Gebruiken jullie grote hardeschijf?

Pagina: 1
Acties:
  • 226 views sinds 30-01-2008

• synthesix
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-09-2017
Wat ik me nou echt afvraag is waar mensen de grote hardeschijven van tegenwoordig nou voor gebruiken?

Ik bedoel een standaard kant-en-klaar pc van 700 euro bevat vaak een hdd van 200 Gb of nog groter, en op hier op GoT zie ik met regelmaat mensen met een systeem met 2 sata 200 Gb schijven oid...

Ik hebzelf een 120 Gb schijf die ten eerste al helemaal vol staat met kleine partities van oude verloren pogingen om over te stappen op linux en een andere windows partitie ook nog, dat neemt sowieso ook al 30 gb in, blijft er nog 90 Gb over, en daar van heb ik ook nog 50 Gb over ofzo...Ik krijg het echt met geen mogelijkheid vol, muziek programma's paar films...

Dus ik vraag me echt af waar jullie, jullie schijven nou mee volproppen?

Edit:

Voor al jullie uber-leecher-bitches
Zouden jullie ook ff je internet verbinding erbij kunnen zetten(snelheid en datumlimiet ofz) :>

[ Voor 10% gewijzigd door synthesix op 08-11-2005 17:10 . Reden: Extra vraag ]

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:55
Om op je vraag in topictitel terug te komen, ik gebruik enkel een Raptor 10k RPM schijf van 36GB en het gaat me prima af, ook geen ruimte problemen e.d. :)

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Games, films, muziek. Krijg het met gemak vol, ik denk erover om nog een 2e 200GB schijf bij te zetten. In van die kant en klare pc's zetten ze vaak zon grote harde schijf om net te doen alsof het heel wat is, terwijl ze op de duurder onderdelen zoals een videokaart flink besparen.

Verder is het natuurlijk gewoon sterk afhankelijk van wat je met je pc doet. Rip je al je dvd's, speel je bulten games, dan heb je veel hdd ruimte nodig, en als je alleen Office werk doet kun je net zo goed een 20GB hdd gebruiken.

[ Voor 31% gewijzigd door RoD op 08-11-2005 16:47 ]

• synthesix
RoD schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 16:46:
Games, films, muziek. Krijg het met gemak vol, ik denk erover om nog een 2e 200GB schijf bij te zetten. In van die kant en klare pc's zetten ze vaak zon grote harde schijf om net te doen alsof het heel wat is, terwijl ze op de duurder onderdelen zoals een videokaart flink besparen.

Verder is het natuurlijk gewoon sterk afhankelijk van wat je met je pc doet. Rip je al je dvd's, speel je bulten games, dan heb je veel hdd ruimte nodig, en als je alleen Office werk doet kun je net zo goed een 20GB hdd gebruiken.
Maar laat je al je geripte films dan op je hdd staan?

Anyway, met games krijg ik mn hdd echt niet vol hoor, ik bedoel hoe groot zijn grote games tegenwoordig, 2 Gb? Nou ik heb er echt geen behoefte aan om 10 games die ik niet speel op mn pc te hebben staan eigenlijk, word alles alleen maar traag van.

Verwijderd

40GB aan muziek, en dan ben ik één met de kleinere verzamelingen.

• NaZ-
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

NaZ-

Hoeblablahoeblabla

Ik krijg m'n schijven makkelijk en té snel vol :Y), ik download superveel ehh..schoolverslagen >:)

M'n ouders hebben een jaartje geleden een PC in de winkel gekocht, 200GB S-ATA. Ze zitten nu op ongeveer 20 GB 8)7. Mja, dat krijg je he...hoe hoger hoe beter :z

AMD Pentium 4 32+, 2056MB DDR-ROM, 60INCH HD, Logitech Muis, MS-Toeter

• densoN
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-01 00:01
ik heb 3 x 250GB en moet zeggen dat ik al over 500GB zit.
vooral met dvd games/films gaat het erg snel. Waarom ik ze op mijn schijven laat staan?
Ik heb persoonlijk een hekel aan honderden dvd's die overal rondslingeren. Vooral na het herinstalleren van een OS om dan alles weer te gaan zoeken. En op LAN's vinden mensen het ook niet erg als je aardig wat deelt :-) Spellen installeren ook sneller wanneer ze op je HD staan. En wat dacht je van die leuke DVD-ROM van 59,95 die een keer perongeluk bekrast raakt. Zonder backup heb je er niks aan.

[ Voor 24% gewijzigd door densoN op 08-11-2005 16:57 ]

• Whollabilla
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-03-2021
Ik heb nu een 120 GB schijfje (niet echt heel groot voor nu meer dus) en die staat altijd helemaal vol. Om die reden ga ik dus ook binnenkort maar ff 200/250 GB erbij kopen ;) Mezelf kennende is die alleen ook na een paar maanden helemaal vol :9 Maar om ff op je echte vraag antwoord te geven: ik gebruik nu me hele schijf ongeveer (ik heb zo'n 2 GB vrij). Of je het ook een grote schijf kan noemen...ik denk het niet.

