[MSN 7.5] Blokkeren van bekijken van iemand ander's webcam

Pagina: 1
Acties:

• Simon VDS
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-10-2025
Ik en men broertje delen internet thuis via D-Link router. Sinds kort betrap ik hem regelmatig op het bekijken van een webcam van iemand anders. Hijzelf heeft er zelf geen maar dit is zozeer niet het probleem.

Ik speel namelijk dikwijls online spelletjes en doordat ie gaat webcammen schiet men ping omhoog en naar omlaag... Ook is het een verspilling van bandbreedte aangezien ie soms een uur op een lege kamer staat te staren tot zen vriendinnetje terug is :d

Aangezien ik betaal voor het internet, de computers allemaal de mijne zijn en ik de router ook gefinancierd heb vind ik het maar normaal dat ik het bekijken van webcams via msn wil blokken.

Ik heb reeds wat speurwerk gedaan maar vind nergens een concrete oplossing die werkt

Heeft iemand een linkje naar een handleiding of uitleg op het net over hoe het bekijken van een webcam in msn te blokken in router of msn zelf?

Dank op voorhand!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Als jouw spel al lagt doordat hij een webcam bekijkt dan is er iets goed mis met je verbinding hoor :) Volgens mij kost een MSN webcam stream nooit meer dan 100kbit van je bandbreedtte.

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-08 18:19
Kan je niet gewoon de webcam poorten dichtknijpen in je router?

Zo niet, lijkt het me misschien beter om met je broertje gaan praten of hem er desnoods vanaf te schoppen omdat het toch jouw PC's zijn.

Verwijderd

Niks mis met Windows messenger toch ;)

Toch zou je er inderdaad niet zoveel lag van moeten hebben. Ik zou het er gewoon met hem over hebben, en vragen geen cam te gebruiken.. of het eerst even te laten weten/vragen.

Of hem minder bandbreedte toewijzen dmv je router.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2005 16:41 ]

• Simon VDS
Ik zoek echt een specifieke manier die heb bekijken van een webcam blokt jongens...

Praten helpt niet anders was dit al lang gebeurd natuurlijk :d

Ik zoek geen andere manier om tot een compromis te komen met hem.

Ik zoek een manier om het te blokken en ik wil het weten hoe dit kan, welek poorten msn gebruikt en zo
etc

Dit moet toch bekend zijn onder IT'ers hier?

more feedback plz

• achterop23
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-04 20:41
kan je met de een patch niets doen?
a-patch . tk

daarmee kan je vanalles aan/uitzetten bij msn.

[ Voor 34% gewijzigd door achterop23 op 08-11-2005 18:04 ]

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-08 06:48
misschien heb je hier wat aan?

MSN poorten

• Simon VDS
we komen dichter :d

Denken jullie dat MSN dezelfde poort (udp,tcp) gebruikt om zowel Webcams te bekijken als zelf te broadcasten?

"6891 to inbound TCP traffic."

Blijkt dat MSN dezelfde poort gebruikt voor zowel File transfers als webcams...

Dit moet toch aan te passen zijn?

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 11:19

PromWarMachine

Forsaken Archer

Gooi poort 6891-6900 nou maar dicht en zie wat er gebeurd.

Dividend for Starters

• DoubleJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-02-2025

DoubleJ

Een ninjja!

MSN 7.5 er af flikkeren en hem laten chatten met 'windows messenger' ?

Verwijderd

Sardonis schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 16:35:

Ik speel namelijk dikwijls online spelletjes en doordat ie gaat webcammen schiet men ping omhoog en naar omlaag... Ook is het een verspilling van bandbreedte aangezien ie soms een uur op een lege kamer staat te staren tot zen vriendinnetje terug is :d

Aangezien ik betaal voor het internet, de computers allemaal de mijne zijn en ik de router ook gefinancierd heb vind ik het maar normaal dat ik het bekijken van webcams via msn wil blokken.
No offence, maar ik heb niet het idee dat je helemaal de waarheid spreekt? Is het echt vanwege online gamen dat je zijn toegang tot webcammen wilt blokkeren? Of wil je niet dat je broertje, of wie het dan ook moge zijn, gebruik maakt van een webcam?

Ik heb geen idee hoe je een webcam via msn moet blokkeren, maar waarom zou je al die moeite nemen als je alleen maar een stabiele ping wilt? Zoals je al aangeeft betaal jij eigenlijk alles, dus heb je net zo goed het recht om gewoon zijn bandbreedte te limiteren. Hoe je dat dan weer doet, kun je ook wel ergens met google vinden (Netlimit denk ik).

Waarom voldoet deze oplossing niet gewoon? Voor online gamen heb je niet monsterlijk veel bandbreedte nodig (geloof me nou maar, ik heb ook actief online gespeeld, zolang de verbinding maar stabiel is en snel pingt, wat dus altijd het geval zal zijn wanneer je je broertje's op de juiste manier bandbreedte beperkt, heb je niets te klagen) en voor cammen ook niet, dus wat is het probleem?

Natuurlijk gaat dit verhaaltje niet helemaal op als je op het allerallerallergoedkoopste internet abo'tje zit te surfen, maar dan kun je sowieso al niet echt online gamen, dus heb je ook weinig te klagen..
Pagina: 1