resize xvid bestand

Pagina: 1
Acties:

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-06 23:13
Ik heb een aantal filmpjes die ik als data op een DVD wil branden, er is alleen 1 probleem, de filmpjes zijn samen net iets groter dan de beschikbare ruimte op een lege DVD.
De filmpjes zijn al in xvid formaat (.avi) en ik wil dus 1 van die filmpjes opnieuw coderen/comprimeren zodat hij net een paar MB's kleiner wordt en de boel past op 1 DVD.

Mijn zoekacties lopen echter alleen uit op allerlei DVD rip howto's en programma's uit, ik heb een paar van die rippers geinstalleerd in de hoop dat ik daar ook een xvid als input kon gebruiken ipv de DVD maar dat is me niet gelukt.
Iemand die mij een duw in de goede richting kan geven?

...

Verwijderd

Haranaka schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 15:13:
Ik heb een aantal filmpjes die ik als data op een DVD wil branden, er is alleen 1 probleem, de filmpjes zijn samen net iets groter dan de beschikbare ruimte op een lege DVD.
De filmpjes zijn al in xvid formaat (.avi) en ik wil dus 1 van die filmpjes opnieuw coderen/comprimeren zodat hij net een paar MB's kleiner wordt en de boel past op 1 DVD.

Mijn zoekacties lopen echter alleen uit op allerlei DVD rip howto's en programma's uit, ik heb een paar van die rippers geinstalleerd in de hoop dat ik daar ook een xvid als input kon gebruiken ipv de DVD maar dat is me niet gelukt.
Iemand die mij een duw in de goede richting kan geven?
virtualdub is uw vriend, ook ff de goede codecs installeren (mp3 en xvid neem ik aan) en spelen maar...
Denk wel om kwaliteitsverlies...

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 08:38

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Ik heb dat probleem ook wel eens, drie mogelijkheden.
Afhankelijk van de films knip ik er wel eens een stukje af met AviSplit,
bijvoorbeeld als er toch een flink stuk aftiteling aan het einde van de film zit.
Probeer versie kun je hier downloaden http://www.boilsoft.com/
De tweede optie is inpakken met WinRar, scheelt 10MB op een avi van 700MB.
De derde optie gebruik ik nooit, dat is het hercoderen, geeft altijd kwaliteits verlies.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB