Toon posts:

[2003] SSL store beheren?*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu bezig om voor onze ontwikkelomgeving een Self Signed SSL certificaat te maken (dit voor de phpMyAdmin site). Echter nu ben ik al paar keer die SSL store tegengekomen waar Windows Server 2003 de certificaten opslaat.

Toevallig ben ik nu net bezig met de installatie van MDaemon en daar wil ik mijn WorldClient ook via SSL laten lopen en nu kan ik daar kiezen uit een SSL certificaat wat bijvoorbeeld is aangemaat door de Remote Adminitration van IIS. Ik ben ook al bezig geweest met SelfSSL uit de IIS Resource Toolkit en ik heb inmiddels succesvol een SSL certificaat aangemaakt voor onze phpMyAdmin website.

Nu kan ik wanneer ik bij de "Security > SSL / TLS / Certificates" van MDaemon diezelfde cerificaten weer selecteren om te gebruiken. Mijn vraag is, bestaat er een Management Console Plugin of een andere tool waarmee ik die certificaten kan beheren of verwijderen? Want ik heb nu een aantal cerificaten aangemaakt waar ik niets meer mee wil doen en die wil ik graag verwijderen. Ik heb al via Add of Remove Programs de "Certification Authority" geïnstalleerd, alleen dit is niet wat ik zoek.

Verwijderd

pfff wat staat er boven de mmc certificate authority? juist ja, certificates (voor websites kijk naar comp certs).

edit: ah via add remove :). start>run>mmc>add snapin>certificates

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2005 14:37 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je zal inderdaad - zoals iis5_rulez al zegt - zelf de MMC moeten aanmaken met deze console erin :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 14:36:
pfff wat staat er boven de mmc certificate authority? juist ja, certificates (voor websites kijk naar comp certs).
Deze opmerking helpt niet echt :/
edit: ah via add remove :). start>run>mmc>add snapin>certificates
Maar deze weer wel, en dan de suggestie wekken dat ik niet goed heb gelezen hè ;) :P.

Bedankt!

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2005 15:41 ]