[Grabit] Downloaden werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 588 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Blauw
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-12 23:05

Blauw

De Schreeuw

Topicstarter
Hey mensen

Ik heb laatst een proef abo genomen bij tweaknews voor de nieuwsgroepen. Dat werkte opzich prima de eerste 2 dagen. Maar nu heb ik een probleem met grabit. Wanneer ik een willekeurige nzb. file importeer en hij begint te downloaden dan komt er niets in de doelmap te staan. In de temp. directory blijft echter wel vanalles hangen.

Geprobeerd:

1) download map wijzigen
2) temp directory wijzigen
3) reinstall gedaan

Hoe kan dit nou weer? :/

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

* kamstra vult even aan: bestanden staan wel goed op de server, ik krijg diezelfde bestanden ook met tweaknews wel binnen namelijk.

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

[edit]
nevermind, niet goed gelezen

[ Voor 73% gewijzigd door justmental op 08-11-2005 13:02 ]

Who is John Galt?

• TheLunatic
  • Laatst online: 16-08 21:48

TheLunatic

Ouwe boxen.

Je maakt gebruik van een NZB, wat wil zeggen dat jouw server precies dezelfde article-id's moet aanhouden als de server waarop die NZB is gemaakt. Nou is dat vaak wel zo, maar misschien bij TweakNews niet. Probeer de files eens op de 'ouderwetse' manier te downloaden, dus headers binnenhalen en daar de betreffende bestanden opzoeken. Als je ze dan wel kan downloaden, dan is de kans groot dat het aan de werking van TweakNews ligt.

Ander idee: probeer andere software. GrabIt is nou niet de meest ideale binary grabber, en staat er om bekend files weg te laten of .txt files te genereren ipv de verwachte RAR's of MP3's. NewsRover, NewsLeecher, NewsBin, allemaal goede alternatieven.

Persoonlijk vind ik NewsLeecher nogal een aanrader, de $30 per jaar zeker waard met de SuperSearch die je er bij krijgt :9~

Mother, will they like this song?

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

denk niet dat het de NZB is, want ik kreeg nzb van blauw, en ik kreeg t daar wel mee binnen (ook tweaknews dus).

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• TheLunatic
  • Laatst online: 16-08 21:48

TheLunatic

Ouwe boxen.

Dan denk ik dat het aan GrabIt, het is en blijft een beetje brakke software. Zolang het werkt is het een fijn progsel (compact, overzichtelijk, best snel), maar het heeft zo zijn nukken af en toe.

Mother, will they like this song?

• Blauw
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-12 23:05

Blauw

De Schreeuw

Topicstarter
Newsleecher geprobeerd, en die werkt inderdaad wel naar behoren. Jammer, want Grabit was best een overzichtelijk programma, en dat is newsleecher imo niet echt. Magoed, beter iets dan niets :)

• Timon
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:04
Dat .txt files binnenhalen met Grabit heb ik ook een tijdje gehad gewoon met bepaalde games, films heel raar overgeschakeld naar newsleecher nergens problemen meer mee

Verwijderd

Ligt het niet aan de default server? Bij Grabit kan je namelijk nadat je een nzb hebt ingevoerd een serverkiezen in zo'n listbox.

Wat die txt files betreft gebeurt meestal wanneer jou newsserver geen ondersteuning meer bied voor een bestand, dus wanneer je retensie voorbij is of er net tegen aan hangt.

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-12 11:14
Bij grabit kan je dit (in sommige gevallen) ook vermijden door de "errorchecking for multipart files" uit te schakelen. Die error checking is meestal net iets té paranoide, waardoor hij de file helemaal niet overzet, zodat je er ook niks aan hebt. Daarna eventueel één of twee blokjes par en het is weer helemaal goed...

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Blauw schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 14:49:
Newsleecher geprobeerd, en die werkt inderdaad wel naar behoren. Jammer, want Grabit was best een overzichtelijk programma, en dat is newsleecher imo niet echt. Magoed, beter iets dan niets :)
Dan zijn de meningen daarover verdeeld. Feit is dat Grabit niet echt constant door ontwikkeld wordt, en NL wel.

In het begin vond ik NL ook niets; nu wil ik niets anders meer!

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-12 17:34
Kennis van me heeft dit ook gehad, zonealarm had hij lopen, dus of deze verwijderen of andere firewall anders instellen(misschien xp firewall).

• Neo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:48

Neo

Ken het probleem. Oplossing (bij mij althans) refresh je grouplist van de server.

• ReddishRat
  • Laatst online: 23-02-2023
AMD user schreef op woensdag 09 november 2005 @ 16:07:
Ken het probleem. Oplossing (bij mij althans) refresh je grouplist van de server.
Ja, werkt zeker. Heb het zelf ook een keer gehad. Als er geen grouplist is weet grabit blijkbaar niet hoe die moet decoderen.. 8)7

• litemotiv
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-02 10:51
AMD user schreef op woensdag 09 november 2005 @ 16:07:
thanks a bunch! :)

• Neo

Neo

your welcome!

Verwijderd

Weet niet of je dit nog leest maar dank!!!!!!!!
Bij mij deed grabit het ook al een tijd niet meer... Newsleecher is top maar met dat progje blijf je betalen en nieuwe updates en sleutels zoeken... pfff... Als grabit het doet dan is het heerlijk simpel met een NZB'tje erbij zeker... (en freeware!).

Verwijderd

Heel erg bedankt iedereen voor jullie snelle respons.

Ik probeer jullie oplossingen en zeker van je groups refreshen.... _/-\o_

• Neo

Neo

Graag gedaan, leuk om dit te horen O+

• mcB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-12 15:21

mcB

Ik had een ander probleempje met Grab-it waardoor het downloaden ook niet goed ging. Inmiddels is het opgelost en ik wilde het toch even met jullie delen.
Ik wilde dat de downloads op een andere schijf terecht zouden komen en dus had ik een downloadsmap en een cachemap aangemaakt op die schijf en in de preferences ingesteld dat Grabit daar heen moest schrijven.
Het downloaden leek goed te gaan, maar toen ik vanochtend wilde kijken wat er allemaal binnen was bleek de downloadsmap leeg te zijn. Alle het gedowloade stond nog in de cache map zonder bestandsextensies.
Het probleem was verholpen toen ik ook de submappen van cd Cache map (Articles, Groups en Tmp) goed gekopieerd had.
Grab-it maakt dus niet automatisch de missende mappen aan.

Strix (Skullflame)

Pagina: 1