Toon posts:

asp zoekfunctie

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Dit is vast een simpel iets.. Maar ik heb een simpele zoekfunctie met asp gemaakt die kijkt in een MS Access database.. nu zoek ik op gewoon tekst dat doet ie.. maar ik typ een cijfer terwijl die ook in de tekst staat en die vind ie niet.. hoe kan dit?

groet Ricktv

Verwijderd

Tja hier hebben we niet zoveel aan :) Wat is de relevante code die de zoekactie uitvoert?? Wordt het cijfer wel als string meegegeven ipv als integer?

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:54

pistole

Frutter

hmmm... weet je hoe SQL werkt? Zoek dan ff naar "wildcard"

Ik frut, dus ik epibreer

Verwijderd

Topicstarter
ook gewoon als tekst..

<form action="tblTestlist.asp">
<table border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
<tr>
<td>
<input type="text" name="zoekveld" size="20">
<input type="Submit" name="Submit" value="Zoek">
<a href="tblTestlist.asp?cmd=reset">Toon alles</a>
</td>
</tr>
</table>
</form>
zoekveld is het invoerveld

Verwijderd

Juist ja... Wat hebben we hier aan :? Wat is de achterliggende code die de zoekactie uitvoert...

Gebruik even [ code ] -tags trouwens :)

Oh ja welkom op GoT trouwens B)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2005 15:18 ]

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-04 13:45

TwoR

Gekleurde stippen

Maar wat is de bijbehorende ASP code? Een simpel HTML formuliertje zal niet zoveel doen. Code kan je trouwens het beste tussen [code]-tags zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 15:17:
Juist ja... Wat hebben we hier aan :? Wat is de achterliggende code die de zoekactie uitvoert...

Gebruik even [ code ] -tags trouwens :)

Oh ja welkom op GoT trouwens B)
Ok ja nieuw hier.. ik zal ff meer code geven.. een moment a.u.b.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:20

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

He Ricktv en welkom op GoT :)

Je topicstart nu barst niet echt van de relevante informatie. Graag zouden we willen zien wat je nu zelf hebt geprobeerd om je probleem op te lossen en wat je probleem nu precies is (dus wat had je nu verwacht t.o.v. wat je nu krijgt). Geef daarbij ook de eventuele relevante code (in jouw geval de code + query die daadwerkelijk in de Access Db zoekt).

Lees ook Welkom in P&W: FAQ en Beleid *updated: 20 mei* eens door en dan met name P&W FAQ - De "quickstart" zodat je weet wat we hier eigenlijk van je verwachten ;)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Topicstarter
code:
1

[ Voor 122% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2005 15:53 ]

• Creepy

Creepy

Ok.. blijkbaar was ik niet duidelijk genoeg. Lees AUB de quickstart dus eens goed door en post alleen de relevante (dus niet alle!) code. Pas aub je post met de code even aan..

Waarschijnlijk kan je je eigen probleem een stuk makkelijker vinden als je de query die wordt uitgevoerd eens toont op het scherm. Zie ook P&W FAQ - Leer **** debuggen!!

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Post a.u.b. alleen even de relevante code, niemand gaat die 150 regels van je doorlezen... Heb je de links die Creepy aangaf (FAQ e.d.) wel doorgelezen?

Oke, creepy was me al voor :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2005 15:37 ]

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Dit lijkt mij geen code voor een (ik citeer) "simpele zoekfunctie".

Heb je deze code zelf geschreven?

En waar zijn de functies ResetCmd() en SetUpBasicSearch() ?

Een simpele zoekfunctie is zoiets:
Visual Basic:
1
Set Results = ExecuteQuery("SELECT * FROM faq WHERE question LIKE '%" & strSearch & "%' OR answer LIKE '%" & strSearch & "%'")

[ Voor 84% gewijzigd door CodeCaster op 08-11-2005 15:49 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

Lijkt me ook stug dat hij het een simpele zoekfunctie vindt, het 150 regels omvat en zelf niet weet waar het precies misgaat. Gok dat ie het ergens van internet heeft geript en het nu niet meer snapt...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 15:51:
Lijkt me ook stug dat hij het een simpele zoekfunctie vindt, het 150 regels omvat en zelf niet weet waar het precies misgaat. Gok dat ie het ergens van internet heeft geript en het nu niet meer snapt...
ik heb de fout al gevonden.. evengoed bedankt..

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:31

Reinier

\o/

Waarom kom ik die code vrijwel exact hier tegen :?

Verwijderd

:X |:(

@Reinier: Welke code :+. Meneer heeft voor de grap alle code maar weer verwijderd.

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2005 15:59 ]

• Creepy

Creepy

Leuk dat je ook de oplossing er bij zet voor anderen die misschien hetzelfde probleem hebben. Erg handig dat je voor het gemak ook alle code even aanpast / verwijderd :/.

Anyway -> dicht. Zo werkt het hier niet natuurlijk.

[ Voor 52% gewijzigd door Creepy op 08-11-2005 16:01 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.