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05:58

tozzke

aka tozzert

ik heb nu 1,4 TB helemaal vol staan, komen binnenkort op z'n minst 2 x 300 GB schijven bij.

hoofdzakelijk films en mp3's, maar ook wat iso's van games en progsels, foto's

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Komt ie ;)

Op dit moment 150 gieg gebruik voor films voor dvd's en videobewerking
25 gieg aan Audio
80 gieg aan images van games en geinstalleerde games
100 gieg aan images van programma's en geinstalleerde programma's
120 gieg aan bacup's

En dan zit alles vol, daarom komt er binnenkort nog 250 gieg bij :)

Zit zo vol hoor allemaal, maar het komt wel inderdaad door hoofdzakelijk videobewerking en het hebben van alle images op je schijf.

• LifeTecH
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ik heb 1 160GB schijf in mijn pc zitten. Deze zit op dit moment nog niet helemaal vol, maar ik kijk veel films en die laat ik dan op mij HD staan.

Verder heeft mijn server ook nog 2* 160GB schijven, daar staat mijn muziek op, game ISO's films. Maar dat komt omdat ik mijn server voor het downloaden gebruik en backups er op zet :)

Verwijderd

tozzke schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 16:57:
ik heb nu 1,4 TB helemaal vol staan, komen binnenkort op z'n minst 2 x 300 GB schijven bij.

hoofdzakelijk films en mp3's, maar ook wat iso's van games en progsels, foto's
geld ook voor mij 1.13Tbyte aan DVD's

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:30

Piggen

Lekker bakkie

Ik heb hier gewoon een 80GB schijf (74,5GB effectief), waar nog 10,7GB van over is. Ik ben niet zo'n enorme downloader, dus meer heb ik niet nodig. De meeste ruimte wordt ingenomen door (gekochte) games. Games die op DVD staan nemen tegenwoordig al snel een hoop GB in. Muziek is ook wel een GB of 10. Films download ik weinig en dan gooi ik ze na één keer kijken (of helemaal niet) weer weg. De kwaliteit is toch vaak teleurstellend en een film achter de PC kijken is gewoon niet relaxed.

Onnodige bestanden (programma's, drivers, etc.) gooi ik ook altijd weg. Ik maak er een beetje een sport van om m'n ruimte zo efficient nodig te benutten.

En als de ruimte tekort schiet, gooi ik wel weer wat weg. Ik vind het niet nodig om daarvoor een grotere schijf aan te schaffen. Dat doe ik wel als deze er na de garantieperiode de brui aan geeft.

[ Voor 11% gewijzigd door Piggen op 08-11-2005 17:02 ]

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

Mp3'tjes, CD-images ( Ik probeer zoveel mogelijk van cd images te spelen ), movies, etc...etc...

200Gb lijkt veel maar is het niet, zeker niet met DVD games! ..legale backups voordat ieder hierover valt!

Voor de rest, filmpjes en extra's he.

In gebruik ben ik 10GB kwijt aan downloads ( tooltjes, browsers, etc ), 2Gb aan drivers ( inclusief een rip van de audigy installatie cd ), ge-installeerde games rond de 20 Gb.

Gaat snel zo hoor :-)

There is no place like ::1

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:33
* Charly komt prima rond met 60gig. Als ik een film oid echt wil bewaren brand ik hem wel.

• keesheid
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:42
Hier 160 op me eigen pc, die staat constant vol met allemaal zooi. Net als CyberDoX ben ik een fanatieke downloader van schoolverslagen :P
Ong 20 gig aan muziek, en verder wat games+teveel programma's+paar filmpjes.

Verwijderd

Ik vraag me dat ook weleens af. Ik heb zelf overigens best veel schijven (5 stuks als ik de schijf in mijn USB-behuizing ook meereken), maar qua GB's valt het allemaal reuze mee.

Ik heb:

1x RAID0 van 2x Raptor 36GB (dus 70 GB ongeveer)
1x RAID0 van 2x Caviar 80 GB (dus 150 GB ongeveer)
1x Caviar 120 GB (USB-behuizing) (dus 110 GB ongeveer)

En die staan allemaal bij lange na nog niet vol. (En dat wilde ik ook zo houden.)

De USB-schijf is eigenlijk mijn dump-plaats voor alles wat ik wel zou willen bewaren maar niet echt vaak nodig heb. Verder is de snelle RAID0 voor mijn OS en prog's en heb ik op mijn "langzame" RAID0 ruimte voor opslag van films, muziek, zooi die ik nog moet opruimen / filteren en het is ook de plek waar mijn PC de opnames van mijn DV-cam wegschrijft.

Het gaat mij dus eigenlijk meer om het aantal schijven, in verband met de snelheid van je systeem. Meerdere schijven is gewoon sneller.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2005 17:02 ]

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-03 21:31

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Mijn systeempje bevat een RAIDcore BC4852 S-ATA RAID5 controller. Deze controller heeft de beschikking over 8 S-ATA poorten waarvan er 4 bezet zijn door 4 Maxtor DaimondMAX 10 schijfen van elke 200GB.

Dit geeft mij een effectieve opslag capaciteit van 600GB. Nu heb ik de schijfen nog lang niet vol staan, maar het groeit gestaagd met DVD iso's, MP3's en VMware image's deze laatste neemt ook relatief veel ruimte in beslag.

