Toon posts:

Gewone P3 processor in een laptop?

Pagina: 1
Acties:
  • 58 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Kan een gewone p3 processor uit een pc in een p3 laptop?

Dus als ik bijv. een 500 mhz P3 laptop koop, kan ik dan zomaar uit de pc een 1000 mhz er in prikken?
Warmteontwikkeling wordt sowieso wel een probleem al kan dat ook mee vallen, hangt er van af wat voor core er eerst in de laptop zit denk ik

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:00

Dennahz

Life feels like hell should.

Denk het niet, P3 is toch zo'n cassette? Met P4 zou het wel kunnen denk ik ... ?

Twitter

• Pingelmonster
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Dennahz schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 19:58:
Denk het niet, P3 is toch zo'n cassette? Met P4 zou het wel kunnen denk ik ... ?
P3 is geen cassette, dat ligt er maar net aan. Een Slot-1 PIII zit op een kaart gebakken ja, dat is een lomp ding. Je hebt ook PIII voor s370, die zijn 4 bij 4cm ofzo.
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 19:49:
Kan een gewone p3 processor uit een pc in een p3 laptop?

Dus als ik bijv. een 500 mhz P3 laptop koop, kan ik dan zomaar uit de pc een 1000 mhz er in prikken?
Warmteontwikkeling wordt sowieso wel een probleem al kan dat ook mee vallen, hangt er van af wat voor core er eerst in de laptop zit denk ik
Hier heb ik geen idee van, het kan best zijn dat in een laptop (omdat het zo klein is) de processor op het moederbord zit gegoten, dan kun je 'm niet vervangen.

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Zou kunne ik heb bv een P!!! 1000MHz laptop, kan er gewoon uit. En het is een desktop cpu. Ligt beetje aan je moederbord, welke socket en zo voorts.

Het is zo dat een Intel Pentium!!! socket 370 is en een Intel Pentium!!!-M socket 478/479/495.
De 479 en een deel van de 495 is volgens mij vastgesoldeerd op het mobo, correct me if I'm wrong
bron: Balusc

Dus dit betekend dat als jij een laptop met een pentium-M koopt er alleen een pentium-M in past en als je een "gewone" pentium koopt er ook alleen een "gewone" pentium in past.

Tenzij ik met dit verhaal volledig in de mist ga en dat de desktop pentiums in laptops weer iets volledig anders zijn, zou ook kunnen. Maar ik betwijfel het.

EDIT1: @Coolmaster: in mijn laptop zit toch een desktop pentium!!!. Welk socket weet ik niet, laptop is een gericom dus hij doet het niet meer om te testen :'(

EDIT2: juist opgezocht, is een pentium!!! 1000EB, 1000MHz, 133MHz, 256kB cache op 1.7V (180nm) en zit op een So370.
Het kan dus, mits je een laptop hebt waar al een desktop cpu in zit

[ Voor 31% gewijzigd door kluyze op 08-11-2005 21:37 ]

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:34
Laptop Pentium III hebben een hele andere socket heb ik van iemand gehoord die er verstand van heeft.
Er kan niet zomaar een Pentium S370 erin van een desktop.

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Coolmaster schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 20:58:
Laptop Pentium III hebben een hele andere socket heb ik van iemand gehoord die er verstand van heeft.
Er kan niet zomaar een Pentium S370 erin van een desktop.
Er bestaat niet zoiets als een 'laptop Pentium III' - wel een P3-M, maar niet alle laptops die van P3 voorzien zijn, zijn per definitie met de -M versie (met uPGA socket) uitgerust.

Maar hoe dan ook, dit topic mist een paar belangrijke onderdelen, zoals duidelijke specs in de topicstart (en achtergrondkennis van posters zoals Dennahz :X )

Hangt per geval af, en zonder te weten welk geval het hier betreft heeft dit topic weinig zin...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.