Toon posts:

Digitaal (PC) naar Analoog (versterker)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een stereo-versterker zonder digitale ingang (SPDIF).
Mijn geluidskaart heeft een optische uitgang (SPDIF), en gewone cinch analoge uitgangen.

Nu zijn deze verbonden met tulp-stekkers, maar de geluidskwaliteit hiervan bevalt mij helemaal niet.
(geluidskaartje is een on-board van Asus)

Wat is voor mij de beste oplossing om het geluid beter te laten klinken?

Ik zat zelf te denken aan een soort digitaal naar analoog converter, dat ik mn geluidskaart digitaal naar de converter laat lopen, en van daaruit met cinch.. is dit een stuk beter?
Of kan ik het beste een goede geluidskaart kopen en van daaruit gewoon analoog naar mn versterker (al lijkt me dat bij een interne geluidskaart het omzetten van digitaal naar analoog niet geweldig gaat..)

Ik speel voornamelijk muziek af (goede kwaliteit mp3's), maar heb te weinig verstand van de hardware om hier een goede beslissing in te nemen..

Ben ook erg benieuwd of een externe geluidskaart beter is dan een interne, en zo ja, welke is aan te bevelen voor stereo geluid?

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-02 19:09

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Externe kan beter zijn dan intern doordat je minder last hebt van storing door al de andere elektronica in je kast. Ik heb zelf een Philips usb geluidskaart en daar komt imho fijn geluid uit. Geen idee hoe iemand daarover denkt die er verstand van heeft.

En opzich kan je het wel oplossen door een losse converter te kopen, moet je er dus alleen wel een nemen die van betere kwaliteit is dan de convertor die in je geluidskaart zit. (oftewel, een apparte converter is niet per definitie beter).

Je zult dus even de prijs voor een goede losse converter moeten vergelijken met de prijs voor een goede (evt. externe) geluidskaart.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Een geluidskaart van een paar tientjes lost vaak een hoop problemen op maar kijk ook even of je niet een heel oud kabeltje tussen je PC en versterker hebt zitten?

Misschien kan je beter nog een beschrijving geven van waarom het geluid slecht is. :)

Senile! Senile Oekaki