En ja ik laat inderdaad de DVD iso's op mijn schijfen staan, aangezien ik mijn systeem als een soort DVD/Audio Jukebox gebruik. Van de DVD's heb ik ook wel gewoon de schijfjes (orgineel) liggen.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• LifeTecH
  • Niet online
MPmad schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 16:59:
Films download ik weinig en dan gooi ik ze na één keer kijken (of helemaal niet) weer weg. De kwaliteit is toch vaak teleurstellend en een film achter de PC kijken is gewoon niet relaxed.
Ben ik met je eens, maar films kijken via tv-out is dan wel heel relaxed :Y)

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-02 10:15

NBK

Weercam-Avatar

Hier 1,5TB is me ene server, 250GB in de andere en 286GB in me eigen PC.
Heb in deze PC een 36 GB raptor voor booten en gamen en op de 250 GB staan temp-downloads, images en me documenten.
Op de eerste server staat muziek (legaal gekopieerd van cd en opnames van radio en webcast), film (hentai gedeelte is legaal, paar dingen weet ik niet zeker, mag inmiddels geen eigen dvd's omzetten naar divx omdat je een beveiliging omzeilt ofzo, maar kan zijn dat dat alleen in de VS was...) en dan nog applicaties (vroeger veel warez, inmiddels eigenlijk alleen maar OSS en gratis programma's of data van cd's van gekochte/gekregen software) en drivers van alle hardware die hier ooit voorbij is gekomen (en dat is veel want ik fix regelmatig de PC's van bekenden/vrienden).
Op de andere server staat voornamelijk documenten, profiles, tijdelijke files, email (IMAP) en me website.
Waarom? Alles op de servers is overal via netwerk/internet te bereiken zonder steeds CD's te moeten zoeken/wisselen. Ik kan alle setup's die ik gebruik in no-time vinden en als ik een nieuwe versie download komt die er gewoon bij in dezelfde map en niet op weer een ander cd'tje. Zeker met drivers is dat wel handig.
Als een vriend van me wat wil installeren is ie 5 minuten aan het zoeken naar een cd, en dan heeft ie vaak nog een oude versie of cd is stuk of multisesie (werkt niet met oude OS'en) etc.

[ Voor 15% gewijzigd door NBK op 08-11-2005 17:09 ]

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

160 Gigabyte deels gevuld vol met downloads (te lui om te verwijderen voor een deel) games, Iso's, Muziek
ik heb dus
waar van
32 ouwe downloads +iso's
8 Muziek
50 GB Games enzo
verder ben ik nog wat vergeten want ik heb 38 GB vrij

Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-02 10:12
2x 200 gb bij mezelf (75% Vol)
1x 120 en 1x 160 in server (85% vol)
1x 60 in pappa's laptop (20% vol)
1x 20 in familie laptop (40% vol)

ieder zen ding :)
ik tv-series en game iso's
mijn broer muziek en films (op server)

Even niets...

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-02 17:37

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

niet zo moeilijk;
  • 70 GB aan MP3
  • 60 GB aan backups van utils en dergelijke
  • 80 GB aan games (iso's en installaties)
  • 50 GB aan films
De gemiddelde game en DVD zijn toch al snel 4 GB dus je komt er zo aan lijkt me.

Als je alleen wat streaming pr0n kijkt, kom je met minder weg natuurlijk ;)

I'm not as think as you stoned I am

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-02 13:26
Heb een Maxtor Diamondmax 9 120Gb SATA150 schijf.
10Gb voor Windows + Apps.
110Gb voor Mailbox, spellen, video-bewerking en ISO's..

Zat vorige week compleet vol, heb toevallig deze week een aantal DVD's vol gebrand en heb nu 48Gb vrije ruimte.

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:30

Piggen

Lekker bakkie

LifeTecH schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 17:01:
[...]

Ben ik met je eens, maar films kijken via tv-out is dan wel heel relaxed :Y)
Dat geloof ik wel :)

Alleen ligt er hier al een niet-weggewerkt UTP-kabel van de PC naar het kabelmodem, nog een kabel van TV naar PC zal m'n moeder niet prettig vinden.
Heb ik ook geen behoefte aan. Zo'n filmfreak ben ik niet, en anders is een DVD'tje zo gehuurd. Hier hebben we ook Canal+, zijn ook vaak wel goede films op.

• synthesix
Ok ik nu snap ik het, jullie leechen gewoon die 1 Tb bij elkaar:P,

Ik zou ook wel willen maar helaas heb ik (mn ouders eigenlijk) een armzalig 5 Gb Fup lijntje van 20,- de maand :O

Anyway ik heb alweer n mooi vraagje voor erbij:9
offtopic:
check ts
:X

Verwijderd

ik gebruik 1 keer 200gb sata
1 keer 160gb sata
1keer 300gb sata
1 keer 80gb ata 133
1 keer 120gb ata 133

ben een film verslaafde,heb denk ik ook wel 400gb iso's
veel spellen spelen..muziek 200 gb

ben alweer toe aan een nieuwe hdd..denk dat ik eind van de maand wel 1.3 tb heb.. :9~

heb een 20mb lijntje van versatel 800meter van centrale..nog nooit 1 probleem mee gehad in paar maand:) leeche als een malle })

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2005 17:10 ]

• kreator
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-11-2025

kreator

Wie niet waagt, verliest niet

Het is gewoon simpel.

