Planet opzeggen mogelijk (juridisch gesproken)?

Pagina: 1
Acties:
  • 204 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Topicstarter
Mijn vriendin heeft een abonnement bij Planet dat inmiddels (2 mnden geleden) al het 2e jaar is ingegaan. Ze wil echter toch naar een andere provider, maar is dus net té laat om dat te doen.

Nu heeft ze vandaag een mail ontvangen van Planet waarin het volgende staat:

Geachte mevrouw,

Er is geen medium dat zich zo snel en ingrijpend ontwikkelt als internet. En wie denkt dat we nu in iets rustiger vaarwater terechtkomen, heeft het mis. Sterker nog: 2005 wordt het jaar van de nieuwe internettoepassingen!

Ook dit jaar zullen er weer verschillende interessante producten en diensten worden geïntroduceerd, speciaal voor onze ADSL-abonnees. U dus! Daarnaast kunt u op het gebied van internet - in combinatie met bijvoorbeeld telefonie - nieuwe initiatieven van ons verwachten.

Als klant van Planet Internet kunt u er op rekenen dat u van alle nieuwe mogelijkheden zult kunnen profiteren. Mét kortingen, exclusief voor onze abonnees.

Dat betekent dat de vaste klantenkorting zal verdwijnen. De hoogte van deze jaarlijkse korting - die automatisch op uw factuur werd verrekend - was afhankelijk van het aantal jaren dat u abonnee bent (zie tabel).

Vaste klantenkorting Planet Internet

Jaren abonnee Korting per Jaar

1 € 3,-
2 € 6,-
3 of meer € 9,-

Natuurlijk was dat mooi meegenomen, maar tegenover de bescheiden korting die u 1x per jaar ontving, staat straks heel veel voordeel. En vaak. Dat beloven we u. Want zoals gezegd, kunt u dit jaar heel veel nieuws van ons verwachten. Kijk op www.planet.nl/adslextra om te zien waar u nu al van kunt profiteren. En: houd uw mailbox ook goed in de gaten!

Kan dit een reden zijn om (juridisch gesproken) het abonnement op te zeggen? Het is namelijk geen feitelijke Algemene Voorwaarden aanpassing die Planet doet, maar toch weer wel een aanpassing van het abonnement.

specs | 3360wP met SE3000

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Dat lijkt me wel, je gaat er immers op achteruit.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Ik denk eigenlijk van niet... er valt een korting weg, verder verandert er toch niets aan je abonnement?
Die korting zal wsl wel niet in je contract vermeld staan, dus nee volgens mij is dit geen reden om het alsnog op te zeggen.

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Topicstarter
De korting valt weg, dus ik zou toch denken dat je meer gaat betalen voor dezelfde dienst. Dat er tzt iets tegenover komt te staan is leuk, maar niet gevraagd. En dat is volgens mij toch een reden om het op te kunnen zeggen? (los v/h feit of er wel of niets in een contract staat). Ik bedoel...men krijgt neit iedere keer een nieuw contract als een provider iets aanpast, is het wel?

Ik kan toch zeggen dat ik niet accoord ga met hun aanpassing en dat dat de reden voor mij (haar) is om het contract te beeindigen?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:22

JvS

Ik heb hem zelf ook

Als je dat doet, dan zullen zij je denk ik aan het jaarcontract houden en als jij je poot stijf houdt en incassobureau's negeert dan is het aan een eventuele rechter om te bepalen of dit inderdaad een geldige reden is je contract te ontbinden... En of je die lijdensweg in wil gaan...

ik zou het dus wel proberen, aan planet een brief schrijven dat je het niet eens bent met die korting en dat je dat terug gedraaid wil hebben en dat je anders per direct het contract ontbindt. Als ze daar afwijzend op reageren, moet je het zelf beslissen.

Je hebt overigens kans dat planet dan zegt dat ze je alsnog die korting geven en dan heb je geen poot om op te staan. En volgens mij gaat het niet echt om die 70ct/maand die je aan korting hebt, maar wil je gewoon onder je contract vandaan komen. En nu ik 70ct/maand opschrijf, bedenk ik me dat ISP's weldegelijk hun abonnementsgeld mogen verhogen anders zou je over 50 jaar nog steeds 25 euro kunnen betalen voor een verbinding wat dan heeeel erg weinig is (inflatie). Abbonementen mogen met de inflatie mee omhoog bijgesteld worden, volgens mij valt dit wel behoorlijk binnen die marge...

