[CRT TV] Nieuwe JVC HV-28P37S - Hoeveel waard?

Pagina: 1
Acties:

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Topicstarter
Mijn vraag is het volgende:

Ik ben op zoek naar een nieuwe TV, maar ben nog altijd allergisch voor LCD-tv. In mijn ogen een stap terug voor meer geld. Nu ben ik al een tijd op zoek naar iets leuks, maar als echte Nederlander ook wel op de centen.

Mijn keuze was allereerst gevallen op de HV-28P40B. Deze staat bij JVC nog altijd op de website maar blijkt inmiddels al helemaal niet meer leverbaar. (Alle "dure" modellen van CRT gaan er langzamerhand uit en maken plaats voor LCD) Vooral vanwege mogelijkheid tot progressive scan en 1080i support.

Ik ben toen een beetje op zoek gegaan of mensen dit model nog ergens op voorraad hadden. Dit bleek helaas niet het geval. Bij de plaatselijke Scheer&Foppen deed de verkoper mij voorkomen dat ze hem nog wel ergens in een filaal hadden. Met opzoeken van het type bleek het echter om de JVC HV-28P37S te gaan. Zelfs een type van een modeljaar eerder (2003).
Verkoper durfde nog 650 euro hiervoor te vragen.

Nu is heel concreet mijn vraag: wat is nog een reëele prijs om deze tv nieuw in doos voor mee te nemen? Ik weet dat het natuurlijk afhankelijk is van voor hoeveel ze hem kwijt willen, maar wat zou een aannemelijk bod zijn?

Bij Neckermann is deze tv niet meer in voorraad. Ging er toen uit voor 499.

edit:
Ik zie dat Neckermann inmiddels het toestel wel weer op voorraad heeft.... |:( .

[ Voor 8% gewijzigd door Shiver23 op 08-11-2005 22:53 ]

PSN: Shiver23

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-02 19:39
Ik heb toevallig net de HV-28P40B gekocht. voor 399 euro (It's)
Inderdaad hadden ze daar ook geen anderen meer. Dit was een showmodel.
Ik zag dezelfde JVC nog bij de mediamarkt (rijswijk) staan voor 600 euro.
Misschien dat je met een beetje zoeken nog ergens een exemplaar kan vinden.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Topicstarter
Hmm, lastig dat Rijswijk een beetje ver weg is :) (Enschede)

Zouden er veel verschillen zitten tussen de P37 en de H40? (Behalve dat de H40 er een stuk mooier uitziet?) Ik kan hem namelijk echt nergens vinden. Heb inmiddels de P37 besteld via Neckermann.
Maar dat is 2 weken op zicht en ik moet eerst betalen, dus mocht iemand de H40 nog ergens te gezien hebben in omgeving Enschede, Apeldoorn, Tilburg of Eindhoven?? :)

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
De P40 heeft een donkerdere (mooiere) beeldbuis, de H40 is meer basic. Persoonlijk vind ik de spiegelrand om de P40 erg lelijk en dat gaat je onherroepelijk irriteren als je kijkt met een lichtje aan.

Ik zou sowieso JVC laten voor wat het is, veel uitval en ze stoppen ook met beeldbuis TV's. Kijk eens naar de Philips 28PW8720 voor rond de 500, of voor ong. 700 de 9509 (pixelplus bak). Panasonic is ook een mooie optie, met als instapmodel de 28PM11, die wel wat fletser is dan zijn grote broer, de 28PX10. Da's een erg mooi ding met alles erop en eraan, donkere hoogcontrast beeldbuis en geen scanlijnen zichtbaar. Adviesprijs van Panasonic is 699, maar als je goed zoekt vind je hem wel wat voordeliger. En dan heb je nog een recent model TV ook.

P.S. Dat die verkoper met 650 euro aan kwam zetten is niet heel raar, hij zit natuurlijk ook met oudere inkoopsprijzen. Je wilt ook geen verlies maken op een TV.

[ Voor 13% gewijzigd door Captain Pervert op 09-11-2005 15:22 ]

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Topicstarter
Gaat mij vooral om progressive scan (component aansluiting) en 1080i weergave. Nu is er geen andere tv welke dit aanbied. Philips TV voor dezelfde prijs heeft meestal maar 2 scartaansluitingen met 1 RGB. Dit is gewoon te weinig voor wat ik er op aan wil sluiten.

Uiteraard heb ik liever een recent model, maar zoals je zelf al aangeeft. Langzamerhand gaat al het "glas" eruit voor in mijn ogen inferieure beeldkwaliteit van LCD.

edit: wel bedankt voor het meedenken hoor. Maar ik wil tenminste 2 RGB-scart aansluitingen of 1 RGB en 1 component aansluiting en progressive scan. Ook nog een 28" want voor 32" zit ik te dicht op de tv (<3meter).

Ik heb nu een TV die het op zich nog wel doet. Philips 63cm. Dus wil wel een TV waar ik de komende tijd weer even mee vooruit kan. (PS3, dus hdtv zeker een leuke bijkomstigheid).
Ook gekeken naar een Metz 4:3 tv, maar dat vond ik net weer iets te duur :)

[ Voor 37% gewijzigd door Shiver23 op 09-11-2005 15:53 ]

• Ejorne
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-08-2024

Ejorne

Twisted Pairs

Shiver23 schreef op woensdag 09 november 2005 @ 15:26:
Gaat mij vooral om progressive scan (component aansluiting) en 1080i weergave. Nu is er geen andere tv welke dit aanbied. Philips TV voor dezelfde prijs heeft meestal maar 2 scartaansluitingen met 1 RGB. Dit is gewoon te weinig voor wat ik er op aan wil sluiten.