Heb je 80gb opslagruimte, zit je altijd te kutten maar red je het wel.
Heb je 800gb heb je hetzelfde probleem. Je wordt alleen iets minder kieskeurig met wat je wil bewaren.

• synthesix
kreator schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 17:13:
Het is gewoon simpel.

Heb je 800gb heb je hetzelfde probleem. Je wordt alleen iets minder kieskeurig met wat je wil bewaren.
Mjoah, ik heb nog nooit iets weg geflikkert eigenlijk, muv een os, en ik heb nog ruimte zat

Verwijderd

dude

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2005 17:16 ]

• synthesix

Verwijderd

Kheb 120 GB
Maar krijg het voor geen mogelijkheid vol, als ik ook iets download wordt het gebrand of geinstalleerd o.i.d maar dan verwijderd ik gebruik er gewoon iets van 10 meer niet.

Verwijderd

Ik heb geen 'grote' harde schijf (een 160 GB exemplaar en in een tweede werkbak nog een 120 GB die voor een belangrijk deel leeg is). 160 GB is voor mij voldoende om alles wat ik download (voornamelijk anime) een plekje te geven en ermee te schuiven voor ik het definitief op DVD zet.

In economisch perspectief is opslaan op een harde schijf bijna voordeliger dan op DVD branden. Reken maar eens uit wat dat per gigabyte kost. Het gaat echter om het bouwen van een grote collectie, en dat is stoerder als je hele bureau volligt met DVDs 8)

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-02 13:11

itsalwaysme

Graast voor DB

ik heb momenteel 0.5 TB in mijn PC zitten(momenteel want ze zijn vol :( )

daarvan is zo'n 20 GB voor de geinstalleerde progs + WinXp en WinXP x64
15 GB data voor school (ja is veel)
en de rest films muziek en ISO's

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

• NRGetic
  • Laatst online: 17-07-2024

NRGetic

Fanatic

Kom t'ie dan he?

1 x 160 GB Sata schijfje
1 x 80 GB IDE schijfje

Gebruik ik voor films, muziek, foto's...etc...

Meer dan genoeg voor mij...raakt soms vol...maar dan ruim ik op en is er weer ruimte te over...

Er heerst volgens mij een ik-wil-alles-hebben, maar-ik-doe-er-eigenlijk-toch-nix-mee mentaliteit >:) --> dit neigt naar een verslaving... :P

[ Voor 13% gewijzigd door NRGetic op 08-11-2005 17:24 ]

I used to be schizophrenic, but we are okay now.

• Ubernerd
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-02 19:42
Ik sla belangrijke dingen liever op harde schijven op dan op Dvd's/Cd's

In mijn ogen zijn harde schijven toch net iets betrouwbaarderm mits je ze maar goed gekoeld onderhoud, en als je hdd aan het doodgaan is gaat s.m.a.r.t wel gillen en kan je de data nog redden, dit zie ik een dvd nog niet doen.. :)

250Gig intern/250Gig extern hier bij de weg :Y)

Sweex vind ik klinken als de tekstuele weergave van het fijnknijpen van een jong vogeltje... zoals je het in tekenfilms hoort dan...

• mjszwo
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb hier 1x 200GB in m'n hoofdsysteem zitten, wat ik ook zeker nodig heb.

Ik download veel ISO's en omdat ik te beroerd ben om die steeds te gaan branden, laat ik die gewoon op m'n HD staan en mount ik die met Daemon Tools (nu even FantomDVD vanwege XP x64).

Op dit moment is 200GB nog zat voor mij, ik heb meestal wel zo'n 10GB vrij.
Wat betreft de internetverbinding: @Home Breedband (Down 5000 kbit/s, up 750 kbit/s). Volgens mij geldt hierbij een Fair Use Policy, maar volgens mij vinden ze het allemaal wel prima. Ze hebben me er iig nooit op gewezen.

[ Voor 3% gewijzigd door mjszwo op 08-11-2005 17:23 ]

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

180GB SATA: Windows, Progs en Games en tijdelijke ruimte 126GB vrije ruimte
80GB IDE: MP3 22GB vrije ruimte
300GB SATA: ISO's (DVD, Games, progs) en andere troep 141GB vrije ruimte

De 300GB schijf heb ik vorige week erin gezet. Mijn 180GB raakte vol. Nu kan ik tenminste een mooi voorraadje ISO's aanleggen als ik weer eens geen zin heb om te branden. Het gaat dan voornamelijk om gedownloade DVD's, dus dan gaat het wel hard. Gemiddeld zo'n 10/15 DVD's in de week...

Zoals mijn voorganger gebruik ik de ruimte ook voor game ISO's om ze gewoon te mounten. Sneller en gemakkelijker dan CD's/DVD's gebruiken.

Ik heb een basic ADSL verbinding bij XS4all (3200/768) zonder datalimiet.

[ Voor 20% gewijzigd door Ebayzo op 08-11-2005 17:26 ]

Default blanke hetero

• jurma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-03 20:14

jurma

simply connecting...

