Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Virus via Active sync mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik weet niet of ik deze nu onder het juiste forum plaats. Zoals de titel al doet vermoeden gaat mijn vraag over active sync i.c.m. virussen. Active sync wordt gebruikt om de pda / smartphone te kunnen synchroniseren met outlook.

Het zit zo dat ze op mijn werk nogal terughoudend zijn wat betreft het installeren van active sync en het laten synchroniseren ervan. Ze zijn bang dat een eventueel virus kan overspringen op het netwerk. Wanneer het gaat om mailjtes kan ik me hier nog redelijk in vinden, maar niet als het gaat om de agenda-, notities- en takenfunctie. Het is namelijk zo dat de bestanden niet door de virusscanner worden gecontroleerd.

Nu heb ik de keuze om thuis niet te synchroniseren en dan zou het wel mogen, maar dit is uiteraard niet wat ik wil. Kan een virus, wanneer je de mail niet synchroniseerd naar het netwerk overspringen van mijn werkgever? Zo ja wat is hier aan te doen. Zo nee, dan hebben ze geen reden tot panniek.

m.v.g. Brian

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Lijkt mij vrij vage shit als ik via Active Sync 'n virus vanaf m'n ppc op 'n computer zet (of in jouw geval het netwerk van je werk) Ik denk niet dat het mogelijk is, en als er eventueel 'n virus in 'n mailtje zit ofzo zit, deze zich alleen in je ppc kan nestelen. Maarja ik ben geen expert dus andere GoTters....

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

ja, dat is mogelijk, omdat een virus zichzelf repliceert. Het gaat zichzelf verstoppen in willekeurige bestanden, dus OOK je agenda, notities en taken bestanden kunnen besmet raken. Hier is alleen een goede virusscanner tegen bestand en als ze op je werk die niet eens hebben dan snap ik dat ze huiverig zijn voor activesync. Wel ontiegelijk stom dat ze geen virusscan op die bestanden hebben draaien, maar dat is hun probleem :+

(ja, ik zei GOEDE virusscanner, die kunnen namelijk ook je agenda items scannen :P )

[ Voor 13% gewijzigd door GambitRS op 08-11-2005 20:19 ]

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

Topicstarter
Nou ze hebben wel een virusscanner, maar deze scant niet de bestanden die via active sync worden gesynchroniseerd. 's avonds wordt alles gescand op virussen.
Maar goed, ik heb zelf een Pc-chillin anti-virus en dat moet opzichzelf wel voldoende zijn, dacht ik zo.
Jammer dat virussen zich via de agenda, taken en notities kunnen verspreiden.

Is het nu ook nog eens raadzaam om een antivirus voor de pocket-pc aan te schaffen?

m.v.g. Brian

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

@ TS: Ik neem mijn reply terug, het kan dus toch! Dus sla er maar geen acht op dan! Excuses :|

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Dat moet je met je werk bespreken. PCCillin is een uitstekend pakket en ik vind het zelf een van de betere. Ook de online variant ervan is zeer goed. Maar als jij een antivirus pakket op je PDA installeerd en je werk vindt het nog niet betrouwbaar dan heb je er nog niks aan. Ik zou het dus met hun bespreken.

MechWarrior || Monsters Game

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
Volgens mij heeft Trend Micro een gratis antivirus ding voor PDA's.

Zit volgens mij in de zakelijke lijn (Officescan)

Maar als ik het goed begrijp hebben ze de on access scanner op je werk niet aan staan, alleen een scheduled scan in de avond ?
Da's wel lekker slim dan, komen ze er 's avonds as achter dat er de hele dag al een virus op het netwerk de "time of his life" heeft.

[ Voor 54% gewijzigd door aZuL2001 op 08-11-2005 20:52 ]

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij hebben ze een oude variant van Mcaffee virusscanner die ze op de één of andere manier updaten. Deze staat ook overdag wel aan, maar kan kennelijk niet de gegevens die via active sync lopen ,scannen!
Ik wil alleen maar mijn agenda kunnen synchroniseren en dat schijnt al te veel gevraagd te zijn.

• aZuL2001
Je zou me kunnen bellen om Trend Micro als corporate virusscanner geïmplementeerd te krijgen })

Abort, Retry, Quake ???

• pasta
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

aZuL2001 schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 22:05:
Je zou me kunnen bellen om Trend Micro als corporate virusscanner geïmplementeerd te krijgen })
offtopic:
Dat voegt helemaal niets toe aan de discussie, en lijkt ook verdacht veel op warez aanbieden. ;)

Maar om even op een vraagje van de TS in te haken, namelijk:
Is het nu ook nog eens raadzaam om een antivirus voor de pocket-pc aan te schaffen?
Voorlopig is malware voor de Pocket PC nog niet zo wide-spread als malware voor de PC, het bestaat echter wel. Dat is dus een afweging die je zelf zou moeten maken. :)

Signature

• aZuL2001
pasta schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 23:48:
[...]
offtopic:
Dat voegt helemaal niets toe aan de discussie, en lijkt ook verdacht veel op warez aanbieden. ;)
offtopic:
Die opmerking zegt meer over jou dan over mij :+
Ik kan het hem officieel leveren, maar het leek me al niet opportuun om mijn telefoonnummer neer te zetten 8)

Op http://www.trendmicro.com...mms/evaluate/overview.htm staat meer info over wat ik bedoelde, maar is helaas niet gratis (wel 30 dagen trial)

Abort, Retry, Quake ???

Pagina: 1