[XP] Muisaanwijzer slaat vast bij starten programma's*

Pagina: 1
Acties:

• chielsen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:39
IN windows xp heb ik opeens allerlei problemen.
Zo start het opeens 5-10x trager op. Normaal gesproken zie ik het zwarte beginscherm met blauw balkje maar een paar seconden, nu dik een minuut.
Ook is de pc wat trager geworden.

Het ergste is alleen, dat tijdens het laden van een zwaar iets (wat eerst volgens mij niet zo zwaar as, mijn muis in een zandloper verandert, en daarna op die positie vast zit. Ik kan mijn muis nog wel bewegen en gebruiken maar ik zie niet waar die is. Ik zie alleen de muis op dezelfde positie.
Hij verandert wel als ik bijvoorbeeld over een link gaat in een handje, maar blijft op dezelfde plek. Ik kan de eigenlijke muis dus niet meer zien en dat maakt het werken met de pc nogal onmogelijk.

Heeft iemand een idee?

Volgens mij is het muis probleem na de deinstallatie van norton internet security en de installatie van zonealarm en avg. Ik heb mijn draadloze logitech muis ook al vervangen door een analoge muis met draad. Ik heb mijn harde schijf al gedefragmenteerd. Het heeft allemaal niets geholpen.

• keesheid
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-03 08:49
Nieuwe instal windows nodig?
En weet je wel zeker dat norton er helemaal af is, haal avg er eens af en probeer het dan.

• chielsen
Nieuwe win install zit ik eigenlijk niet op te wachten. Dan ben ik namelijk 3 dagen zoet alles weer opnieuw te installeren en te configureren.
Kan het ook aan videokaart drivers liggen, ik heb namelijk laatst wel de nieuwste geinstalleerd (nvidia)?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik zet nog even [XP] in de topictitel, per de Windows Operating Systems - Policy, die breid ik ook nog even iets uit.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Ik lees nergens wat je hebt gedaan om het probleem te lokaliseren.

- Heb je de bekende spy en malware programma's gedraait ?
- system logs doorgelezen ?
- regcleaners/msconfig bekeken/netwerk veranderd ?

Ik kan nog wel even doorgaan

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

• chielsen
Ik ben dat misschien vergeten te melden, maar natuurlijk heb ik een virus + spyware scan gedaan. Helaas hielp dat niet. Ook regcleaner en troepcleaners hebben niks veranderd.
In de systeemlogs kan ik niks vinden. Ik heb het netwerk niet veranderd, maar maakt dat uit?

Kan het zijn dat mijn harde schijf kapot is? Heb namelijk zon vermoeden, maar de disk checks geven niks. Ik had voor maxtor hardeschijven ook een programma die keek of de schijf nog in orde was, maar voor exelstor kan ik niks vinden. Maar ook als is mijn harde schijf niet helemaal goed, dat verklaart nog niet deze rare bug met mijn cursor.
Pagina: 1