iPod als storage voor digi pics

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeWaanzin
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:07

DeWaanzin

Ja dat zeggen ze allemaal

Topicstarter
Hoi,

Ik ga 2 maanden op vakantie en kan een 2dehands iPod 60gb kopen. Erg fijn voor muziek, maar wat ik veel belangrijker vind is de opslag capaciteit van dat ding voor mn digi pics.

Nou wil ik dus een 2gb cf-card redelijk snel kunnen back-uppen zonder computer.
Ik weet dat die iPod dat kan met zo'n iPod camera connector, maar aangezien m'n D70 geen usb2.0 ondersteunt duurt dat een eeuwigheid.

Ik schiet ook alleen in nef (raw) formaat, trekt zo'n iPod dat wel?

Dusssssssss heeft iemand enige ervaring met het aansluiten van een cheapass usb 2.0 mediareadertje op een iPod?

XBL: theArthurrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:22

YellowCube

Wait...what?

naar wat ik begrepen heb trekken die mediareader de accu van je iPod in no-time leeg.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat bedoel je met "trekken"? Stroom verbruik of tijd?
Ik ben een week naar turkije geweest en heb 2 keer 256mb aan pics op m'n 60gb Photo iPod gepompt en ook nog paar uur muziek geluisterd. Toen was de accu leeg. Weliswaar geen media reader, maar toch een idee.

offtopic: hmmz Apple trekt en Microsoft zuigt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:22

YellowCube

Wait...what?

in no-time: tijd dus. ;)
En 2 keer 256 MB is imho wat anders dan 2GB.

maargoed, ik heb er verder geen ervaring mee, dus mensen die er meer van weten moeten niet schromen dit te melden.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-10 10:21

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

voor uitgebreide reviews en ideeen zou ik even op ilounge.com kijken
http://ilounge.com/index....od-camera-connector-ipod/
hier dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-10 12:15

Zoefff

❤ 

FG -> APL

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:07

rammes

koekebakker 1e klas

ik gheb zelf en 3gen ipod met 15 gig hdd, daarbij heb ik de belkin media reader. je moet weten dat wanneer je foto's naar je ipod copieerd de ipod hdd continue aan het draaien is en dat veel stroom kost. 128mb kaartje leegtanken was hij wel even mee bezig (5min)? . als je 1gig kaartjes gebruikt kun je voorstellen dat het een aanslag is op de accu. ik heb overigens voor een paar euro een nieuwe accu gekocht (daarna nog niet getest overigens.)

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeWaanzin

DeWaanzin

Topicstarter
@Lt.Marx: thnx for the link, ik zal die zekers eens gaan checken.

Tot nu toe word ik er dus nog niet echt vrolijk van. Die camera connector is in combo met m'n D70 niet echt een optie vanwege de traagheid van m'n camera.

Ik heb al zo'n Apacer share steno 60gb backup device en dat werkt opzich heel goed en snel, maar daar kan je dus geen mp3's mee afspelen. En ik heb ook geen zin om 2 maanden met alteveel electronische gadgets (incl. alle verschillende opladers en kabeltjes) rond te reizen. Uiteindelijk zijn het allemaal luxe problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeWaanzin schreef op woensdag 09 november 2005 @ 07:50:
@Lt.Marx: thnx for the link, ik zal die zekers eens gaan checken.

Tot nu toe word ik er dus nog niet echt vrolijk van. Die camera connector is in combo met m'n D70 niet echt een optie vanwege de traagheid van m'n camera.

Ik heb al zo'n Apacer share steno 60gb backup device en dat werkt opzich heel goed en snel, maar daar kan je dus geen mp3's mee afspelen. En ik heb ook geen zin om 2 maanden met alteveel electronische gadgets (incl. alle verschillende opladers en kabeltjes) rond te reizen. Uiteindelijk zijn het allemaal luxe problemen.
Koop er dan een ipod nano bij voor je muziek. Lekker klein, is niet zo veel om mee te zeulen. En in het dagelijks leven is die ook iets handiger mee te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werkt perfect, duurt paar seconde per foto en trekt je batterij zeker niet leeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeWaanzin

DeWaanzin

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2005 @ 18:59:
Werkt perfect, duurt paar seconde per foto en trekt je batterij zeker niet leeg!
Wat werkt perfect en hoe?
Camera via cameraconnector op iPod?
Of media-reader (welk merk?) via cameraconnector op iPod?
En hoe groot zijn de bestanden die je overzet?

[ Voor 8% gewijzigd door DeWaanzin op 09-11-2005 19:11 . Reden: extra vraag ]

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-10 20:10

Denko

|{ing Øf ßlitz

nou, ik heb ervaring met de camera connector en de 30Gb photo, ik maak zelf foto's met de ixus 50 (ik weet het ik ben geen pro :Y) ) maar me iPod trekt toch 2 kaartjes leeg op 1 lading (1x 512, 1x 1024) maar dit is met usb 2.0

ik had toen nog wel zat batterij over (40% of zo) zeg ik erbij dus reken dat maar door naar usb 1.1

PSN & XBL: Denkoyugo

• Dafman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-12-2024
ik had op vakantie naar Cuba een 30 gig iPod foto met photo connector meegenomen, voor het geval m'n flash geheugen (2 * 512 mb) te weinig zou zijn.
Helaas na 4 dagen had m'n iPod het begeven, wilde niet meer opstarten, kreeg het "sad ipod icon" te zien. Heb gelukkig zonder problemen een nieuwe ipod gekregen, eenmaal thuis.

Was wel blij dat het na 4 dagen gebeurde en niet op het eind van m'n vakantie, want ik had nog geen foto's getransferd. Maar ik zal dus nooit meer vertrouwen op m'n iPod, liever wat extra compact flash kaartjes kopen, is denk ik toch een wat betrouwbaarder medium.
Pagina: 1