Heb 3x 200 gb + 1x80 gb voor mijn boot en games en voor als temp download.
De overige 600gb zit wel redelijk vol denk hierbij aan appz, zodat je geen cd meer nodig hebt. Nodige films / tv shows en dan komt er nog muziek bij. Op het moment heb ik 100 gb aan appz.

If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.

• Sosabowski
  • Laatst online: 04-02 22:20

Sosabowski

nerd

Tsja, dvd's zijn per gig nu duurder dan ruimte op een hd. Hier heb ik 480 gig. Waarvan 400 aan films en series. 30 Gig aan muziek (te lui om cd-tjes te wisselen). De andere 50 is voor documenten email en 2x OS. Die films worden gedeeld voor 13 man hier in huis die achter dezelfde verbinding zitten. Dit is een 8/1 Mbit ADSL lijn welke voor oud en nieuw wordt vervangen door 100 Mbit glas. :D Dan wordt het waarschijnlijk wee ruimte bijkopen.

Kortom, branden is lastiger en duurder dan gewoon opslaan.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:12
ik heb ook 120 gb,... vol :|
40 gb schijf, staat bijna vol daar staat windows + programma's als word, alle andere programma's die je in de loop der jaren verzameld. sta ik altijd weer versteld van hoeveel je wel niet hebt, en nodig hebt.

Op mn andere schijf van 80 gb staat veel gedownloade troep. Veel muziek, + films + programmatjes en dingetjes en zipfiles alles wat je maar nodig hebt. ook films en games. en ja hij staat erg snel vol.
vroeger vond ik het altijd vervelend om een film weg te gooien als je hem had gezien, nu nog. maar als ik nu 1 film download gooi ik er ook 1 weg. maakt verder niet uit want mocht je hem ook nog is willen zien dan download je hem opnieuw....

ik heb adsl iets van 512/1600 oid Lite abbo... schijnt dalijk sneller te worden.

Ik zou alleen nog wel is een mediacenter willen maken, met heeeel veel schijfruimte. en daar alle films die ik download naar toe kopieer + sub netjes in een map.
maarja ik denk niet dat het zal gaan lukken, dat netjes houden bedoel ik :)

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07:39
Tja, lijkt me duidelijk:
- games
- isos
- movies
- muziek

dat vult de ruimte al aardig snel.
Ik zet ook veel software op harddisk, zodat het vanaf elke machine op het netwerk snel en gemakkelijk te installeren is.

Momenteel heb ik netto bijna 1 TB aan opslag. Vrijwel geheel gevuld.
Vooral DVD isos kosten nogal wat ruimte... :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02 15:57
2x 80, 1x 120, 1x 200 en 1x 12gb.. 492gb dus, in mn workstation. Tot de nok vol, pas 24gb weggegooit en 2 dagen later was de helft daarvan weer weg... Ik heb nooit genoeg hdd space :) Binnenkort een 250/300/320gb erbij kopen..

64gb mp3 (35 dagen :D)
202gb aan films/series..
shitload aan games etc.

Zo kom je er wel..

edit: Oja. mn verbinding: chello classic (4/1 mbit), 99% vd tijd stable 500kb/s down en 120kb/s up.

[ Voor 18% gewijzigd door geez op 08-11-2005 17:34 ]

Verwijderd

250gb hier

C: 10gb --> nog 3gb van over (geen progsels)
D: 205gb --> 112gb over (27,4gb aan Anime | 1,17gb aan progsels | 12gb aan geinstalleerde games | 29,6gb aan iso/bin images | 6,74gb aan AVI's | 3,76gb aan mp3s)
E: 10gb --> images van Windows 2003 / Windows XP (2,68gb)

dit in een korte tijd, als ik zo door blijf gaan is een 2e schijf geen overbodig luxe :)

oja powered by Versatel Family compleet (4Mbit down/1Mbit up) alleen heel verdacht dat mijn download veel sneller is dan een 4Mbit lijntje (980kb/s gespot met FlashGet)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2005 17:39 . Reden: Internetverbinding ]

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-03 17:56

DefLite

Why so serious?

jezus wat een enorme hardeschijfen
ik heb 1x 80GB harde schijf en een externe harde schijf van 8GB die gebruik ik als ik windows opnieuw instal voor drivers etc
ik heb alleen wat progs driver etc op me oc staan en 500MB aan muziek en 9Gb aan games en iso

ik heb tiscali 400Kb down
60KB up :'(

[ Voor 15% gewijzigd door DefLite op 08-11-2005 17:40 . Reden: wat vergeten ]

• walterg
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-01 00:03
Tegen de 250 gb in m'n primaire pc en 120 in een media pc.

Ik werk al een paar weken op m'n laptop (pc's zijn even niet aangesloten ivm kleine verbouwing) en ik mis het ab-so-luut niet. Van de 30 gb op m'n laptop heb ik amper 10 gb in gebruik en dat is INCLUSIEF OS.

• Shaggy
  • Laatst online: 07:41

Shaggy

Misantroop pur sang

8 x 80Gig Maxtors ( S-ATA & ATA )

4 x in RAID 0/1 Data, webdesigns, foto's, films ( Mini-Dv etc. )
2 x in RAID 0 Games ( ook voor video bewerking met hierboven )
2 x in RAID 1 Windows, MP3 etc.

