atmoz schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 22:59:
[...]
Ja, voor mij wel. Dus laat je eventuele ideeën toch maar horen

Ik kwam dit systeem vandaag toevallig ook tegen en vond het wel wat.
Maar hoe je dit (draadloos) moet aanpakken weet ik zo 123 niet....
Mss niet echt passend in dit topic maar: 2 goedkope 433MHz radiozenders/ontvangers (ff zoeken om 2 te vinden die wat in freq verschillen zodat ze samen gebruikt kunnen worden) gebruiken om je seriele data bidirectioneel naar je eigen kastje te krijgen.
In je kastje een voedingssysteem (batterijen, naar eigen smaak/gewenste batterijduur/...), een printje met een PIC die LCD's kan aansturen, wat knopjes, en dan programmeren maar. Als je goed genoeg je basis opzet (een net protocol gebruiken enzo), kan je dan die draadloze controller voor alles wat je maar wil gebruiken, zolang je het implementeerd in een progje op je PC.
Met een net protocol bedoel ik bijvoorbeeld alle verzendingen beginnen met "L" en dan een byte die het aantal verzonden bytes weergeeft, en dan "LCD:xxx" om xxx te tonen op het scherm, of "RdBt" om de knoppen uit te lezen (voor alle karakters tussen "" gebruik je de ascii-code, das erg gemakkelijk, ook voor debuggen).
Als het klaar is, post het dan gerust hier
Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.