Toon posts:

[2003] Zelf meerdere hotspots realiseren; hoe? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil graag een soort prive hotspot netwerkje aanleggen, dat houd dus in dat ik in mijn stad een aantal hotspots wil neerzetten (bij kennissen) en deze beveiligen met een gebruikersnaam en wachtwoord en natuurlijk WPA

Bijvoorbeeld net als bij de KNP hotspots, als je een hotspot selecteerd kom je automatisch na het openen van je Internet Explorer op hun startpagina terecht waar je kunt inloggen en dan internetten !

Ik heb zelf een Windows Server 2003 als DC draaien, en het zou toppie zijn als het hiermee kon, heeft iemand ideen of tips hiervoor

Ik heb natuurlijk al op google en consorten gezocht maar dan krijg ik alleen maar resultaten voor een enkele router

Alvast bedankt voor de moeite

ps: voor de mensen die zicht afvragen, waarom wil je dat nou weer??? Nou omdat het gewoon een leuk project is voor mijn zelfkennis

• bakkerl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-01 20:59

bakkerl

Let there be light.

nocat
Is alleen geen windows software, maar doet wel wat je wil

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 15:34
Ik denk dat je even moet zoeken op 'Radius' / 'Radius server'.

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de snelle reacties !!!

Heb inmiddels wat sites gevonden, en heb gezien dat windows server 2003 standard edition ook als radius server kan dienen, klopt dit? wat zijn de ervaringen hiermee?

En is er ergens een duidelijke installatie / configuratie omschrijving voor de situatie die ik graag wil.

Ik heb al wel wat gevonden op windowsnetworking.com maar het is me nog niet helemaal duidelijk

Alvast bedankt weer

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik verplaats je topic nog even naar het juiste subforum :)

Hotspots beveiligen > [2k3] Zelf meerdere hotspots realiseren; hoe? *
SA > WOS

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate