Toon posts:

Harddisk eraser

Pagina: 1
Acties:
  • 223 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Waarde GoT members,

Ik ben op zoek naar een linux-based floppy-booted programma dat harddisk wipes uit kan voeren. Er bestaan iniedergeval twee van dit soort programma's. Van één is de ontwikkeling lang geleden al stopgezet, de andere leeft wellicht nog. Alleen, ik ben van beide programma's de naam vergeten |:(
Zoeken op google en GoT heeft niets opgeleverd.

De programma's kunnen ingezet worden voor een simpele wipe tot een "Randomised secure wipe" (wat uren duurt).

Weet iemand een naam of een website?
Danku!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

diskzapper of disksanitizer bedoel je ? :P

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• mjszwo
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
DBAN is ook een goeie :)

Verwijderd

Topicstarter
Dus er zijn er meer ;) Goede voorbeelden

Deze zouden het prima moeten doen, maar het zijn niet de programma's die ik in het verleden heb gebruikt.

Verwijderd

oftopic maar ik zoek een goede voor windows xp

die freeware zooi werkt but bij mij..ik gebruikte laatst hdclean en er verdween een partitie..!!lol :( :9

• Sir Isaac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-05-2025
dd if=/dev/zero of=/dev/hdX bs=1M ?

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-02 09:51
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 17:20:
oftopic maar ik zoek een goede voor windows xp

die freeware zooi werkt but bij mij..ik gebruikte laatst hdclean en er verdween een partitie..!!lol :( :9
Volgens mij werken die tools ook wel voor fat of ntfs partities hoor? Et is juist de bedoeling van die dingen dat al je partities verdwijnen. Als je alleen een partitie wilt leegkieperen is de formatteer functie in windows heel efficient, al of niet snel.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Blancco? www.blancco.com?

Is wel met linux gebouwt enzo, weet alleen niet of je dat bedoelt...

• Lenzzz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-02-2025
Op Maxtor staat een programma,... "Powermax"
Dit kan op een floppy worden gezet en herkent veel HDD's.
Hier kan je een hele HDD leeg meevegen,. LET OP ! kan lang duren.

Maar ik denk dat je dit bedoeld.

www.maxtor.com en daar zoeken op programma "Powermax" ongeveer 1 mb

succes!

• smokalot
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

Sir Isaac schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 17:27:
dd if=/dev/zero of=/dev/hdX bs=1M ?
Dat maakt m wel leeg ja, maar als het om security gaat is het beter /dev/random te pakken. En dan een paar keer herhalen natuurlijk.

It sounds like it could be either bad hardware or software

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:29
Even zoeken met google? Secure HD eraser.

Overigens is het niet de bedoeling om hier om Windows software te gaan vragen. Je zegt zelf al dat het offtopic is, post het dan ook niet hier.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

gewoon 5x dd if=/dev/null of=/dev/DEVICE

zoals hier boven al op wordt gemerkt. Als je het redelijk safe wil doen:
code:
1
2
3
4
5
6
while ( i < 10 ) 
{
dd if=/dev/null of=/dev/DEVICE
dd if=/dev/random of=/dev/DEVICE
i++
}

even in C achtige syntaxis (bash is er zo van te maken).
werkt aardig safe :)

Zaram module kopen voor je glasvezelaansluiting?

Verwijderd

met solaris kan het met format en dan verify -> analyze -> verify

• rapture
  • Laatst online: 23:29

rapture

Zelfs daar netwerken?

Als je voor echt zware formats gaat, ga dan naar http://dban.sourceforge.net. iso downloaden, CDR branden, booten en schijven wissen. Hiermee kan je militaire format's uitvoeren zodat de overheid en andere instellingen niks meer kan vinden op je gewiste harde schijf. Uiteraard zijn de virussen en andere beestjes ook goed verwijderd. Zelfs de amerikanen vertrouwen hun classified information toe aan deze tool.

