Toon posts:

vraagje over moederbord en x800xt

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een ati x800xt pe (agp 8x), nu kwam ik er net achter dat mijn moederbord maar agp 4x ondersteund. Hij loopt nu dus op agp 4x ipv agp 8x, scheelt het veel in prestatie als je een nieuw moederbord aanschaft en hem op agp 8x laat lopen, of zit er niet veel prestatieverschil tussen 4x en 8x. Alvast bedankt. :)

Nog 1 ding: ik heb een pentium 4 2,8 ghz processor, haal je daarmee wel redelijk veel uit je deze videokaart, of is deze processor eigenlijk te min voor deze kaart. :|
:|

Verwijderd

Wat ik weet is dat het niet heel veel scheelt of je nou 4x of 8x draait. Je proc is naar mijn mening ietsjes te zwak maar zou er geen nieuwe voor kopen omdat de kosten niet opwegen tegen de prestaties van een nieuw moederbord en nieuwe processor

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-08 14:07
even uit een ander forum
I just ran some basic test between 4x AGP and 8X AGP on my system.

Test #1= 8X AGP
3D Mark 2000= 20,744
3D Mark 2001= 23,817
3D Mark 2003= 12,254

I went into my bios and set my AGP buss to 4X, verified in driver control panel & benchmark details. I wasn't able to test at 2X AGP because my MB has no setting for 2X. I know in the past there wasn't much difference between 2X & 4X AGP.

Test #2= 4X AGP
3D Mark 2000= 20,143
3D Mark 2001= 23,711
3D mark 2003= 12,211
Verder hier nog een mooie link die laat zien dat het geen drol uitmaakt:
http://www.pcmoddingmy.com/content.php?article.142

En dat allemaal gevonden met:
http://www.google.nl/sear...agp+8x&btnG=Google+Search

;)

//edit: Maar dit alles neemt niet weg dat als je nu een moederbord hebt die niet eens 8x AGP ondersteund je best wel een nieuw moederbord zou kunnen kopen. Zullen je prestaties zeker van verbeteren.

[ Voor 14% gewijzigd door Pkunk op 08-11-2005 23:57 ]

Hallo met Tim

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:55

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GoT :)

Zoals je ziet was met een simpele Google search een duidelijk antwoord op je vraag te vinden. Het zou in de toekomst beter zijn als je die search zelf zou doen - dan blijft GoT over voor de vragen die je niet met een eenvoudige search kunt beantwoorden :z

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.