"Stream" box..

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-02 14:36
Sinds gisteren hebben we dan eindelijk weer een tv op onze slaapkamer. Eindelijk was de nieuwbouw ver genoeg gevorderd om ons toe te leggen op dit soort kleine dingen. Dus kabels getrokken (CAI en stroom), maar er waren bewust geen buizen gelegd voor kabels naar PC.
Waarom niet? Simpel. Over een jaar komt er een mediacenter, en dan zet ik gewoon overal waar ik dat nodig heb een wireless mediacenter-extender. Zo had ik het dus beredeneerd. Het was makkelijker als mega omwegen met buizen naar tig plaatsen. Er was nl nog niet zeker waar de computers zouden komen te staan.

Wat is nu dus het probleem? Ik wil dus divx (bijvoorbeeld) kunnen kijken vanuit mijn bed, welke gestreamed moet worden vanaf een samba/nt share via wifi. Ik denk, das niet zo moeilijk, zat doosjes die dat inmiddels kunnen. Niet dus. Of ze zijn nog (stervens)duur. Ik ga dus geen 290 euro voor een Pinnacle Showcenter uitgeven, of 300 euro voor een dvdspeler die kan streamen, als er straks toch een hele andere oplossing komt.

Nou heeft een collega van me laatst een goedkoop doosje gezien (onder de 80 euro of zo), maar is compleet vergeten van welk merk het was.
Ik heb alles al afgestruind, maar ik kan nergens zo'n ding vinden. Het lijkt wel alsof ik of blind ben, of de verkeerde keywords gebruik, of het simpelweg niet bestaat.. :P

Iemand met een handje hulp hier misschien?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:56

Exirion

Gadgetfetisjist

Philips SL300 misschien? Die kost inmiddels misschien ongeveer zoveel, hoewel ie meestal duurder is.

Ik kan je wel vertellen dat er binnenkort een opvolger komt die MPEG4 in HDTV resoluties kan weergeven, maar over prijzen is nog niks bekend.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2025

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

• UltraSub
Probleem met beide doosjes: serversoftware... Is alleen windows software voor zover ik kan zien.
Is er dan werkelijk niks wat ik gewoon kan zeggen, daar staat je share, dit is je login en wachtwoord, browse die dir, klaar....

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:56

Exirion

Gadgetfetisjist

UltraSub schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 11:41:
Probleem met beide doosjes: serversoftware... Is alleen windows software voor zover ik kan zien.
Ik draai gewoon een UPnP media server op Linux en Apple hoor. www.twonkyvision.com

Werkt prima met een Philips SL400 en SLA5500.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-02 14:29
UltraSub schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 11:41:
Is er dan werkelijk niks wat ik gewoon kan zeggen, daar staat je share, dit is je login en wachtwoord, browse die dir, klaar....
xbox kopen en laten ombouwen? gooi je er XBMC op

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Ik verkocht op de pcbeurs van die apparaten die real-time konden streamen. Je liet het op punt A afspelen en je bekeek (en luisterd) op punt B de output. Die dingen kosten ong. €40 toen. Ze zijn af en toe nog bij de aldi en de Handy man verkoopt ze ook (laatste keer dat ik ze daar zag waren ze €80).

Was bedoelt voor DVD spelers videorecordes dat soort prut ,maar met een tv kaart gaat dat prima werken.

[ Voor 16% gewijzigd door Herby op 08-11-2005 11:47 ]

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• scorpion303
  • Niet online
2e hands xbox aanschaffen voor 80 euro.. ombouwen.. xbmc erop.. draadloos maken en klaar is kees..

Zo heb ik het thuis ook draaien (één fileserver en 3 xboxen in de rest van het huis) en het werkt prima!

• UltraSub
Exirion schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 11:43:
[...]

Ik draai gewoon een UPnP media server op Linux en Apple hoor. www.twonkyvision.com

Oi, da wist ik niet. :)

Over een xbox.. sja.. daar dacht ik dus net ook al aan.
Heb nog wel twee AP'tjes liggen die als wireless client kunnen fungeren :)
Kan xbmc gewoon een share browsen zonder rare fratsen?