Straks alles lekker in raid 5 hangen, is een stukje beter in deze situ.

Genoeg...ja nog wel, jammer dat 8 x 500Gig redelijk prijzig is :(

Making an ass of myself since the 70's

• endless
  • Niet online
Ik heb 280 Gb in deze pc vol zitten (moet nodig een 200 Gb bij)
Met vooral games & films

Heb een 60 Gb vol zitten op mijn laptop wat vooral mp3tje's en wat films zijn.

En mijn leech/server ding heeft 50 Gb vol zitten aan zooi en vooral (linux) iso's.

En dat met een 1,3 mbit lijntje met een FUP.

Het meeste komt van LAN-party's af.

Verwijderd

ik had een verkeerde iets gewuote..dus dat haalde ik weg:d ging nergens over was ook geen reactie op de vorrrige kerel

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-03 15:30

DynaMikeY

1976 Kever 1300

[ PC ] - Windows XP
2x 60GB in RAID0 (downloadbuffer & games)
1x 160GB S-ATA (OS, Xbox games, data)
1x 250GB S-ATA (Movies & CD images)

[ Server ] - Windows Server 2003
1x 40GB (OS, HTTP server)
2x 40GB RAID0 (FTP & MP3 server)

[ Laptop ] - Windows XP
1x 40GB (OS, MP3, movies, data)

[ USB Drive ]
1x 40GB Removable USB2.0

[ XBOX ] - Xbox Media Center
1x 160GB (Games, Movies, Foto's)

890GB totaal :7 Ik weet niet hoeveel er vrij is... ik schat zo'n 200GB :)

Movies kijk ik via de Xbox vanaf de harddisk, of via een netwerkshare naar mijn PC. Lekker lui vanaf de bank met de remote control door je collectie bladeren. Zelfde geldt overigens voor de MP3's. :)

Verbinding is momenteel Chello Classic (4MBit/1MBit), maar hoop eind deze maand op te kunnen zeggen, omdat mijn Quicknet Medium (3MBbit/1MBit) dan actief is.

[ Voor 49% gewijzigd door DynaMikeY op 08-11-2005 18:21 ]

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

• Mad Marty
  • Laatst online: 10:05

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

360gb hier, 1x120 (40 vrij, voornamelijk muziek), 1x160 (1,5 vrij :X, voornamelijk films) en 1x80 (23 vrij, os, games, progs). Als je een beetje muziek/film-fanaat bent heb je het snel vol. Veeeeeel oude films en docu's...
MPmad schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 16:59:
Films download ik weinig en dan gooi ik ze na één keer kijken (of helemaal niet) weer weg. De kwaliteit is toch vaak teleurstellend en een film achter de PC kijken is gewoon niet relaxed.
Ik weet niet wat voor films je download, maar de meeste DVD(-rips) zijn van heel goede kwaliteit! Ja, TS, CAM of VHS-screener schiet niet op inderdaad, maar die download ik dan ook niet; dan kijk ik het liever in de bioscoop. En je vergeet tv-out, ik kijk gewoon vanuit de luie stoel naar de tv ;)

Overigens, hier SURFNet 100Mbit, geen limiet. >:)

[ Voor 3% gewijzigd door Mad Marty op 08-11-2005 17:52 ]

Rail Away!

Verwijderd

Ik heb op dit moment 1,22 TB (bruto)

2x Samsung 160.0Gb, 7200rpm, SATA150, 8Mb cache
3 x Maxtor DiamondMax 10, 300Gb, 7200rpm,16Mb SATA150

Das ongeveer netto 11,9TB (1220000mb/1024)
Daarvan gebruik ik op dit moment +/- 850GB van
(ze zaten nagenoeg vol, dus moest ik verplicht ff ruimte vrij maken)

Ik gebruikt de ruimte voor de vokgende zaken:

- Movies/series (300GB)
- Games (250GB Iso's)
- Applicaties (100GB)
- OS e.d. (50GB)
- Videobewerking (100GB)
- MP3's (30GB)
- Schoolstuff (20GB)

Is het dus een probleem schijfruimte vol te krijgen......nee dus :P

Het probleem is alleen het wegschrijven van deze spullen, want een DVD-tje is maar 4,7GB/9GB, dus maar hopen dat Blue ray/HD-DVD niet meer lang op zich laat wachten, en dat de schijfjes van 30-100GB snel komen....

....oh ja, heb op dit moment ADSL 512/256 abo, download daarom maar ff op school max 8Mbyte Down (dus 64MBIT), krijg binnenkort weer fatsoenlijk internet ADSL2..

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2005 18:07 ]

Verwijderd

kreator schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 17:13:
Het is gewoon simpel.

Precies. Ik heb dus 80GB, 2x40 in raid0. Red het prima, gooi een film na het kijken weg, bewaar nauwelijks iso´s/installs en heb 40GB aan muziek, voor de rest geinstalleerde programma's/games en de rest is vrij, denk ongveer zown 10GB. Zit er wel aan te denken om binnenkort maar eens 2 nieuwe schijven te kopen, kost tegenwoordig ook nix meer (want dan heb k aan 2*120/160/200GB meer als genoeg).