Uiteraard heb ik liever een recent model, maar zoals je zelf al aangeeft. Langzamerhand gaat al het "glas" eruit voor in mijn ogen inferieure beeldkwaliteit van LCD.
De Panasonic 32px30 heb ik recent aangeschaft voor 775 euro. (zie kieskeurig voor de prijzen)
Dit is een erg mooi scherm welke tevens progressive via component aankan !!!

/edit:
Helaas is deze er voor zover ik weet niet in een 28" uitvoering...
Maar hoever zit je precies van het scherm af? Ik lees <3 meter... Ik zit zelf bijna op de centimeter af op 3 meter van het scherm en vind 32" niet lastig om naar te kijken. Ik hoef voor mijn gevoel iig niet met mijn hoofd heen en weer om het geheel te overzien... En daarbij vind ik deze Panasonic een wel heel erg strak beeld weergeven voor een 32" ivm andere 32" tv's...

[ Voor 27% gewijzigd door Ejorne op 09-11-2005 15:59 ]

Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Topicstarter
Hele mooie optie inderdaad. Maar voor mij toch iets te duur. Is toch meer dan 50% duurder. Je brengt me wel aan het twijvelen nu :)
Och wat ben ik lastig :)

Vanaf de bank ongeveer 2 meter er vanaf en vanuit mijn stoel max 2.5 meter. Daarbij kan ik een grotere tv niet heel goed kwijt. Is toch weer 15cm breder.....

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Die 32PX30 heb ik niet genoemd omdat je zocht in 70cm, maar het is wel een fantastische TV. Eén van de beste wat mij betreft.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Topicstarter
Zie nu ook de 32" versie van de P37 bij Correct voor 499,-
Zelfde als wat ik voor de 28" moet betalen bij Neckermann.

In hoeverre is bigger altijd better als ik 2 tot 3 meter er vanaf zit? Vind dit zelf moeilijk in te schatten.

• Ejorne
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-08-2024

Ejorne

Twisted Pairs

Inderdaad... als je heel erg kort op de tv zit, is 32" wellicht iets teveel van het goede...

Daarbij is een kleinere tv "altijd" scherper, omdat het aantal beeldlijnen per oppervlakte natuurlijk groter is. (Dit moeten dan wel twee vergelijkbare tv's zijn, want een brakke finlux tv zal ongewtijfeld minder scherp zijn dan een grotere Loewe... Duhhh... )

Maar ik heb toch wel heel erg goede ervaringen met de 32" Panasonic. Ja, de prijs ligt wel ff iets hoger dan de tv's waar jij in zoekt... Maarja, ga je een weekendje niet stappen, dan heb je al gauw de helft van het verschil te pakken !!!)

Vooral met een dvd via progressive component-ingang is deze Panasonic wel heel erg strak! Ik denk dat je een wel heeel erg dure LCD-tv hier tegenover kan stellen.... Daar tippen de lcd'tjes van rond de 1500 euro volgens mij bij lange na niet aan... (maarja... wie had het hier nu ook over lcd he? ik dwaal af...)

Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Topicstarter
Ik laat eerst de 28" via Necerkmann wel komen. Als ik het niets vind dan kan ik hem altijd binnen 14 dagen op laten halen en alsnog voor de Panasonic gaan.
Heb gisteren ook even naar de PX10 staan kijken en het beeld was al fantastisch inderdaad. Goedkoopkste PX30 is 800 inmiddels dus dat scheelt wel 300 euro. Is nogal wat. En daarbij is de Panasonic 65kg. Weet niet of mijn Ikea kast dit erg leuk gaat vinden. Moet ik daar weer iets aan gaan doen :)

(Wat heeft die Samsung Flat CRT een slecht beeld zeg.....maar dat terzijde)
En inderdaad hebben we het niet over LCD. Ik wil graag een echt mooi beeld.

[ Voor 8% gewijzigd door Shiver23 op 11-11-2005 11:07 ]

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-02 23:54
Captain Pervert schreef op woensdag 09 november 2005 @ 15:19:
De P40 heeft een donkerdere (mooiere) beeldbuis, de H40 is meer basic. Persoonlijk vind ik de spiegelrand om de P40 erg lelijk en dat gaat je onherroepelijk irriteren als je kijkt met een lichtje aan.
Heeft de P37 ook een spiegelrand?

Kan ik nog even aandacht vragen omtrent dit tv model met de volgende topics:
Progressive signaal naar crt-tv... Hoe en wat?
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=38374.0
http://www.avforums.com/forums/showthread.php?p=2326895 ?
;)

@Ejorne: Ik heb gelezen dat die Panasonic 32px30 alleen 480p ondersteunt en geen 720p of 1080i.

Samsung had ook nog wat modelletjes meen ik, maar ook 'maar' 2 SCARTs.
Als je je aansluitingen wilt uitbreiden kan ik ook nog wel van hartje de Joytech AV Control Center aanraden ( http://www.joytech.net/pr...n=catindex&catID=9&lang=1 ).

Maar als je weet waar die JVC gescoord kan worden, let me know, ik heb ook nog wel interesse :)
Heeft Correct em nog steeds? Staat niet (meer) op de website :/

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-02 23:54
*edit*
Pagina: 1