[ Voor 12% gewijzigd door rapture op 08-11-2005 20:40 ]

• GambitRS
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

En dit wil je gebruiken omdat? Als je namelijk bang bent voor BREIN oid dan is een grote magneet ook wel handig. DingDong! Brein staat voor de deur! Oh nee..... BAF, grote magneet tegen de kast plakken en weg is al je data :+

Of je daarna nog een werkende PC hebt weet ik trouwens niet :P Maar zelfs een koelkast magneetje kan al rare dingen met je data doen, weet ik zo uit ervaring :P

MechWarrior || Monsters Game

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-02 09:51
Voor de TS: Onderaan de site van DBAN staat een lijstje met overeenkomstige projecten, misschien staan degenen waar jij naar zoekt daar tussen.

@rapture: zie Caponi ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Jesse op 08-11-2005 20:55 ]

• rapture
  • Laatst online: 23:29

rapture

Zelfs daar netwerken?

GambitRS schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 20:42:
En dit wil je gebruiken omdat? Als je namelijk bang bent voor BREIN oid dan is een grote magneet ook wel handig. DingDong! Brein staat voor de deur! Oh nee..... BAF, grote magneet tegen de kast plakken en weg is al je data :+

Of je daarna nog een werkende PC hebt weet ik trouwens niet :P Maar zelfs een koelkast magneetje kan al rare dingen met je data doen, weet ik zo uit ervaring :P
Dat werkt niet, ookal gaat de harde schijf kapot, men zal de data recoveren als men maar genoeg moeite en geld erin steekt.

Verwijderd

Als je dd gaat gebruiken kan het handig zijn om /dev/urandom te gebruiken i.p.v. /dev/random

voor meer info zie urandom(4).

• moto-moi

moto-moi

..omdat je het misschien niet nodig vindt om je documenten en wachtwoorden etc. aan iemand anders te geven ? :)

Ik vind dat namelijk wel belangrijk, ik heb hier nog wat scsi schrijven liggen en die gaan zeker een traject zoals in dit topic staan doorlopen voordat ik ze verkoop. niet omdat ik wat te verbergen heb, maar puur omdat mensen niets te maken hebben met de data die erop staat :)

• moto-moi

moto-moi

Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 23:21:
Als je dd gaat gebruiken kan het handig zijn om /dev/urandom te gebruiken i.p.v. /dev/random
Ik denk dat je dan redelijk lang bezig bent om tig gigabytes vol te pompen :)
Ik denk dat je beter op een andere schijf een aantal /dev/urandom dumps kunt maken en deze in willekeurige volgorde een aantal keren kan wegschrijven.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:29
...hij liever niet net als een of andere officier van justitie serieus risico loopt zijn baan te verliezen door per ongeluk gevoelige informatie op straat te smijten?

Redenen te over waarom je dit zou willen hoor, dat heet 'zorgvuldig omgaan met (bedrijfs)gevoelige informatie', zoals bijvoorbeeld klantenbestanden e.d. en heeft in 99% van de gevallen niets te maken met dat er iets te verbergen zou zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Hulde, wat een goede suggesties _/-\o_

Het programma dat ik oorspronkelijk gebruikte is Autoclave . Was even zoeken met jullie hulp. En deze site verwijst door naar DBAN. Dus dat waren ze dus.

Waarom zulke programma's gebruiken? Gebruiken is een groot woord, kunnen gebruiken is meer de term die je zoekt. Ik knap afentoe computers voor anderen op. In sommige gevallen wil je dan zeker zijn dat de schijf leeg is.
Het is net als programma's gebruiken als Truecrypt . Na menig jaar internetten heb je zo 15-30 verschillende accounts bij site's (T.net, GoT...) en als je die vergeet... Dus wil ik ze ergens opslaan.

Powermax is overigens een goed programma, maar ik ben groot van van OSS :+
DBAN heeft dan mijn voorkeur.

Merci!
Pagina: 1