Toon posts:

Wat is dit nu voor een ip-adres?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenmiddag allemaal,

ik ben nieuw hier op het forum, dus ik hoop dat dit in het goede topic staat.

Bij mijn ADSL provider heb ik het volgende ip adres gekregen: 62.100.19.XX
Hier lijkt niks mis mee, wel als iemand 1 van mijn servers wilt bereiken (file server/game server)
Blijkbaar zit op dit ip een soort van firewall.
N was ijn vraag, is dit een real of fake adress, en hoe kan ik ervoor zorgen dat mij servers WEL bereikbaar zijn..
Als provider heb ik speedlinq.

Alvast bedankt voor de hulp.

mvg,
JorisvdKlundert

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heb je alle poorten die je voor je server nodig hebt goed doorgemapt?

• JokerLash
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-12-2025
Heb je een router ertussen zitten zo ja dan moet je poorten forwarden.
Kijk ook eens naar je Windows Firewall of deze uit staat.

Met het adres wat je hebt staan is niks mis mee hoor!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Het is een real address, dus jij hebt zelf een firewall draaien (router/NAT/personalfirewall/antivirus/antiworm)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• makkie ;)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-02 07:32

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

(jarig!)
Zoek en gij zult vinden. Doe eerst es een beetje research voor je een topic start. Over het algemeen worden vragen van dit nivo niet gewaardeerd op dit forum.

Geloof me, google doet wonderen. en de GOT search ook.

;)

Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Welkom op GoT :w

Neem eens een kijkje in Het Grote Poortmappingsverhaal. Ik denk dat je er veel aan zult hebben :)

[ Voor 18% gewijzigd door Rone op 08-11-2005 12:25 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-02 17:51
DropDeadGorgeous schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 12:24:
Zoek en gij zult vinden. Doe eerst es een beetje research voor je een topic start. Over het algemeen worden vragen van dit nivo niet gewaardeerd op dit forum.

Geloof me, google doet wonderen. en de GOT search ook.

;)
Jezus, ben je je postcount aan het opkrikken ofzo? :/

TS: Het kan zijn dat dit IP in het verleden geband is en daardoor nog op banlists staat. Maar zorg inderdaad eerst eens dat je alle poorten geforward hebt en bij voorkeur ook bij jou alle firewalls uitschakelt.

• elTigro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-02 10:42

elTigro

Es un Gringo!

het kan ook zijn dat speedlink zelf wat porten niet doorgeeft. Sommige providers doen dit om een soort van server abonnement af te dwingen als je service taken wilt gaan aanbieden.

Lazlo's Chinese Relativity Axiom:No matter how great your triumphs or how tragic your defeats --approximately one billion Chinese couldn't care less.

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:03

ZieMaar!

Moderator General Chat
BK1 schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 12:27:
het kan ook zijn dat speedlink zelf wat porten niet doorgeeft. Sommige providers doen dit om een soort van server abonnement af te dwingen als je service taken wilt gaan aanbieden.
Hmmm...ik ken wel providers die poort 25 blokkeren ivm spamproblemen, maar dit heb ik nog nooit gehoord. Ik kan er op de site van speedlinq ook niet over vinden, maar wellicht kan de ts ze eens bellen of dat zo is, al vermoed ik ook een probleempje met de poortmapping.

Verwijderd

Topicstarter
al mn poorten staan goed open (vanaf 20000 tot 28000) en de gebruikelijke van http etc.
verder gebruik ik een linksys router, en een Allied Data modem.

het gekke is dat ik op mijn pc geen firewall gebruik en als mijn router ertusenuit is ook geen verbinding kan krijgen met de server's.

ik heb wel eens iets gelezen over een IP ghost, iets dat deze je echte ip verbergd ofzo...

anywayz, aan mn poorten mankeert niks. deze staan allemaal open (m.b.v. www.portforwarding.com ofzo :p) Deze heb ik opengezet evenals DMZ functie.

Het rare is is dat ik met mijn oude provider wel werkende servers had (was 92 en 82 ip adressen)
maar deze hadden geen vast ip. vandaar de overstap, en nu de problemen.

ik hoop dat iemand me verder kan helpen!

mvg,
JorisvdKlundert

P.S. ookal eens een DNS geprobeert, hielp ook niet

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 16:06:
al mn poorten staan goed open (vanaf 20000 tot 28000) en de gebruikelijke van http etc.
verder gebruik ik een linksys router, en een Allied Data modem.

het gekke is dat ik op mijn pc geen firewall gebruik en als mijn router ertusenuit is ook geen verbinding kan krijgen met de server's.
(ghost ip gaat over dns troubles, dat llijkt hier nog niet het geval.)

De eerste stap is toch zonder de router het aan de gan krijgen.

-Draait er toch geen personal firewall? (veel antivirus bevat een firewall dat dan anders heet, anti worm ofzo)
-staat de allied data "modem"werkelijk in bride modus (hij kan routern dacht ik)

mbv van grc.com kun je scannen of je pc open staat.

bbned/speedlinq blockt dacht ik helemaal geen poorten (mail/rpc weet ik niet zeker) dus daar zou ik me nog even niet zo druk over maken. Maar je kunt ze uiteraard bellen.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
bellen heeft geen zin, al 2 keer 30 euro verbeld, en heb al een keer een bridge modem aangevraagd en gekregen. echter begin ik idee te krijgen van een IPfirewall vanauit de centrale, en btw, i heb BabyXL/Speedlinq ;)

maargoed, ik zal even kijkje nemen op die site ;)

hmm kom er neit echt uit..
heb nog even portscan gedaan bij hackswatch, alles secure zegt ie...

