Toon posts:

ADSL valt steeds weg..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een goeie avond allemaal!

Ik zit met een 'probleempje'. De laatste dagen is mijn ADSL verbinding van HetNet zeer vervelend aan het doen.

's Ochtends en in de middag heb ik nergens last van, maar 's avonds wordt mijn verbinding een grote ramp. De ene keer duurt het 5 minuten, dan weer 20 minuten, en dan weer 1,5: de verbinding valt voor een aantal tellen weg

Ik draai op Windows XP Pro, en heb hier een Speedtouch 510(i) staan. Wanneer de verbinding wegvalt knippert het onderste lampje (bij de @). Die hoort natuurlijk gewoon groen te zijn.

De Klantenservice krijg ik maar niet de pakken, dus dan maar eens zo proberen... Wie o wie weet 't probleem?? Want wil graag ongestoord door kunnen download/surfen/MSNen...

Alvast bedankt voor jullie reacties...

Martijn

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-01 11:56
Van dat verschijnsel heb ik ook altijd last als de snelheidsverhogingen er aan komen/bezig zijn/net zijn geweest, maar dan bij Planet Internet. En dan ook vooral 's avonds en 's nachts.
Mijn ervaring leert dat het beste is om even rustig een paar dagen af te wachten.

Ik heb eht wel eens voor elkaar gekregen dat KPN mijn lijn zou meten, maar ze belden die dag pas rond 21.30 uur, net op het moment dat de verbinding al weer een paar uur goed was. De dag er na had ik weer een tijdje een knipperlicht verbinding. 1 of 2 dagen er na begon gelukkig weer een normale verbinding.

Kortom: ik zelf wacht in die gevallen even rustig af.

Het kan natuurlijk nooit weg je eigen bekabeling en apparatuur even te checken. B)

[ Voor 3% gewijzigd door Joen op 08-11-2005 23:24 ]

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
'k Vermoed het standaard probleem van onjuist aansluiten. Haal stekkertje 'phone/telefoon' eens los uit je splitter. Dan mag geen enkel toestel/antwoordapparaat/alarminstallatie etc (iets wat aan telefoonlijn hangt behalve je modem) een kiestoon meer hebben op de lijn.

Heeft een toestel nog wel een kiestoon? Dan zit die niet juist aangesloten achter de splitter.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• fabje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01:08
zit bij xs4all en heb r de laatste dagen ook last van, zal wel "opgrade kriebels" van 't netwerk zijn ;)

gewoon in de gaten houden...