parallel - usb covertor voor HP printer

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Drosera
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-02 11:02
Hoi,

Vandaag even de pc-winkel binnen, want ik wilde een convertor om m'n (nog steeds goed functionerende) parallelle HP laserjet 4L aan te sluiten op m'n laptop (die dus geen parallelle poort heeft). Wat blijkt nu, doordat hp zijn parallelle poorten van een afwijkende constructie heeft voorzien, passen al die convertors niet.
Enige oplossing zou dus zijn een switch/dock/... te kopen, maar dan zit ik al dadelijk aan een serieuze prijs, en koop ik dus beter gewoon een nieuwe printer.

Heeft er iemand ervaringen hiermee, of eventueel een oplossing, want lijkt niet zo makkelijk....

ieg bedankt

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06:50

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Wat is er zo afwijkend aan dan? Het werkt toch ook op een gewone parallelle poort?

edit: \/\/\/ precies, daar dacht ik ook aan.

[ Voor 23% gewijzigd door DrivinUCrazy op 08-11-2005 17:19 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• MadDog11
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Vreemd, mijn HP 6L werkt gewoon met een USB-Parallel convertor, dus dan zou niet elke HP-printer een HP-printeraansluiting zijn uitgerust, dat is echt heel apart en kan me haast niet voorstellen, mag ik vragen hoe en van wie je deze info gekregen hebt. Als het van de verkoper is geweest, kan ik maar 1 ding zeggen, die wil gewoon een nieuwe laserprinter kunnen verkopen in plaats van een moeilijk kabeltje die hij waarschijnlijk niet op voorraad heeft en moet bestellen :D

• Pino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 11:15
Op mijn 6L zit een kabel van Computerland, die past prima, de Centronics stekker is net zo groot als van een printerkabel. Op een 4l moet dat ook gewoon passen hoor.

Afbeeldingslocatie: http://www.nefec.org/upm/images/mhp4l_i1.gif

En technisch zou het ook moeten werken, in de tijd van de 4l hadden ze nog nooit van Windows printers gehoord :)

[ Voor 21% gewijzigd door Pino op 08-11-2005 17:23 ]

"If you don't know where you are going, any road will take you there"

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-02 15:08
De afbeelding hierboven is de standaard printerpoort op een printer. Op andere apparaten word (werd) de mannnelijke variant van de connector die achteraan je PC zit (zat) gebruikt.
Welke connector heeft die USB convertor?

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• Pino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 11:15
naftebakje schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 17:28:
De afbeelding hierboven is de standaard printerpoort op een printer. Op andere apparaten word (werd) de mannnelijke variant van de connector die achteraan je PC zit (zat) gebruikt.
Welke connector heeft die USB convertor?
Dit is een plaatje van de 4l, zoals de TS heeft ;)

"If you don't know where you are going, any road will take you there"

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-02 15:08
Dan kan het zijn dat TS zijn kabel die hij gebruikte om vanaf zijn PC naar de printer te gaan moet gebruiken. De PC-kant moet dat in de USB-convertor.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-02 16:45
Als t echt niet past (fysiek door de maat) of kwa connector (zoals bv de 6L en 1100 series zo'n mini-centronics hebben) kun je natuurlijk ook gewoon een koppelstukje scoren om je bestaande kabel eraan te knuppen, of een (korte) verlengkabel zodat je verloop net buiten je printer hangt.

Of je koopt op marktplaats voor paar 10-tjes een parallele printerserver, als je een draadloos netwerkje hebt kun je m meteen draadloos gebruiken met je lappie.
Of je hebt/koopt een draadloze router met printserver (WL500g bv) en je print/internet draadloos.
Pagina: 1