P3 boot pas na clocken op 120 fsb op 124 fsb

Pagina: 1
Acties:

• Optical
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-06-2025
Ik heb m'n P3 650 draaien op 806 (x124) ,1.8 V dit draait stabiel , tenminste ik heb geen crashes meer gehad sinds mn alpha erop zit :)

Nu is het probleem dat ie niet 'cold' wil booten op 806 Mhz maar wel op 780 (x120) , dwz : als ie 1x geboot is op 780 , is daarna 806 geen probleem meer ... :?

iemand suggesties ?

If at first you don't succeed, cheat. Repeat until caught. Then lie .

• Solosmots
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-08 16:16
Mmmm maybe een schakelaar op die Alpha koeler zetten, en gewoon de koeler de eerste minuut niet aanzetten.

Verwijderd

Hoe 'nieuw' is de combinatie?

Misschien moet je gewoon alles een tijdje inbranden. Vaak komt de boel 'los' na een maand of zo.

• Optical
Op donderdag 18 januari 2001 11:50 schreef Hooi het volgende:
Hoe 'nieuw' is de combinatie?

Misschien moet je gewoon alles een tijdje inbranden. Vaak komt de boel 'los' na een maand of zo.
Nou de combinatie is niet echt nieuw , de Proc (SL3NM / CA2 stepping ;( ) zit er al ongeveer een jaar in , maar ik heb pas sinds 1 week pc 133 CAS2 en een Alpha PAL6035

en het systeem draait wel stable op 806 , maar boot alleen niet de 1e keer , ik MOET em eerst n keer op 780 laten POST-en dan gaat t goed ... :?

Verwijderd

Ik bedoelde als combinatie de overgeklokte situatie en idd bijvoorbeeld nieuwe spullen zoals mobo of geheugen..

tsjah toch zoals ik al zei, misschien oet het eerst nog wat inbranden, komt vaker voor.

Een directe oplossing weet ik zo niet.

Verwijderd

je proc moet booten met default voltage (1,65V) krijgt pas als de bios geladen is 1,8V.

Dit is al eerder in een topic aan bod geweest. Welke weet ik niet. Wat je eraan kan doen evenmin.

Verwijderd

Eujjhh echt waar?

Kan dus niet met jumpers.. hummmhh..

Is er een mogelijkheid het mobo te modden voor hogere Vcore ? daweek zelf dus niet, ik heb geen Intel.

Een andere optie zou misschien te zijn om een programma te zoeken dat de FSB na het booten van windows omhoog gooit. Je laat dan in de BIOS alles staan op standaard behalve de Vcore.

Volgens mij is dat er wel, alleen is het een shareware programma.. effe denken.. ummhh.. hoe heet dat kreng ook weer..CPUcool ??

• Optical
Bedankt tot zover ik zal dat CPUCool proggie eens bekijken , zou wel leuk zijn on the fly de FSB veranderen ...

ik hoop dat mn PLL Ic'tje wordt ondersteund ... :)

http://www.podien.onlinehome.de/CPUCOOL.HTM

• SanduTje
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2016
Probeer hem eens op 133fsb te zetten!

kep een tijdje problemen met die zelfde fsb, ik kreeg toen steeds na het rebooten een melding van bootblock, insert disc in drive a:

kep hem toen op 133 gezet en het was weer goed(beter zelfs >:))

Verwijderd

Oplossing hiervoor is dat je default default voltage moet veranderen. Hiervoor moet je een paar draadjes op je proc solderen.
Zie voor iets meer info het www.cusl2.com forum.
Je proc krijgt nu namelijk 1.65 volt totdat de bios het veranderd naar bijv 1.8 maar je proc werkt blijkbaar niet met 1.65V maar heeft meer nodig om door de bios heen te komen.
Als je de default dus naar 1.8V veranderd krijgt je proc vanaf het opstarten 1.8V

Ik zou niet gaan solderen voor en paar Mhz.
Mijne wil af en toe ook niet door de bios maar meestal wel.
Pagina: 1