Ik gok dat een rechter je ongelijk gaat geven.

[ Voor 38% gewijzigd door JvS op 08-11-2005 21:28 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• vanenkelen
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07:12

vanenkelen

uhmmm.....speechless

Hier is volgens mij al eerder eens iets over gezegd, even zoeken hoor.... ja hier

Dat is trouwens niet helemaal het topic dat ik bedoel, maar goed. Ik heb zelf ook met deze gedachte gespeeld. Waar het toen op uitliep was dat Planet claimt dat ze deze korting niet hebben opgenomen in het contract. Zij definieren het als een extraatje. Door het te schrappen veranderen ze (volgens Planet) niets aan het contract en de algemene voorwaarden en valt er dus niet vanwege een wijziging in je contract of de algemene voorwaarden op te zeggen. UIteraard is dit heel makkelijk gezegd door Planet en is het maar de vraag of dit argument in een juridische discussie blijft staan. Ik heb er destijds in ieder geval geen zin in gehad deze discussie te gaan voeren. Kost je toch weer een aantal aangetekende brieven en een hoop tijd en energie. (lui he :z ).

Maar goed, als je echt bij Planet weg wil, voordat je contractjaat is afgelopen, is dit volgens mij wel een van de weinige mogelijkheden die er is. Voor mijn gevoel klopt hun redenering niet en moet je met een beetje aandringen, desnoods met juridische stappen er wel onderuit kunnen, maar of dat het je waard is?

Edit: Trouwens, indien dit een juridische discussie wordt zou je inderdaad vanwege de redenering van JvS wel eens aan het kortste eind kunnen trekken. Planet verandert iets, een klein beetje in je nadeel en een beetje meer in je voordeel (arbitrair ik weet het, maar zo zou een rechter het kunnen zien). Aangezien het niet in de AV staat (daar ga ik maar even vanuit, correct me if i'm wrong) gaat het dus om extraatjes. Aangezien je gecompenseerd wordt, moet je reden om weg te gaan dus iets anders zijn. En dan zou een rechter wel eens kunnen gaan twijfelen of je inderdaad een geldige reden hebt.

[ Voor 20% gewijzigd door vanenkelen op 08-11-2005 21:46 ]

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Topicstarter
JvS schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 21:18:
Als je dat doet, dan zullen zij je denk ik aan het jaarcontract houden en als jij je poot stijf houdt en incassobureau's negeert dan is het aan een eventuele rechter om te bepalen of dit inderdaad een geldige reden is je contract te ontbinden... En of je die lijdensweg in wil gaan...

ik zou het dus wel proberen, aan planet een brief schrijven dat je het niet eens bent met die korting en dat je dat terug gedraaid wil hebben en dat je anders per direct het contract ontbindt. Als ze daar afwijzend op reageren, moet je het zelf beslissen.

Je hebt overigens kans dat planet dan zegt dat ze je alsnog die korting geven en dan heb je geen poot om op te staan. En volgens mij gaat het niet echt om die 70ct/maand die je aan korting hebt, maar wil je gewoon onder je contract vandaan komen. En nu ik 70ct/maand opschrijf, bedenk ik me dat ISP's weldegelijk hun abonnementsgeld mogen verhogen anders zou je over 50 jaar nog steeds 25 euro kunnen betalen voor een verbinding wat dan heeeel erg weinig is (inflatie). Abbonementen mogen met de inflatie mee omhoog bijgesteld worden, volgens mij valt dit wel behoorlijk binnen die marge...

Ik gok dat een rechter je ongelijk gaat geven.
Klinkt logisch en ja...ze wil inderdaad graag het contract laten ontbinden. Dus als een aanpassing in de abonnementsgelden een aanleiding kan zijn grijpt ze die natuurlijk graag.

Een verandering van kosten is toch ook iets dat normalitair van te voren aangekaart moet worden bij abonnees? Ik bedoel...als mijn TV gids opeens 10 EUR p/m duurder wordt gemaakt, dan kan ik toch ook zeggen dat ik het daar niet mee eens ben en opzeggen? Anders kunnen leveranciers wel keer op keer zaken duurder maken.
Nu snap ik ook wel dat het om een relatieve kleine verhoging gaat, maar het principe blijft staan....verandering van abonnementsgelden.