• scorpion303
  • Niet online
UltraSub schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 13:37:
[...]
Reken maar... dat kon ie al een paar jaar.. inmiddels zijn er een hoop leuke 'fratsen' bijgekomen, maar daar hoef je natuurlijk geen gebruik van te maken.... Ik denk dat dit een oplossing is die het best aansluit bij jouw wens..

Kijk maar eens in http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1077385 voor de mogelijkheden...

• m3gA
UltraSub schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 13:37:
[...]
Oi, da wist ik niet. :)

Over een xbox.. sja.. daar dacht ik dus net ook al aan.
Heb nog wel twee AP'tjes liggen die als wireless client kunnen fungeren :)
divx/xvid/dvd/mp3 streaming video..vooral de extra scriptjes van bakman met talpa tv en uitzending gemist zijn erg leuk

je moet een file editten waar je de share aangeeft met pw. en usernaam en hij is klaar voor gebruik

• UltraSub
Mooi mooi...
Ik ga dus het net maar eens afstruinen voor een el-cheapo gemodde xbox.
Man wat heb ik een tering spijt dat ik mijn volledig gemodde box een paar jaar geleden verkocht heb, omdat ik bang was dat ik er niets meer voor zou krijgen nadat de Xbox 2 uit zou komen. Heeft verdomme nóg 2 jaar geduurd voor er een 360 uit kwam :P

Bedankt voor de info jongens!!

/edit
Hmm.. Zie in de screenshots van xbmc wel overscan. Mag aannemen dat je daar geen last van hebt als je normaal film kijkt? Want die kleine tv staat al ver weg, met die overscan erbij is het niet te doen :+

[ Voor 23% gewijzigd door UltraSub op 08-11-2005 17:46 ]

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-02 13:15
Bedoelde je collega niet een Hauppauge MVP?

die gebruik ik om (niet draadloos, maar dat kan wel) de series uit Amerika die ik download te kijken.

pricewatch:
pricewatch: Hauppauge MediaMVP

officiele site:
http://www.hauppauge.de/pages/products/data_mediamvp.html

PSN ID: Svennie-NL

• UltraSub
Svennie schreef op woensdag 09 november 2005 @ 09:37:
Bedoelde je collega niet een Hauppauge MVP?

die gebruik ik om (niet draadloos, maar dat kan wel) de series uit Amerika die ik download te kijken.

pricewatch:
pricewatch: Hauppauge MediaMVP

officiele site:
http://www.hauppauge.de/pages/products/data_mediamvp.html
Volgens mij bedoelde hij die inderdaad ja... However:
The first part of installing the Hauppauge MVP is to load the server software on your host PC, this was nice and simple which is good as most of us hate reading manuals, the server software searches your PC for audio / video files supported by the MVP and adds these to a small database. The process can be a little slow if you have a lot of files on the machine, of course the main lordpercy.com shuttle PC with all our MP3 files on took over an hour, once this was complete it was time to set-up the MVP unit itself.
Nou kan ik wel onder ESX een extra windows host gaan draaien, waarop ik netwerkshares mep, en die software install, maar dat zal nooit echt dynamisch worden. :X

• m3gA
UltraSub schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 17:36:
Mooi mooi...
Ik ga dus het net maar eens afstruinen voor een el-cheapo gemodde xbox.
Man wat heb ik een tering spijt dat ik mijn volledig gemodde box een paar jaar geleden verkocht heb, omdat ik bang was dat ik er niets meer voor zou krijgen nadat de Xbox 2 uit zou komen. Heeft verdomme nóg 2 jaar geduurd voor er een 360 uit kwam :P

Bedankt voor de info jongens!!

/edit
Hmm.. Zie in de screenshots van xbmc wel overscan. Mag aannemen dat je daar geen last van hebt als je normaal film kijkt? Want die kleine tv staat al ver weg, met die overscan erbij is het niet te doen :+
vraag het even in dit topic ? http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1077385

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:01

YellowCube

Wait...what?

Exirion schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 11:43:
[...]

twonkyvision vind ik echt een dikke aanrader.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Pagina: 1