Toon posts:

Hoe TV-kaart drivers installeren onder VMWare ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb daarnet onder VMWare 5.5 Windows 98 geïnstalleerd, Nu zou ik graag willen om onder Windows 98 in VMWare mijn WinTV drivers te installeren.

De TV-Kaart werd meestal gedetecteerd door Windows als: Multimedia Video Controller, in een 'normale'-omgeving dus zonder VMWare, maar gewoon tijdens een échte installatie.

Dit is in VMWare niet het geval, dus ik vraag me af of iemand weet hoe ik de drivers van mijn tv-kaart (namelijk: WinTV PVR 350 PCI) kan installeren onder VMWare?

• cobratbq
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2015
Is je TV-kaart USB?
Want PCI-kaarten die in jouw computer zitten, die zitten niet in de Virtuele computer.
Want de complete PC wordt gesimuleerd, dus ook de hardware zoals PCI tv-kaarten.
edit:
Laat maar, niet goed gelezen. Het is PCI, dus hij zit niet in de virtuele PC.

edit: hij simuleert een PC met standaard-hardware wel te verstaan.

[ Voor 32% gewijzigd door cobratbq op 08-11-2005 18:23 ]

One ring to rule them all, one ring to find them, one ring to bring them all, and in darkness bind them...

Verwijderd

Topicstarter
Betekent dat, dat het onmogelijk is om de drivers voor mijn TV-kaart te installeren?

Verwijderd

Jouw host platform heeft toch wel drivers? VMware simuleert een PC met (een gedeelte van) een vaste hardware configuratie.

• cobratbq
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2015
(Aangenomen dat VMWare 5.5 nog steeds hetzelfde werkt als vorige versies)
VMWare bouwt een virtuele omgeving op met standaard hardware. Ze maken gebruik van simpele componenten die je zelf een beetje kan tweaken. Hij bouwt _niet_ een tweede PC met de configuratie van de host-pc.

Dus ook al heb jij een strakke GeForce 7800 GTX, dan kan je in die virtuele PC nog goed een standaard S3 of Trident videokaartje krijgen (of Intel onboard Graphics ofzoiets). De doelstelling is dat die virtuele PC bij iedereen gelijk is zodat je flexibel kunt werken met die PC-images. Als iedereen andere hardware simuleert kan dat niet. (Plus dat de originele hardware niet (goed) te benaderen is omdat jouw Windows 'alleenrecht' op die hardware claimt ivm aansturing enzo)

One ring to rule them all, one ring to find them, one ring to bring them all, and in darkness bind them...