Ik denk dat we het gewoon proberen te doen door aan te geven dat we de abonementskosten met de verhoging niet kunnen accepteren en dat we daarom het contract willen opzeggen. We zien dan wel hoe ze reageren. Kijk...via een rechtszaak gaat ons ook te ver en niet betalen ook, maar als we op een redelijk normale manier er vanaf kunnen komen dan doen we dat natuurlijk.

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

De abonnementskosten en de voorwaarden verandert niks aan. Je krijgt alleen een bepaald extraatje niet meer. Als je een mail terugstuurt waarin je aangeeft te willen opzeggen per direct ivm vervallen vaste klanten korting, zal je standaard mailtje terugkrijgen over waarom dit geen valide reden is. Als je dan weer een mailtje stuurt, dat je er nog niet akkoord meegaat, zal dit mailtje afhankelijk van de stemming van de medewerker, niet behandeld worden, of worden doorgezet naar de klachtenafdeling. Je kan daarom beter zelf direct naar klachten afdeling sturen. Wat de klachtenafdeling ermee gaat doen...? Geen idee. Omdat er al 1 jaar voorbij is, kan het zijn dat ze uit coulance alsnog het abonnement gaat beeindigen.

[ Voor 8% gewijzigd door woekele op 08-11-2005 21:48 ]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:22

JvS

Ik heb hem zelf ook

Lekkere vergelijk, een TV gids abonnement van 100 euro dat 120 euro duurder wordt en een adsl abonnement van 300-400 euro waarvan 9 euro korting wegvalt... Dat is een lekkere vergelijk.
Wat de klachtenafdeling ermee gaat doen...? Geen idee.
Weinig, of alsnog hetzelfde antwoord geven of uit coulance die 9 euro korting alsnog geven.

Als ik op die klachtenafdeling gewerkt had en ik had een brief gekregen waar zo overduidelijk de opzegdrang vanaf droop, dan had ik ter plekke die 9 euro handmatig overgemaakt en een brief gestuurd dat ze alsnog die 9 euro kreeg en nog een heel jaar kon genieten van de vatse klanten korting in combinatie met planet internet :).

>:)

[ Voor 64% gewijzigd door JvS op 08-11-2005 21:54 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• vanenkelen
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07:12

vanenkelen

uhmmm.....speechless

Lees mijn bericht hierboven nog even (edit: en dat van Aarbuds0r :) ). Planet beweert dat de kortingen geen onderdeel uitmaken van je contract en dus van je abonnementskosten. Het zijn extraatjes. Het schrappen van de kortingen heeft dus geen invloed op je abonnementskosten en bieden dus geen geldige reden om op te zeggen op de manier zoals jij hier omschrijft. Het is arbitrair, maar ik denk dat het een lange discussie wordt.

[ Voor 5% gewijzigd door vanenkelen op 08-11-2005 21:53 ]

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-02 10:52
inderdaad de eerste gedachte die ik had toen ik het las OPZEGGEN dat ding. ik lever 9 eurie per maand in en wat krijg ik voor terug?? Een spamfilter :X een virusscanner op de email :'( en 5 eurie muziek tegoed :r

Neem wel adsldirect ofzo (helaas geen ander netwerk mogelijk hier) 29,95 zit ik toch op jaar basis 60 euro goedkoper dan bij Planet.

Of iemand nog een andere tip?

Verwijderd

Lees mijn bericht hierboven nog even (edit: en dat van Aarbuds0r ). Planet beweert dat de kortingen geen onderdeel uitmaken van je contract en dus van je abonnementskosten. Het zijn extraatjes. Het schrappen van de kortingen heeft dus geen invloed op je abonnementskosten en bieden dus geen geldige reden om op te zeggen op de manier zoals jij hier omschrijft. Het is arbitrair, maar ik denk dat het een lange discussie wordt.
Ik denk het op dat punt niet. De rechter interesseert het namelijk niet zo heel erg veel wat planet er van vind, maar van wat er daadwerkelijk gebeurt. Rechters kijken niet naar wazige verhalen om iets goed te praten, die kijken gewoon naar de situatie. Die situatie is dat klant eerst bedrag x betaalde voor een dienst, en later bedrag x+c. Dus is er iets verandert voor de klant.

