[exchange 2k3 sp2] Public folders willen niet meer mounten

Pagina: 1
Acties:

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19-02 13:35

RoRoo

Certified Prutser

Topicstarter
Hey,

Ik ben thuis aan het werk en krijg een probleem overgedragen van een collega met een nieuwe server die onlangs geplaatst is bij een klant.

Gaat om een exchange server 2003 met sp2 geinstalleerd

tijdens plaatsen zijn alle mailboxen overgeheveld en de public folders geimporteerd.
alles werkte. totdat op een gegeven moment de public folders uitvielen.

store is ook niet meer te mounten. je krijgt eerst:
The store could not be mounted because the Active Directory information was not replicated yet. You can either:
- press Cancel and mount the store later from its context menu or,
- press Retry to let the Exchange System Manager keep trying to mount the store for you

Druk ik op Retry:
The Microsft Exchange Information Store Services could not find the specified object.
ID no: c1041722
Exchange System Manager

Eventlog:
ID: 9519
Error 0x8004010f starting database "First Storage Group\358586c2-e8d2-41e8-a3e5-c6fb4d35991c" on the Microsoft Exchange Information Store.

De data:
code:
1
2
3
4
0000: 4c 6f 6f 6b 20 75 70 20   Look up 
0008: 6f 66 20 44 42 20 49 6e   of DB In
0010: 66 6f 20 66 61 69 6c 65   fo faile
0018: 64 00                              d.

Nu hebben mijn collega's al meerdere acties getest en meerdere KB's gevolgd mbt rechten etc. ze zullen hieronder ook nog effe reageren.

mailtje van collega 1:
Het probleem heb ik nu in beeld gebracht. Zie VNC.

Bij folders mist:

Public Folders

Het Folder Tree Type daarvan moet Mapi Clients zijn opdat het ook gezien wordt in outlook enzo. Deze wordt standaard aangemaakt.
Extra Folders zijn altijd van het type General Purpose en niet in te zien door Outlook, wel bij via webacces van outlook als je via iis de map verwijst naar die folder.

Ik heb zo'n beetje alles al geprobeerd, maar kom er niet uit.

De openbare mappen, die je nu ziet heb ik aangemaakt, maar deze zijn van het verkeerde type.

Het probleem is volgens mij ook niet per se de outlook store maar de geassocieerde folder.

wat ik nu eigenlijk gewoon wil doen is de public folder wegkeilen en ook de openbare mappen die mijn collega aangemaakt heeft want die doen het zowiezoniet.
Alleen nu kan ik dus beide public folders niet verwijderen.

Ik zal ook effe screenshot maken van de view van de exchange system manager.
Afbeeldingslocatie: http://www.roroo.nl/files/exchange.jpg
Zoals je ook ziet zijn er geen folders van de Public Folders store. wel van de handmatig aangemaakte (welke ik ook niet kan verwijderen)

owja:
Server is al gereboot

[ Voor 8% gewijzigd door RoRoo op 08-11-2005 11:19 ]

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Topicstarter
Ik ben 1 van de andere collega's

http://support.microsoft.com/kb/316709/ deze is al uitgevoerd,
ik heb een policytest gedaan alles staat gewoon naar behoren, de rechten staan zover ik kan zien gewoon goed.

het was niet van het 1 op het andere moment offline, het werd in tijdsbestek van 30sec-1min in eens onbeschikbaar, user voor user lijkt het wel.
sommige konden er niet meer op komen, ik op dat moment nog wel maar 10 sec later ook niet meer.

Ben dus niet RoRoo zelf, maar werk op het moment achter zijn PC.....
Sorry :*

edit: PC DIEF :)

[ Voor 12% gewijzigd door RoRoo op 08-11-2005 11:39 ]

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Topicstarter
Gut.. veel replies..

• Robbeke
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-12-2018
Wat ik hier zie doet me vermoeden dat er een probleem is met Active Directory of de Exchange informatie die daar instaat, zoals in de eerste foutmelding te lezen valt.

http://www.tweakers.net/gallery/sys/2314