[OC] alleen CPU overclocken ...

Pagina: 1
Acties:

• EyeWitness
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:59
Hoi!

Ik wil graag m'n CPU overclocken. Het probleem is dan dat automatisch m'n Geheugen ook mee wordt overgeclocked, wat ik eigenlijk liever niet zie gebeuren.

Ik heb al het een en ander gelezen over het veranderen van de CPU : DDR Ratio's maar ik ben bang dat ik daardoor performance verlies, wat ik natuurlijk niet wil bij mijn geheugen (en zeker niet als BF2 speler :Y) ).

Mijn vraag is dus of er een manier is om m'n geheugen op de standaard 200mhz te laten lopen terwijl ik met m'n CPU vrij aan de gang kan gaan,... en/of het mogelijk is om de cpu/ddr ratio zodanig te veranderen dat mét de CPU overclock het geheugen toch weer op 200 mhz kan lopen, dit uiteraard zonder performance verlies t.o.v. de standaard cpu/ddr ratio.

Systeem:
ASUS A8V Deluxe rev. 2.0
AMD Athlon 64 3500+ NewCastle, idle ~34 graden
4x 512 Mb. Kingston RAM 200mhz dual channeled
ASUS Radeon 9800XT

[ Voor 4% gewijzigd door EyeWitness op 08-11-2005 15:48 ]

Verwijderd

laat u cpu op 240lopen en u mem ook dan zijn ze alle 2 overclocked mja ze moete het dan wel aankunne

Verwijderd

Waarom wil je je mem niet overclocken? Dat kan je ook prima testen op stabiliteit, hoor.

• EyeWitness
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 15:53:
Waarom wil je je mem niet overclocken? Dat kan je ook prima testen op stabiliteit, hoor.
Nou, een tijdje geleden ben ik ook al aan't overclocken geslagen alleen toen zat ik zo'n 15 mhz hoger en kreeg ik al dat spellen zomaar crashte naar m'n desktop (bv. Warcraft 3 en Battlefield 2, die beide toch redelijk Geheugen intensief zijn ... )

En ik weet gewoon dat m'n cpu veel hoger kan komen dan ~2,3 Ghz, zeker met wat meer voltage ...

[ Voor 12% gewijzigd door EyeWitness op 08-11-2005 15:59 ]

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-12-2025

NBK

Weercam-Avatar

4 reepjes geheugen op newcastle moeten officieel op 333Mhz.
Maar begin eens met je HTT multiplier op 4x te zetten ipv 5x. Deze bus mag namelijk niet boven de 1050Mhz uitkomen, wordt je systeem instabiel van.

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

• EyeWitness
NBK schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 16:01:
4 reepjes geheugen op newcastle moeten officieel op 333Mhz.
Maar begin eens met je HTT multiplier op 4x te zetten ipv 5x. Deze bus mag namelijk niet boven de 1050Mhz uitkomen, wordt je systeem instabiel van.
Sorry, vergeten erbij te vermelden, maar dat had ik gedaan :).

Nu hoor ik trouwens voor het eerst dat m'n geheugen op 333mhz moet ... is daar een rede voor ??

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11-2025

Silentpuma

To much mind...

Hooguit dat een systeem onstabiel kan worden als ze allemaal op 200Mhz lopen, dan schreeuwt een fabrikant al snel dat het beter is om wat langzamer geheugen te gebruiken. Maar volgens de site van ASUS ondersteunt je mobo wel degelijk 4 modules van 512MB op 200Mhz, dus dat zou ik lekker zo laten zitten. :)

Maar even terug naar je eerder gestelde vraag: er is helaas geen mogelijkheid om alleen de CPU te OCen. Om dit te bewerkstelligen zou je een unlocked CPU (engineerings sample) moeten hebben zodat je de multiplier kan veranderen. Vroeger kon je AMD CPU's nog wel eens unlocken door wat pinnetjes met elkaar te verbinden, maar of dat met een NewCastle ook kan... :?

Zoals eerder gezegd kan je het beste de divider van het geheugen een tandje terug zetten (5:4 bv.) en dan de FSB opschroeven, dan kan je er het meeste uit halen.
Link naar een review over je mamaplank.

Use the Search Luke...

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
[rml][ OC-939] Het ASUS A8V Deluxe OC Thread Deel 3[/rml]

Daar vind je meer antwoorden.. en zeker meer ervaring mbt dit mobo ;)

iRacing Profiel

Pagina: 1