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2005 17:40 ]

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-02 17:51
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 17:06:
bellen heeft geen zin, al 2 keer 30 euro verbeld, en heb al een keer een bridge modem aangevraagd en gekregen. echter begin ik idee te krijgen van een IPfirewall vanauit de centrale, en btw, i heb BabyXL/Speedlinq ;)

maargoed, ik zal even kijkje nemen op die site ;)

hmm kom er neit echt uit..
heb nog even portscan gedaan bij hackswatch, alles secure zegt ie...
Je wilt nu niet dat ie secure is. Dat betekend dat de poorten dicht staan en dat er dus mogelijk geen verkeer overheen kan.
Ga daar eens naar kijken en zodra die aangeeft dat alle poorten openstaan mag je terugkomen. ;)

Verwijderd

Topicstarter
tja het gekke is is dat ik aan die installingen NIKS heb veranderd in mn router, het punt is, dat mijn allied data modem poorten handmatig met een tekst file moet open zetten (las ik ergens) 1 keer geprobeerd en kost mn modem, rare is is dat het is sinds ik mn nieuwe adsl heb.. :/
iemand ervaring met poorten open zetten in de allied data CJ810?

• Fatamorgana
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-07-2025

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

Ik heb zelf de CJT810. Daar zit een CD bij met config tools en daarmee heb ik hem zo ingesteld dat alles gewoon doorgestuurd wordt naar de PC waar hij aan hangt.

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

BK1 schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 12:27:
Geen idee waar dit onzin-verhaal vandaan komt. Planet blokkeert de toegang tot je mailserver (maar geeft je vervolgens een net achterdeurtje) om de voorkomen dat je als open relay gebruikt wordt. En verder filtert er niemand.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Verwijderd

Topicstarter
zat bij mij er niet bij, wel een briefje waar op stond (echt letterlijk!)

BEL NIET VOOR EEN CD DEZE IS ER NIET!

maargoed, iemand anders nog een oplossing? :)

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

De firewall in Copperjet moet uit. Die werkt veel te goed. Het blokkeert zoveel.
De standaard security in Copperjet doet eigenlijk al zijn werk. Dat is gebleken uit port scan, die is nog steeds safe.

Daarna moet je in Copperjet portrange laten forwarden naar de ip van je server.
Hier staat voorbeeld hoe het moet http://www.speedxs.nl/index/support/doc_view?did=16
Dat is dus voor standaard Copperjet modem.

Daarnaast heb je ook DMZ optie. Dat is speciale toewijzing waar je al het verkeer door laat leiden naar die server, als ik correct heb. DeMiteralized Zone is de naam, geloof ik :>

Succes.

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:07

bonzz.netninja

Niente baffi

en zo'n briefje accepteer je?

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• Fatamorgana

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

Hier kun je ook de benodigde software downloaden: ftp://ftp.allieddata.com/...L_Products/CopperJet_810/

Verwijderd

cryforhelp schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 12:27:
[...]

Jezus, ben je je postcount aan het opkrikken ofzo? :/

TS: Het kan zijn dat dit IP in het verleden geband is en daardoor nog op banlists staat. Maar zorg inderdaad eerst eens dat je alle poorten geforward hebt en bij voorkeur ook bij jou alle firewalls uitschakelt.
Je bent een afgevulde atheist maar blijkbaar geloof je wel in Jezus :+

Verwijderd

Topicstarter
eigenlijk niet, had gebeld maar na 30 euro verder nog geen steek verder..
MrDummy schreef op woensdag 09 november 2005 @ 10:25:
De firewall in Copperjet moet uit. Die werkt veel te goed. Het blokkeert zoveel.
De standaard security in Copperjet doet eigenlijk al zijn werk. Dat is gebleken uit port scan, die is nog steeds safe.

Daarna moet je in Copperjet portrange laten forwarden naar de ip van je server.
Hier staat voorbeeld hoe het moet http://www.speedxs.nl/index/support/doc_view?did=16
Dat is dus voor standaard Copperjet modem.

Daarnaast heb je ook DMZ optie. Dat is speciale toewijzing waar je al het verkeer door laat leiden naar die server, als ik correct heb. DeMiteralized Zone is de naam, geloof ik :>

Succes.
tnx, maar securty staat als enige aan...
en dmz functie heb ik nog niet gezien bij de config
Ik zal eens een kijkje nemen :) hopelijk werkt het!

P.S. waar kan ik revision vinden? :)

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2005 12:26 ]

• Fatamorgana

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

P.S. waar kan ik revision vinden? :)
Geen idee...

Zelf heb de volgende software: Copperjet Configurator Tool en Copperjet Monitor.

Download gewoon alles en test of je bij het runnen van die tools een melding krijgt over revisions of dat het gewoon werkt.

Verwijderd

Topicstarter
met beide kan tie gen modem vinden.. |:(
Pagina: 1