[voeding] welke voor goede airflow en cooling

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

Ik kom er maar niet uit welke voeding het beste zal zijn.

Ik wil dus binnenkort het volgende systeem :

CPU- AMD64, weet nog niet welke
MB- Asus A8N-VM CSM
CPU cooler- Silverstone NitroGen NT02
Kast- Silverstone SG01B.
HDD- Seagate nieuwste serie

"Andere componenten zijn niet van belang tot nu toe. Het gaat trouwens om socket 939 systeem".

Het gaat om een silverstone soort SFF formaat kast wat een gewone ATX voeding ondersteund.

Nu is de keuze gevallen op twee voedingen, namelijk de Enermax Liberty en Antec Phantom. Ik vraag me dus af wat het beste is. De Enermax is modulair en aangezien er alleen een HDD en cd-rom erin komt komt dat ten goede van de airflow en koeling in het gehele systeem. De Antec scoort heel goed in de testen maar de kabels kunnen misschien een probleem veroorzaken in de kast. Het moet zo stil mogelijk worden gemaakt.

Voor systeem fans komen er Papst erin te zitten, de stilste van Papst natuurlijk.

Hij gaat dienen als multimedia systeem in de woonkamer aangeloten op de tv. En alle onboard mogeljkheden gaan gebruikt worden, dus video, LAN, etc...

Alles moet worden gekocht bij http://www.icomputers.nl
Bedankt voor jullie hulp,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Welkom op GoT :w

Dit is een topic voor in Overige Hardware, alwaar je meteen ook even kunt kijken in
Welke voeding heb ik nodig? Deel 13 :)

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deze heb ik zelf en is ook bij die zaak te koop: Be Quiet BQT-P5-470W Blackline 470W

echt een aanrader! regelt de snelheid van de fans door temperatuursturing!

en heel stil!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2005 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gaat snel hier. En ja ik had serieus over nagedacht waar hij moest, maar is een beetje lastig te bepalen.

Zal even kijken bij de "welke voeding heb ik nodig" topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
wat is het voordeel van een temperatuurgestuurde fan, als dat ding heel warm blijft? ook handig om te weten dus in plaats van het te roepen. het scheelt dat je zegt dat ie stil is. maar hoeveel dB?

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlagerBlom
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09-2015
Kijk dan eens naar deze: http://www.icomputers.nl/...S_ID=&SS_ID=1153&S_ID=423
Zeer hoog rendement en nauwelijks geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkLoki
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-09 20:42
Als ik het goed heb is de antec smartpower 2 500w ook modulair (alleen de 500w versie!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vreemd, niet gezien. Zal voldoende zijn voor deze setup. Nog even wat meer onderzoek naar doen.

Hier is trouwens een review van de voeding met andere stille voedingen in vergelijking :

http://www.tomshardware.com/howto/20050401/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeepee
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:39
Ik zou gaan voor de Nexus NX-9003

Is semi-passief, en kan meteen je papst-casefannetjes aansturen. Beste van beide werelden, daarbij is 350W meer dan zat voor een dergelijk systeem (als je geen X2 4800+ neemt :+)

Edit: is ook nog eens een stuk meer cheapy dan andere geboden alternatieven :)

[ Voor 14% gewijzigd door Sjeepee op 08-11-2005 14:22 ]

Love Hardware!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ha. ook een goeie!

Deze is toch beter dan die Elan, betreft de aansluitingen iig.. Deze heeft bijvoorbeeld wel een PCI-e connector. Nog maar even wachten op de reviews.

Bedankt heren, voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeepee
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:39
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 15:55:
Ha. ook een goeie!

Deze is toch beter dan die Elan, betreft de aansluitingen iig.. Deze heeft bijvoorbeeld wel een PCI-e connector. Nog maar even wachten op de reviews.
Hij is net een weekje uit, dus weet niet of er al reviews van te vinden zijn (zelf al mee gespeeld, en het werkt iig wel ;))

Love Hardware!

Pagina: 1