Veel dode links op google

Pagina: 1
Acties:

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik loop al een tijdje met het idee om hier een topic over te openen. Het valt me namelijk op dat google nog steeds links laat zien die al maanden en maanden niet meer beschikbaar zijn.
Ik neem als voorbeeld mijn eigen site. Daar had ik tot een maand of 9 geleden een andere site opstaan ook, in een subdirectory.
Google laat nog steeds die links zien als ik zoek op links van het domein.

Update google de database erg weinig of hoe zit dit precies? 9 Maanden is wel erg lang geleden natuurlijk.

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Het valt mij ook regelmatig op. Zeker als je een beetje exotische (lees: specifieke) informatie zoekt kom je vreselijk veel dode links tegen. Van de 30 hits werken er vaak maar een stuk of 5. De cache biedt af en toe wel uitkomst, maar lang niet altijd. Ik heb zelf geen idee hoe Google omgaat met het refreshen van de index. Maar ik ben wel erg benieuwd naar hoe het zit.

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
blijkbaar clawlen die google bots niet zo regelmatig als veel mensen denken.
een oplossing is om je site zelf even op te geven om 'doorzocht' te worden. dit kan gewoon bij google (moet je zelf even zoeken, ben nu lui ;))

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• jurma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:42

jurma

simply connecting...

Stond laast op t.net/nieuws kan het ook niet meer even vinden, dat google nu ongeveer meer dan 5 miljard pagina's geindexeerd heeft, maar nog niet eens allemaal van het internet. Dit is natuurlijk een lange tijdsbesef voordat google ze allemaal heeft en ook natuurlijk weer refreshed. Elke dag komen er weer sites uit de grond als paddestoelen. DIt neemt veel tijd mee om ze steeds te controleren.

If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Ik merk dat ook bij 1 van onze sites. De website is veranderd, de oude domein en pages bestaat niet meer, maar ik kom ze nog wel tegen.
Om ongeldige links te compenseren heb ik toch maar extra doorstuur pages erbij gezet zodat ze naar juiste nieuwe plek worden geleid. Je weet het maar nooit.

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Het gekke is dat de cache van de pagina wel behoorlijk actueel is ...
Maar blijkbaar zijn het 2 verschillende processen: het aanmaken van Google Cache en het indexeren van pagina's...
Pagina: 1