Toon posts:

[XP] Remote assistance via rdp*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Aan het zoeken naar een goede oplossing voor remote admin vanaf ons eigen admin netwerken naar externe netwerken van klanten.

Na lang zoeken ben ik tot de volgende conclusies gekomen:

Remote assistance door 1 of 2 NAT's heen kan alleen maar met de invite options (via mail of messenger of file) vanuit de client.

Als je de optie "offer remote assistence" wilt gebruiken moet je eerst de policy enablen en dan kun je op een werkstation inloggen via deze optie (dit werkt, maar alleen als beide pcs in hetzelfde domein hangen, als je 2 versch pcs in 2 domeinen hebt die via 1 of 2 NAT's naar buiten moeten gaat dit volgens mij niet werken).

Daarom dacht ik: ik log in vanaf netwerk A (nat1) op een terminal server (nat2) via RDP. Vanuit deze sessie doe ik een "offer remote assistence" naar 1 van de clients op netwerk B (nat2 dus). Deze client krijgt lokaal een melding en ik kan zijn dekstop overnemen.

Gaat dit zo werken?

Verwijderd

yup, je kan overigens ook een trust aanleggen. dat werkt ook (one way desnoods), maar dan moet je natuurlijk heel wat meer porten openen.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is in dit geval niet de bedoeling. Ik zou in mijn geval dus poorten 3389 op beide firewalls moeten openen. In de windows XP firewall van de clienten dien ik ook poort 3389 open te gooien (als deze firewalls aanstaan). En ik dien allow remote assistence aan te vinken.

En wat als de klanten geen server hebben staan, maar alleen inloggen via RDP op een externe server, dan kan ik hun werkstations zelf lokaal niet bereiken op die manier.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2005 14:59 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 14:47:
En wat als de klanten geen server hebben staan, maar alleen inloggen via RDP op een externe server, dan kan ik hun werkstations zelf lokaal niet bereiken op die manier.
Nope, je kan welde User session op die Terminal server overnemen (remote control).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device