• Peter
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-02 20:23
Heb hier nu 520 GB ( 2x200 GB + 1x120GB ) Bruto, op 12 GB na propvol :) Waarmee? Anime, heel erg veel anime :)

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:54

BioHazard

*\o/*

Kheb nu het volgende:

-1x 160GB Sata (Windows en Games + paar grote downloads)
-1x 200GB Sata (Helemaal vol DVDR)
-1x 120GB IDE (Game en App Images)
-1x 80GB IDE (Staat helemaal vol MP3's en Foto en nog meer dergelijke zooi)

Dan heb ik nog een extra PC aka Server:

-1x 120GB (Systeem + Newsleecherdownloads mapje)
-1x 40GB Extern (Grote USB stick met allerlei zooi zeg maar)

:/

Verwijderd

Okej ik zelf heb:

2x een maxtor 200 Gb
1x een Hitachi 200 Gb
4x een hitachi 250 Gb

Totaal is dus 1,6 Tb waarvan 900 Gb in gebruik is. Het meeste waarvoor ik de schijfjes gebruik is voor mp3 opslag. Nu ongeveer 400 Gb. Verder gebruik ik 30 Gb voor windows en 150 gb voor de games. Ook alle games die ik heb, heb ik als iso op mijn schijf staan (vind het gewoon handig cd's beschadigen alleen maar). Verder heb ik een data schijf en een dvd schijf om alle zooi erop te gooien die ik van het internet download.

Verder heb ik in mijn server een 80 Gb en 200 gb maxtor in zitten en is ongeveer voor 60 % in gebruik met films, Appz en meuk.

En in de laptop heb ik 80 Gb in zitten maar daar is maar iets van 25 % in gebruik. Alleen windows en een filmpje.

Mijn internet verbinding is het classic abbonnement van Chello en is 500 Kb/s down en 125 Kb/s up. En haal ongeveer 500 gb per maand aan zooi binnen.

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Beetje een opsom topic dit maar goed.

400 GB bruto in totaal. Heb nog zo'n 70 over. Een deel gaat naar mijn geripte mp3 verzameling.
Lame 320 kbps :) Voor de rest ben ik ook nogal bewaarderig met films. Ik heb ze allang gezien en hoef ze de eerste 5 jaar niet nog een keer te zien, maar laat de iso toch maar op men hard-disk staan omdat het anders zo'n zonde is :P Branden doe ik amper trouwens.

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-03 22:12
2 x 250gb in raid 1, ik maak backups een daar staat ie vol mee :)

dan nog 2 x 80 gb voor zooi :)

• synthesix
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 18:04:
....oh ja, heb op dit moment ADSL 512/256 abo, download daarom maar ff op school max 8Mbyte Down (dus 64MBIT), krijg binnenkort weer fatsoenlijk internet ADSL2..
Dat is nou echt een goed idee, als ik ooit nog eens een keer een externe hdd koop sluit ik m gewoon ff aan in een tussenuur >:)

• geforce666
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-02 20:34

geforce666

a.k.a Jan (nl)

2 x 160 Gb in RAID0 S-ATA: films en mp3's

nog een keer 2 x 160 Gb in RAID0 S-ATA: me series

een 160 Gb los IDE: van alles en nog wat (downloads enzo)

een 80 Gb los IDE: voor game ISO's

een 40 Gb los IDE: me C schijf

USB HDD: hangt er vanaf... soms 40 Gb en soms 120 Gb

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Ach, ik heb nu een 160gb hd waarvan ik ongeveer 35gb gebruik, (5gb muziek, lading documenten, veel project-related bestanden en nog 'n paar films).

Ik betwijfel echt of ik 't ooit nog es vol zal krijgen, ik zal over 'n jaar dit topic weer eens opzoeken ;)
'k heb trouwens 'n 3,2mbps verbinding zonder datumlemiet ;)

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 20:16
Server (soon to come)
2 * 250 Gb

paPC
2X250

maPC
1X 250
1X 80

ik krijg de 330 Gb makkelijk vol met ehm... schoolverslagen....
Ik rip mijn DVD's altijd en dan zit je al gauw op iets van 7 Gb
nog iets van 30Gb aan muziek
en aan geinstalleerde spellen ook iets van 20Gb

"Stilte, een gat in het geluid...."

• Spidey
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:41
1x 80 GB
1x 250 GB (extern)

Jaren lang met 80GB en alles op tijd branden op CD/DVD. Nu lekker alles op externe schijf gooien en als die een keer vol is (nu +/- de helft, na 3 maanden) alles fikken wat ik nog wil hebben....

Wanneer je praat, herhaal je alleen wat je al weet. Maar als je luistert, zou je iets nieuws kunnen leren

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-03 19:58
Hier 2x250GB in Raid-0 en nog 1 x 200 GB om mee te booten en wat progsels te installeren. Die 500GB is ongeveer voor 20% vol (ik houd van opruimen ;)) en die 200GB staat voor ongeveer 60% vol.

De raid config word vooral gebruikt voor games en downloads.

Downloaden doe ik met 8mbit en uploaden met 1mbit. Voor dit prettige internet gebruik betaal ik 34 euro per maand.

