijn computer wel draaien.

Iemand dit vaker gehad?
en wat doe ik eraan?

bedankt alvast

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08 14:26

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Gebruik je de laatste versie van Java? Gebeurt dit met alle Java programma's of alleen met Limewire en Azureus? Heb je al in je Windows (ik neem aan dat het een Windows pc is) eventlogs gekeken (in Windows 2000 en XP)? Als je trouwens voor het starten van een Java programma eerst de taskmanager start en die op de voorgrond laat draaien, zie je dan een verhoging in processor activiteit na het starten van Java? En op het moment dat hij bevriest? :)

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-07 01:16
Ik kan dit probleem 'bevestigen'. Ik stond op het punt ook een nieuw topic te maken. Het gekke is, dat als ik limewire opstart dat de PC dan bevriesd en onbruikbaar wordt. Maar als ik Azureus wil gebruiken (dat ook java gebruikt naar het schijnt) werkt dit gewoon.

Ook java chat applets zijn een voorbeeld van iets dat mijn systeem laat vast lopen. Nu weet ik niet of de topic starter (sorry ben even de naam kwijt) ook dit probleem heeft, maar ik dus wel. Ik gebruik windows xp, laatste versie van java en zowel IE als Firefox hebben last van dit probleem. Het is dus echt Java gebonden en niet aan de browser.

Edit: en hier zodra hij java gaat gebruiken schiet de processor gebruik naar 100%.

Edit2: Ook spyware e.d. zijn (praktisch) uitgesloten gezien ik virusscanners meermalig en verschillende merken heb gebruikt evenals anti spy-ad-ware programmas

[ Voor 20% gewijzigd door AvanCade op 09-11-2005 02:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
heb nog niet in eventlogs gekeken zal ik even allemaal doen..

ja alles waarbij java nodig is.. ik heb nu een oudere versie ik dacht misschien helpt dat want die nieuwe doet hetzelfde

Verwijderd

Probeer Java volledig te verwijderen en installeer dan pas de nieuwste versie van onderstaande site:

http://www.java.com/en/download/manual.jsp

• AvanCade
Ik heb dat al tot 6x geprobeerd, op allerlei manieren. Geen succes. Overigens zegt windows logs niks over java.

• AvanCade
Ik geef het maar eens een schop, misschien heeft iemand nog een idee.
Pagina: 1