Hallo Iedereen,
Op dit moment draai ik Debian op een testserver in een datacenter in Amsterdam. Ik ben van plan deze server in te zetten als productieserver voor een project wat nog zeker een half jaar op zich laat wachten. Daarom zet ik de server nu in als backup systeem. Elke nacht trekt het systeem via ftp een backup image van een Windows Server af.
Dit gaat over een gehuurde lijn die te duur is voor de gigabytes aan backup verkeer. Daarom laat ik een crosscable aanleggen tussen beide servers.
één server is dus Windows 2003 en de ander Debian GNU/Linux. Het gaat prima, maar nu wil ik op de debian machine eth1 aanspreken. Die is in geen velden of wegen te bekennen.
Hier wat info van het debian systeem:
HP LP1000R NetServer
Kernel 2.6.8-2-686-smp
uitvoer van lspci
Mijn /etc/network/interfaces inhoud:
Ik heb even het IP addres en gateway achter een paar XXX-en neergezet.
Volgens mij heeft hij dus nergens mijn dual networking interface gedetecteerd. De Windows Server is met uitzondering van de hardware RAID controller identiek aan de Debian machine. Onder Windows zie ik het volgende bij de network interfaces:

Mijn vraag is dan ook.. hoe krijg ik Debian zover dat ik over een eth1 beschik. De Windows machine geeft op dit moment aan dat er géén link is. Dit kan nog komen door het feit dat de kabel nog niet is aangelegt. Maar ik neem aan dat dit niet de oorzaak is van het ontbreken van een eth1 in mijn Debian. Alvast bedankt voor jullie aandacht en tijd!
Op dit moment draai ik Debian op een testserver in een datacenter in Amsterdam. Ik ben van plan deze server in te zetten als productieserver voor een project wat nog zeker een half jaar op zich laat wachten. Daarom zet ik de server nu in als backup systeem. Elke nacht trekt het systeem via ftp een backup image van een Windows Server af.
Dit gaat over een gehuurde lijn die te duur is voor de gigabytes aan backup verkeer. Daarom laat ik een crosscable aanleggen tussen beide servers.
één server is dus Windows 2003 en de ander Debian GNU/Linux. Het gaat prima, maar nu wil ik op de debian machine eth1 aanspreken. Die is in geen velden of wegen te bekennen.
Hier wat info van het debian systeem:
HP LP1000R NetServer
Kernel 2.6.8-2-686-smp
uitvoer van lspci
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| 0000:00:00.0 Host bridge: ServerWorks CNB20LE Host Bridge (rev 06) 0000:00:00.1 Host bridge: ServerWorks CNB20LE Host Bridge (rev 06) 0000:00:02.0 Ethernet controller: Intel Corp. 82557/8/9 [Ethernet Pro 100] (rev 08) 0000:00:07.0 VGA compatible controller: ATI Technologies Inc Rage XL (rev 27) 0000:00:0f.0 ISA bridge: ServerWorks OSB4 South Bridge (rev 50) 0000:00:0f.1 IDE interface: ServerWorks OSB4 IDE Controller 0000:00:0f.2 USB Controller: ServerWorks OSB4/CSB5 OHCI USB Controller (rev 04) 0000:01:02.0 RAID bus controller: American Megatrends Inc. MegaRAID (rev 20) 0000:01:05.0 SCSI storage controller: LSI Logic / Symbios Logic 53c1010 Ultra3 SCSI Adapter (rev 01) 0000:01:05.1 SCSI storage controller: LSI Logic / Symbios Logic 53c1010 Ultra3 SCSI Adapter (rev 01) |
Mijn /etc/network/interfaces inhoud:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| # This file describes the network interfaces available on your system # and how to activate them. For more information, see interfaces(5). # The loopback network interface auto lo iface lo inet loopback pre-up iptables-restore < /etc/firewall-rules # The primary network interface auto eth0 iface eth0 inet static address 80.xx.xx.xx gateway 80.xx.xx.1 netmask 255.255.255.128 |
Ik heb even het IP addres en gateway achter een paar XXX-en neergezet.
Volgens mij heeft hij dus nergens mijn dual networking interface gedetecteerd. De Windows Server is met uitzondering van de hardware RAID controller identiek aan de Debian machine. Onder Windows zie ik het volgende bij de network interfaces:

Mijn vraag is dan ook.. hoe krijg ik Debian zover dat ik over een eth1 beschik. De Windows machine geeft op dit moment aan dat er géén link is. Dit kan nog komen door het feit dat de kabel nog niet is aangelegt. Maar ik neem aan dat dit niet de oorzaak is van het ontbreken van een eth1 in mijn Debian. Alvast bedankt voor jullie aandacht en tijd!