Daar staat tegenover dat volgens exact hetzelfde mechanisme de rechter ook zal zien dat het de klant helemaal niet om die c euro gaat, dat bedrag is daarvoor veel te marginaal. De klant wil gewoon van z'n contract af.

Dan moet die rechter gaan afwegen of die c euro inderdaad voldoende is om het contract te ontbinden. Op dat punt zijn we het eens, ik denk niet dat een rechter je daarin gelijk zal gaan geven.

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-02 20:34

MeNTaL_TO

The future is not set

Heb je die mail vandaag ontvangen? Ik heb die mail van Planet ergens begin dit jaar ontvangen (exact dezelfde) ik kan me ook niet aan de indruk onttrekken dat dit een mail is van begin dit jaar (terker nog: 2005 wordt het jaar van de nieuwe internettoepassingen!, aan het einde van 2005?).

Je kan het nog via de consumentenbond proberen, je kan namelijk de KPN gedeelte wel per maand opzeggen.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

thefox154 schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 23:53:
ik lever 9 eurie per maand in en wat krijg ik voor terug??
Volgens mij is het 9 euro per jaar.

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-02 12:17

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

De manier om van Planet af te komen is door een tweede telefoonlijn aan te vragen en als daar de ADSL eenmaal goed op draait de eerste op te zeggen. Zoek maar eens goed, dat is de manier waarop een modje hier het heeft aangepakt.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:01

ZieMaar!

Moderator General Chat
Mr. Liu schreef op woensdag 09 november 2005 @ 03:29:
De manier om van Planet af te komen is door een tweede telefoonlijn aan te vragen en als daar de ADSL eenmaal goed op draait de eerste op te zeggen. Zoek maar eens goed, dat is de manier waarop een modje hier het heeft aangepakt.
Zou ik niet doen. Je contract loopt bij Planet gewoon door. Wat toen werkte, werkt nu niet meer.

Overigens, het is een korting die geschrapt wordt, en zo marginaal, en je krijgt er best veel voor terug (ok, jij gebruikt het niet, maar je krijgt het wel). Maar goed, JvS heeft het al uitgebreid uitgelegd. Als jij moeilijk gaat doen krijg je zes euro coulance en that's it waarschijnlijk...

Nieuwe ontwikkelingen bedoelen ze misschien voip mee, als dat nog komt. Verder musicstream etcetera...

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Mr. Liu schreef op woensdag 09 november 2005 @ 03:29:
Ja, zoals Ziemaar aangeeft: dit werkt dus inderdaad niet meer. Opheffing telefoonlijn is geen reden meer tot beëindiging contract bij Planet. En dat is het eigenlijk ook nooit geweest, ze deden dat vroeger alleen uit coulance. Er werd blijkbaar teveel misbruik van gemaakt, dus is het aangepast. Je Planet deel van de abonnementskosten blijf je gewoon betalen tot einde jaarcontract.

Als je aangeeft dat je gaat verhuizen naar een gebied waar ADSL niet beschikbaar is, kan er uit coulance wel gesloopt worden per direct. Ik weet echter niet in welke mate ze dit controleren (overhandigen huur/koop contracten?).

• Freee!!

Freee!!

ZieMaar! schreef op woensdag 09 november 2005 @ 07:07:
[...]
Zou ik niet doen. Je contract loopt bij Planet gewoon door. Wat toen werkte, werkt nu niet meer.
Aarsbuds0r schreef op woensdag 09 november 2005 @ 12:22:
[...]
Ja, zoals Ziemaar aangeeft: dit werkt dus inderdaad niet meer. Opheffing telefoonlijn is geen reden meer tot beëindiging contract bij Planet. En dat is het eigenlijk ook nooit geweest, ze deden dat vroeger alleen uit coulance. Er werd blijkbaar teveel misbruik van gemaakt, dus is het aangepast. Je Planet deel van de abonnementskosten blijf je gewoon betalen tot einde jaarcontract.
Het feit dat er zoveel gebruik danwel misbruik van gemaakt werd, had ze toch aan het denken moeten zetten. Ik ben blij dat ik dit nu weet, weet ik ook zeker dat ik nooit een contract aanga met Planet.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

• MuTTLeYs
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11-2025
Er valt (misschien voor mezelf ook) te hopen dat Planet in 2006 een algemene prijsverhoging op je abbo gooit, dat is toch wel een reden om er vanaf te komen ?

