geen beeld installatie na X800gto2

Pagina: 1
Acties:

• RMG888
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-06 08:51
Ik wordt er gek van!

Ik ben een nieuwe computer aan het opbouwen. Al me oude onderdelen verkocht en nieuwe gekocht:

Asus P5GD2
Intel pentium 4 d630
2 x 256 ddr2 geheugen
80 GB samsung HD
Sapphire X800 GTO2
behuizing: Antec sonata 2 (450 watt)
zallman CNPS7000b

Ik heb eerst de processor inc. koeler geinstalleerd. hierna alles op het moederbord aangesloten. De connectoren voor powerled e.d heb ik volgens de handleiding aangesloten. PCI exp kaart geinstalleerd en de boel aangezet. De computer gaat aan alleen in krijg geen beeld op mijn monitor. De koeler van de graka staat als een gek te draaien. Ik krijg dus geen beeld. ook geen BIOS. Het moederbord, graka en de kast heb ik nieuw. De rest komt van me oude computer.

Weet iemand waar dit aan kan liggen en wat ik fout gedaan kan hebben. Ik heb helaas geen onboard vga om te testen. Ik heb op dit moment ook geen extra pci.exp of pci vga kaartje om te testen of hij het dan wel doet. acties gedaan om het op te lossen:

-alles opnieuw aangesloten
- opgestart zonder pci.exp kaart, hierna machine uit gedaan en kaart erin. heeft ook niet geholpen.... iemand nog tips...?
-tweakers search gebruikt, 1 topic gevonden waarbij de 2e actie voor hem de oplossing was.

[ Voor 4% gewijzigd door RMG888 op 08-11-2005 21:36 ]

• DualDevil
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 31-07 10:13

DualDevil

Venice 3000+ @ 9x324=2916Mhz

geen andere pc in je omgeving die PCI-express slikt ook? Klinkt namelijk als een defecte X800.

| AMD S939 3000+ @9x324 Mhz=2916 Mhz| Asus A8N-E | PCI-E Sapphire X800 GTO2@X850(XT PE nog niet) | Twinmos 1024x2 CL 2.5 PC3200 | Antec TX 1050B (+500 watt modulaire PSU) | Thermaltake Big Typhoon | Logitech G-15 | Logitech MX-510 Gaming mouse|

• successor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-06 07:22
geen biepjes ? anders kan het alles zijn , proc , mobo , (geheugen denk ik niet ), maar voor graka moet dat ding ook beginnen biepen als een gek dunkt mij .....

Out of the box? What box? There is no box.

• RMG888
helaas heb ik geen andere pc met een pci exp. (bekend dan) in mijn omgeving. het vreemde is wel dat ik de harde schijf niet hoor laden. Ik hoor hem zachtjes tikken om de 2 sec zeg maar. normaal gesproken zou deze toch door moeten laden? alleen het moederbord en graka is gewijzigd....

ik hoor tevens geen biepjes of andere geluidjes van mijn moederbord.

[ Voor 12% gewijzigd door RMG888 op 08-11-2005 21:47 ]

Verwijderd

heb je wel de stroomkabel in de grafische kaart gestoken?

• RMG888
stroom kabel is uiteraard in de graka gestoken. ik heb het zelfs geprobeerd zonder stroomkabel met graka. heeft helaas niet geholpen. ik heb een vermoeden dat het misschien aan het moederbord kan liggen. Deze geeft ook geen geluiden weer bij het opstarten dat er zeg maar iets mis is...

Verwijderd

p4 stekkertje etc aan gesloten?

ik heb het idee dat je toch iets vergeten ben aan te sluiten

*edit* heeft je voeding wel een 24 pins atx stekker?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2005 22:03 ]

• RMG888
wat bedoel je met p4 stekker.
Ik heb de EATXpowr 24 pins aangesloten vanaf de voeding. en de ATX12V1 (4aansluitingen) ook aangesloten..

Verwijderd

de p4 stekker bedoel ik de stekker mee die je naast je cpu in je mobo prikt...

op de stekker die naast je cpu komt moeten 2 zwarte en 2 gele draden zitten...

ik neem aan dat je een atx stekker heb met 20 pins en nog een los stekkertje met 4 pins waar (dacht ik) een rode en een oranje draad bij zit...

kan het dat je de stekkertjes waar 4 pins aanzitten heb omgedraaid? dus de p4 stekker naast je atx stekker heb aangesloten?

• RMG888
Voor de zekerheid nagekeken en deze p4 stekker zit er absoluut in. De andere stekker (oranje met rood) zit op de 24 pins connector. ik heb me dvdwriter en floppy afgesloten en ik ga kijken of dat lukt.

Verwijderd

hmm...

voor de rest kan ik je denk ik niet meer helpen

succes iig

• RMG888
ik heb de cpu HD en geheugen in een andere kast gezet. Deze heeft een pci exp aansluiting echter is dit een desktop en is de kaart te groot. Ik kan in ieder geval met de CPU geheugen en HD gewoon opstarten. Ik heb het vermoeden dat het moederbord gewoon een DOA is ofzo. iemand nog enig idee hoe ik dit kan aftesten?
Als ik het toetsenbord niet aansluit op het moederbord wat problemen geeft dan komt er ook geen piep van het moederbord...

Verwijderd

probeer het eerst eens met 1 reepje geheugen... als dat werkt dan alle 2.... werkt het niet... dan kan jou moederbord niet overweg met het geheugen

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-08 23:16

DefLite

Why so serious?

als je het geheugen er uit haalt krijg je dan piepjes mischien is he mobo gewoon brak
Pagina: 1