Internet met Sweex modem steeds trager, daarna weg *

Pagina: 1
Acties:

• turbodiesel13
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-04 14:39

turbodiesel13

---------------

Topicstarter
Ik heb eens rondgezocht op het forum en heb het probleem eerder gevonden, maar het topic was van een jaar geleden.

Het is als volgt. Ik heb een router van SWEEX ANNEX A CC300011.
Daarbij een internet verbinding van het ouder zonnet wat nu doorgaat als versatel.
Nu werkt het internet gewoon. Ook downloaden kan ik.

Het enigste is dat na lange tijd dat de computer op internet staat de verbinding bij wijze van spreken steeds langzamer en slechter begint te worden. De snelheid gaat omlaag, of websites kunnen niet meer weergeven worden en er treden steeds TIME-OUTS op.

Zodra de Router gereboot word is het probleem weg. Waar kan dit in godsnaam mee te maken hebben? Ook moet ik erbij zeggen dat als ik de Diagnostische test laat uitvoeren van de Router en bij 1 ding een FAIL komt te staan:
Test simple ppp session 0 IP connect to PPP

daar heb ik dus op gezocht maar kan niets vinden. Er staat iets over een DNS van de provider, maar daar weet k niets van alleen extrene provider IP weet ik. En ook zou ik niet weten waar ik die wijzigingen in zou moeten voeren

Ik hoop dat iemand dit probleem ook heeft gehad en er een oplossing voor heeft!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02:01

Reptile209

- gers -

Heb je al eens gekeken of er een firmware-upgrade voor je Sweex is? Klinkt alsof zijn interne routerings-tabelletjes vollopen totdat je hem reboot. Gebruik je connectie-slurpende progs zoals Emule oid?

Zo scherp als een voetbal!

• nzyme
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-04 08:04

nzyme

terror

je zou haast zeggen dat ie zn logs ofzo vult met HEEL veel shit ofzo waardoor die trager is ineens... then again, dat slaat ook weer nergens op :?

mss iets met warmte...

| Hardcore - Terror |

• turbodiesel13

turbodiesel13

---------------

Topicstarter
Ik heb van de orginele sweex site de laatste versie van de firmware gedownload en succesvol geinstaleerd.
Ik gebruik geen emule, maar wel het download programma grab-it (nieuwsservers)
En soms iets van torrent programma's
Maar wat kan de foutmelding die de router krijgt daarmee te maken hebben?

Want als ik de router opnieuw opstart en niets run komt die FAIL ook naar voren

[ Voor 35% gewijzigd door turbodiesel13 op 08-11-2005 20:37 ]

Verwijderd

titelfix, probeer voortaan iets duidelijkers te verzinnen.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02:01

Reptile209

- gers -

turbodiesel13 schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 20:36:
Ik heb van de orginele sweex site de laatste versie van de firmware gedownload en succesvol geinstaleerd.
Ik gebruik geen emule, maar wel het download programma grab-it (nieuwsservers)
En soms iets van torrent programma's
Maar wat kan de foutmelding die de router krijgt daarmee te maken hebben?

Want als ik de router opnieuw opstart en niets run komt die FAIL ook naar voren
Hoe maakt je router verbinding met Zonnet/Versatel? Via een PPP-verbinding, of op basis van MAC, naam, etc? Als er geen PPP actief is op je router (en dat hoeft dus niet in alle gevallen, hangt van je ISP af), krijg je daar (uiteraard) een fail op. Dat PPP het niet doet is dus geen ramp als je wel gewoon kunt internetten na zo'n reboot.

Zo scherp als een voetbal!

• turbodiesel13

turbodiesel13

---------------

Topicstarter
als het goed is via PPP, ik moet een aantal settings maar invulllen in de router.

WAN configureren,
PPP, gebruikersnaam en wachtwoord invoeren
DHCP client enabelen,
NAT, instellen op NAPT
vervolgens alles submitten en dan heb ik verbinding. Maar de overige resultaten van de test die ook betrekking hebben op PPP worden wel succesvol gedaan. Hier mijn resultaten:

Checking LAN Connection
Testing Ethernet LAN connection PASS HELP
Checking ADSL Connection
Testing ADSL Synchronization PASS HELP
Checking Circuit 0 for Network Connection
Test ATM OAM Segment Loop Back PASS HELP
Test ATM OAM End-to-End Loop Back PASS HELP
Test Ethernet connect to ATM PASS HELP
Test simple ppp session 0 PPPOE connection UNKNOWN HELP
Test simple ppp session 0 PPP layer connection PASS HELP
Test simple ppp session 0 IP connect to PPP FAIL HELP
Testing Internet Connection
Ping primary DNS SKIPPED HELP
Query DNS for www.conexant.com SKIPPED HELP
Ping www.conexant.com SKIPPED HELP

Als ik op HELP druk word deze melding weergeven:
Check IP Assignment

This test returns PASS if your DSL modem has been assigned a valid IP address by your service provider through DHCP or your DSL modem is assigned a valid IP address statically.

If this test returns FAIL, run this test again a few minutes after this test is completed. If this test returns FAIL consistently and DHCP client is enabled on your DSL modem, check with your service provider. If this test returns FAIL consistently and your DSL modem is statically assigned an IP address, make sure the IP address is the correct one assigned by your service provider.

Wat ik uit het verhaaltje begrijp is dat mijn router niet een gevalideerd IP adres van zonnet ingegeven heeft. Maar dat zou niet logisch zijn want dan behoor ik niet te kunnen internetten toch?

Nog een update van het langzamer worden en de time-outs ,
het is vooral bij de explorers dat hij time outs weergeeft en sommige pagina's niet meer kan laden.

• turbodiesel13

turbodiesel13

---------------

Topicstarter
Ik heb nog even gekeken in me download programma's. Bij de torrent downloaders word hetvolgende weergeven:

11/8/2005 8:06:28 PM - Problem connecting to tracker - (10060, 'Operation timed out')
11/8/2005 9:03:24 PM - Problem connecting to tracker - (10060, 'Operation timed out')
11/8/2005 9:08:45 PM - Problem connecting to tracker - (10060, 'Operation timed out')
11/8/2005 9:46:11 PM - Problem connecting to tracker - (10060, 'Operation timed out')
11/8/2005 9:51:40 PM - Problem connecting to tracker - (10060, 'Operation timed out')

Weer die time out.

Weet iemand al iets meer voor een mogenlijke oplossing. Voorheen had ik er geen last van. Misschien komt het door de laatste firmware update. Maar de oude kan ik nergens meer vinden. Is er iets van een alternatief ?
Pagina: 1