[2003] Terminal service werkt niet meer*

Pagina: 1
Acties:

• Targhor
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-01 11:45
Het volgende is mijn probleem. Ik heb een server met win2k3 erop, deze benader ik via mijn eigen pc met remote desktop. Dit ging maandenlang goed, maar opeens lukt het me niet meer om op mijn server in te loggen, terwijl andere gebruikers van mijn server dit probleem niet hebben en ik ook vanaf andere pc's prima kan inloggen, maar van mijn eigen pc lukt het dus niet meer. Ik wil dit dus fixen maar heb eigenlijk geen idee waar ik het probleem moet zoeken.. op mijn eigen pc of op de server?
Misschien heeft een van jullie hier ervaring mee?

Grtz,
Joachim.

[ Voor 5% gewijzigd door Targhor op 08-11-2005 15:55 ]

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

Meer zelf onderzoek zou wel mogen vind ik. Je topicstart is al erg sumier.
Heb je de terminal server als remote desktop of in aplication mode staan. In application mode moet je namelijk licenses opvoeren anders werkt het na 120dagen inderdaad niet meer.

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-02 15:01

MrDry

Desperados!

Hoe heb je TS geconfigureerd? 90 dagen werkt ie gewoon....dat klopt. Daarna heb je een licentie nodig. Als je die niet hebt zal je een monitor en toetsenbord moeten aansluiten en TS verwijderen.

Volgens mij heb je gewoon remote dekstop nodig en niet TS, toch?

Is wel erg makkelijk te vinden met google hoor!

Quod licet lovi, non licet bovi

Verwijderd

Toevallig net SP1 geïnstalleerd?

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-01 11:27

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Je geeft (wat mutsje inderdaad al zegt) een beetje weinig informatie over je situatie. Wat ik er uit kan lezen is dat je een TS in application mode draait, die gewoon werkt, waar mensen op in kunnen loggen, maar alleen jij vanaf 1 pc niet niet meer (en andere mensen nog wel van die pc). Klopt mijn aanname? Probeer je verhaal eens opnieuw (en nu wat duidelijker ;)) te formuleren. Vertel tevens even wat meer van je situatie en wat je zelf al geprobeert hebt (wat is bijvoorbeeld het OS van je clients).

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• Targhor
Sorry het is inderdaad een beetje summier. Ik heb er niet gek veel verstand van. Er zijn een aantal mensen, ongeveer 5, die inloggen op die server, bij alle anderen werkt het nog steeds, bij mij opeens niet meer. Aan die licenties heb ik gedacht, maar dit kan het haast niet zijn want het werkt al geruime tijd, meer dan 6 maanden, prima. Verder zijn de client pc's allemaal windows XP met sp2, en ik heb naar mijn weten geen updates geinstalleerd op de server.

dus basically kan ik als enige vanaf mijn eigen pc niet inloggen. Maar vanaf een andere pc met mijn login gaat het zonder problemen.

• Phreak
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-02 13:23

Phreak

KTM SuperDuke

Kan het zijn dat je een foutmelding krijgt over een fout in het licentie protocol?

Dat heb ik ook wel af en toe op een pc op het werk.

Dit heb ik opgelost door de licentie gegevens weg te gooien uit het register op de client.
Open regedit.
Ga naar het mapje HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\MSLicensing
Hierin staan 2 mapjes: HardwareID en Store.
Deze kan je beide verwijderen.

Probeer dan nog eens verbinding te maken. Lukt dat niet, dan kan het zijn dat je nog ff de pc opnieuw moet opstarten.

Blyatifull

• Targhor
Ik ga het gelijk proberen als ik thuis ben!

Thanks

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

Als je license verlopen is kun je volstaan door alleen license000 in de store folder te verwijderen in de registry. Soms is een reboot nodig, ik doe het voor de zekerheid altijd wel.
Pagina: 1