Ik zelf zit in het volgende schuitje:

Mijn abbo loopt op 22 december 2005 af.
Ik stap over op Wanadoo 20MB adsl, en heb dus gezocht op de Planet site hoe ik kan opzeggen.
Volgens de site :
"Minimale contractduur bedraagt 12 maanden. Na afloop..... KNIP.... telkens weer met 12 maanden verlengd. U kunt uiterlijk een maand voor afloop van de lopende contractsperiode opzeggen."

Mijn contractsperiode loopt t/m 22 december 2005. Dus ik heb op 16 november een aangetekende brief verstuurd, en deze is op 17 november uitgereikt aan Planet (volgens Track-Trace van TPG).
De opzegging is dus 1 maand en 5 dagen binnen bij Planet, en volgens hun bovenstaande gequote tekst op tijd.

Maar nu staat er in de algemene voorwaarden van Planet weer iets anders, waardoor ik het nu niet meer snap.
Daarin staat namelijk dat de opzegging minimaal 1 kalendermaand daarvoor binnen moet zijn.
Dus volgens mij (verbeter mij als ik het fout heb) moest ik voor 1 november opzeggen ??

Ik ga uit van minimaal 1 maand en geen kalendermaand. En gebruik dat als ze wel moeilijk gaan doen. Weet iemand hier meer van, of een keer meegemaakt ?

Is het nou 1 maand of 1 kalendermaand ?

Als ze echt heel moeilijk gaan doen, hoop ik echt dat ze een prijsverhoging doorvoeren.
Dat is wel een reden om ervan af te komen. Hoop ik....

• danda
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-02 19:30
volgens mij is de wetgeving op dit gebied veranderd, mobiele providers deden dit vroeger ook maar dat is via rechtspraak teniet gedaan. Als iemand ht wetsartikel of rechterlijke uitspraak van heeft hoor ik dat graag. Als je bijvoorbeeld een jaarcontract hebt en je zegt niet op na einde van het contract kan je het contract toch na een jaar opzeggen met inachtneming van de opzegtermijn, deze mag max. 3 maanden bedragen. Dus stel dat het jaar al voorbij is dan kan je direkt opzeggen rekeninghoudend met je opzegtermijn.

• danda
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-02 19:30
danda schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 16:30:
volgens mij is de wetgeving op dit gebied veranderd, mobiele providers deden dit vroeger ook maar dat is via rechtspraak teniet gedaan. Als iemand ht wetsartikel of rechterlijke uitspraak van heeft hoor ik dat graag. Als je bijvoorbeeld een jaarcontract hebt en je zegt niet op na einde van het contract kan je het contract toch na een jaar opzeggen met inachtneming van de opzegtermijn, deze mag max. 3 maanden bedragen. Dus stel dat het jaar al voorbij is dan kan je direkt opzeggen rekeninghoudend met je opzegtermijn.
Sorry ik loop vooruit op de huidige zaken, het zit nog in de koekepan:(

PvdA: maatregelen opzeggen abonnement

De PvdA-kamerleden Ferd Crone en Martijn van Dam willen door middel van een initiatiefvoorstel een einde maken aan stilzwijgende verlengingen van abonnementen.
Al lange tijd is het probleem bekend van de stilzwijgende verlenging van contracten en abonnementen. De consument ontvangt dan vaak alleen achteraf een factuur of bankafschrijving en zit er dan weer een jaar aan vast, zo melden de kamerleden.
Volgens het huidige Burgerlijk Wetboek is het toegestaan om contracten tot maximaal een jaar te verlengen zonder de consument daarover in te lichten. Op deze manier hebben miljoenen mensen abonnementen op tijdschriften, ADSL, kranten, pechhulpdiensten en boekenclubs, terwijl zij deze abonnementen helemaal niet meer willen hebben, denken de parlementariërs.
De PvdA’ers stellen voor om te komen tot een eenvoudige hoofdregel dat consumenten snel en zonder omhaal hun overeenkomst kunnen opzeggen met een opzegtermijn van één maand. Dat geldt voor overeenkomsten die vanaf hun aanvang voor onbepaalde duur zijn aangegaan. Overeenkomsten die voor een bepaalde duur, bijvoorbeeld één jaar, zijn aangegaan kunnen alleen worden verlengd indien de consument schriftelijk of per e-mail vóóraf is gewezen op de mogelijkheid tot opzegging.
Crone wil een en ander in een initiatiefwet regelen.

