Toon posts:

IP Wireless voor Server

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een Wireless Router van D-link 604 T.

Nu heb ik verschillende pc's in dit netwerk. 3 gewoon en 1 serverke in de garage running on win2003server.

Wel met directupdate heb ik een mooi ip'tje daarvoor en met port forwarding komt het mooi toe.
Maar ik heb nu een phpbb2 forumtje geinstalleerd en dat gaat perfect, maar ik zit met het volgende probleem.
Ofwel stel ik lokaal ip daar in , 192.168.1.5 ofwel .....homeftp.net.
Het probleem is als ik lokaal homeftp.net typ dan kom ik op mijn loginscherm van men router. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik dit niet heb. Want anders kan ik ofwel van de buitenwereld niet aan men admin functies, ofwel niet lokaal. En het zou allebij moeten gaan.

Hoe stel ik dus in dat men dlink hoofdip (internetip) niet naar 192.168.1.1 lokaal gaat als ik in netwerk .....homeftp.net kies?
Hopelijk snap je wat ik wil zeggen. Beter kan ik het lijk niet zeggen.

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:31
Nu heb ik verschillende pc's in dit netwerk. 3 gewoon en 1 serverke in de garage running on win2003server.
PNS :?
Hopelijk snap je wat ik wil zeggen. Beter kan ik het lijk niet zeggen.
"Beter kan ik het lijk niet zeggen", wel daar zullen de meningen over verdeeld zijn.
Waarom post je dit in PNS (zie de Policy - Professional Networking & Servers) en niet in Network Troubleshooting forum.

Daar hebben ze zelfs een hele mooie FAQ : Het Grote Poortmappingsverhaal.

Daar staat jouw probleem letterlijk in uitgelegd.

Ik ziel zelfs dat in je vorige posting daar al naar verwezen wordt.

Verwijderd

Topicstarter
omdat ik echt wel denk dat mijn probleem daar niet tussen staat.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02 21:14
Dan denk je dat verkeerd. Dit is al vele malen besproken, en hoort ook absoluut niet in Professional Networking & Servers thuis.

Dit topic is gesloten.