[ Voor 16% gewijzigd door sorted.bits op 08-11-2005 18:39 ]

• h3ll
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Lol,

Aangezien ik tot juli dit jaar ofzo gewend was met een 15GB schijf te werken (mn 9.1GB was doodgegaan) heb ik nu veel ruimte op mn 160GB vrij :P

Toen ik die 15GB had downloadde ik nooit veel, k had alleen mn muziekcollectie en dat was het :P

Daarna kocht ik een 200GB schijf, welke nu weer verkocht is,
't was alleen minder toen ik de partities van mn 200GB schijf op deze 160GB moest proppen :P

Verder heb ik 5000/600 kbit van @home (breedband iig, weet niet of de kbit's precies kloppen :P)

• sjorremans
  • Laatst online: 24-02 14:36
MP3 = 42 Gig --> HD in server
DVD = 150 Gig ongeveer --> dit verschilt vaak .. dan brand ik weer wat en dan komen er weer nieuwe bij
GAMES = 17 Gig --> Moet er nog wat wegbranden
TV RIPS = 15 Gig --> Collecter he :P

[C:Windows] 5.50/9.76 GB [D:PROGRAM FILES] 53.42/66.92 GB [E:DVD] 34.33/104.72 GB [F:BACKUP] 7.82/9.77 GB [K:DVD/GAMES] 177.00/233.76 GB <--- Workstation

[C:Installs] 710.92/753.05 MB [E:OS+MP3] 0.49/37.44 GB [F:Data] 85.61/94.10 MB [G:Opslag] 67.66/74.53 GB <--- Server

Vrije Ruimte Workstation: Total Free: 278.06 GB/424.92 GB
Vrije Ruimte Server: Total Free: 68.87 GB/112.80 GB

Workstation HD's
  • 1x 80 Gig WD
  • 1x 120 Gig Maxtor
  • 1x 250 Gig Maxtor
Server HD's
  • 1x 40 Gig Maxtor
  • 1x 80 Gig IBM
* Gemiddeld leech ik 150 tot 200 gig per maand met Wanadoo Premium ( 480 kb/s downloadspeed )

[ Voor 81% gewijzigd door sjorremans op 08-11-2005 19:10 ]

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

• vegterb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-02 19:10

vegterb

[ZzZ]Vighter

Totaal: 681,96GB

1x Raptor - 74 GB
2x Maxtor - 200 GB (RAID-0)
1x Western - 250 GB

Vrije ruimte: 31,55 GB (And dropping...)

DVD's nemen de meeste ruimte in: 226 GB
Series tikken de laatste tijd ook aan: 212 GB
Download directory wordt ook groot: 60 GB
De rest is spellen, foto's, muziek, programma's...

Internetverbinding:
Provider: Tweakdsl
Snelheid: 3Mbit/1Mbit
Datalimiet: Geen! (d.w.z. een helpdeskmedewerker zei ooit: "Zolang het telefoondraadje niet roodgloeiend wordt is er niks aan de hand _/-\o_ )

offtopic:
Wel mooi, dat iedereen zo snel is met het posten (showen) van z'n opslag! (Ik net zo hard :X)
In de speciale editie van de quest stond de vraag: "Hoe veel data is er in totaal op de wereld?" Het antwoord was, samengevat: 2 Exabyte (2.000.000.000.000.000.000 byte) waarvan 10 petabyte (10.000.000.000.000.000) zich op het internet bevind.. Dit komt neer op: 333 MB per persoon! Kun je na gaan hoeveel mensen weinig opslag hebben en/of geen pc hebben! Als je dit topic zo leest halen we het gemiddelde netjes omhoog ;)

[ Voor 37% gewijzigd door vegterb op 08-11-2005 19:00 ]

My Laptop Specificaties vs My Desktop Specificaties

• Pinin
  • Laatst online: 03-12-2025

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

160GB intern (WD-1600JB)
250Gb extern (WD-2500JB)
80 GB mp3-player (WD-800JB)

HDD met MP3: 40GB
dvd-films ong. 80GB
progjes (ISO's) 20GB
Windows + programfiles: de rest

De externe 250GB dient als backup en om wat films te verplaatsen, want de interne raakt/is vol

www.casarodriguillo.com

• lowfi
  • Laatst online: 01-03 08:07
1 x 80 intern laptop
1 x 300 extern
1 x 500 extern

die van 300 staat ongeveer voor 200gb aan muziek op. Op die 500 draait een backup van die van 300gb. laptop hdd is voor 80% leeg ;)

Films bewaar ik niet. spellen speel ik niet.

[ Voor 13% gewijzigd door lowfi op 08-11-2005 19:12 ]

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08-2021
ik gebruik 1 37gb raptor als main disc, had er eerst 2 in raid0 maar ik merk weinig verschil en er blijft nu nog zat ruimte over.
ik gebruik verder 1x200gb als leech disc
en 1x200gb als burn (pak ik naar uit) disc
ik heb geen idiote collecties op mijn pc, die burn ik op dvd, een complete kledingkast vol:P
internet 5mbit @home kabel crap

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit is een opsomtopic en dat is niet de bedoeling hier op GoT :)

Ik zou dit topic naar Tweakers Huiskamer kunnen verplaatsen, maar daar de topicstarter daar nog geen toegang toe heeft, zou een move lullig zijn. Ik doe het topic derhalve op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.