maar lees goed wat er staat: hij mag stilzwijgend maximaal 1 jaar worden verlengd, aangezien je nu het derde jaar ingaat kan je het contract dus toch ontbinden :)

[ Voor 5% gewijzigd door danda op 19-11-2005 16:39 ]

Verwijderd

Een argument wat TS wellicjt kan aanvoeren:

Indien mij per xx-xx-xxxx (laatste dag waarop opgezegd kon worden zonder verlenging)
duidelijk was gemaakt dat de korting zou verdwijnen. dan had ik opgezegd en was het contract niet met een vol jaar verlengd.

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:01

ZieMaar!

Moderator General Chat
danda schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 16:37:
[...]

maar lees goed wat er staat: hij mag stilzwijgend maximaal 1 jaar worden verlengd, aangezien je nu het derde jaar ingaat kan je het contract dus toch ontbinden :)
Hoezo? Hij wordt gewoon voor de tweede keer verlengd met een jaar. Voor zover ik weet bestaat er nog geen maximum aantal keren voor verlengen.

@MuTTLeYs: bij Planet gaan abo's altijd per 1ste van een maand in. Als jij op 22/12 lid geworden bent, dat is jouw einddatum (en begindatum) ws 1/1. Dan moet de brief dus voor 1/12 binnen zijn. Wil je het zeker weten, bel dan de helpdesk even, die kunnen dat zo nakijken.

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Mjah, wat volgens mij heel veel mensen hier vergeten, is dat de persoon waar de TS het over heeft, een contract is aangegaan voor een X bedrag per maand. Dit bedrag staat dus in het contract en de contractuele voorwaarden. Het feit dat Planet zo aardig is dat ze vaste klantenkorting geven, betekent dat je X-(K/12) per maand betaald. Echter wanneer Planet de vaste klantenkorting afschaft, veranderd er NIETS aan de contractuele voorwaarden die getekend zijn. Je gaat dan namelijk weer X per maand betalen.

Idd, het is vervelend, maar voor de klant veranderd er helaas niets in haar nadeel. Voor de rest ga ik volledig met Aarsbudsor mee, misschien dat er als coulance wat wordt geregeld, maar ik denk het niet.

Verwijderd

weet niet of iemand dit al heeft geprobeerd
maar ik kwam dit tegen op de kpn site
Hoe zeg ik ADSL van KPN op?
U zegt uw ADSL abonnement op bij uw internet service provider. De minimale contractsduur van uw KPN ADSL aansluiting is 1 jaar, vanaf de datum dat ADSL bedrijfsklaar aan u is geleverd. Eerder opzeggen kan dus niet. Daarna geldt een opzegtermijn van 30 dagen. Bij het opzeggen van uw ADSL abonnement blijft uw telefoonabonnement gewoon behouden. Als u uw telefoonabonnement opzegt, wordt automatisch ook uw ADSL abonnement beëindigd.
ik gooi die telefoonlijn er wel uit als ik zo onder m'n contract kan uitkomen, iemand dit al uitgezocht?

• Freee!!

Freee!!

Verwijderd schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 18:31:
ik gooi die telefoonlijn er wel uit als ik zo onder m'n contract kan uitkomen, iemand dit al uitgezocht?
In ieder geval Planet heeft daar maatregelen tegen genomen (heb ik vernomen). Die truc is iets te vaak toegepast.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Mr. Liu schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 18:33:
[...]

In ieder geval Planet heeft daar maatregelen tegen genomen (heb ik vernomen). Die truc is iets te vaak toegepast.
Maar het staat (blijkbaar) op de site. Dan is een-en-ander niet helemaal consistent, toch?

Hieronder: goed punt, niet aan gedacht. 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door pven op 10-12-2005 18:43 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Freee!!

Freee!!

pven schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 18:35:
[...]
Maar het staat (blijkbaar) op de site. Dan is een-en-ander niet helemaal consistent, toch?
Natuurlijk is het niet consistent, het zijn verschillende bedrijven.

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Bij KPN geldt zowiezo een maandcontract na het eerste jaar :) Bij Planet is en blijft het jaarcontract, ook als je telefoonlijn opzegt. Dan betaal je trouwens alleen het Planet deel, niet meer het KPN deel.
Pagina: 1