Abit VP6: Moederbord vs. voeding: welke is er kapot?

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23-04 09:51

Dexter

d((o_o))b

Topicstarter
Hey all,

mijn systeem wordt de laatste tijd steeds instabieler (Abit VP6 met dual PIII 866). Nu weet ik dat de VP6 van ABIT een moederbord met slechte elco's is (www.badcaps.com, en ik heb ABIT al gemaild voor nieuwe elco's), maar hoe weet ik of het daar aan ligt of aan de voeding?

Het systeem post soms niet eens (gaat wel aan), kan soms windows niet opstarten (loopt ie vast) of loopt ineens vast als ik aan het werken ben. Kan dit duiden op voedingsprobleem of is de kans groter dat het een fout op het moederbord is? Het geheugen heb ik onlangs een hele nacht getest met Memtest86, en die gaf geen fouten, dus ik ga er van uit dat dat het probleem niet is.

Wie kan mij hierbij helpen en er iets zinnigs over zeggen?

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Is het zo moeilijk om te verzinnen dat je dit kunt uitsluiten door een andere voeding op hetzelfde bord te proberen of een ander bord/systeem op dezelfde voeding :?

Overigens best lame om alvast condensatoren te bestellen bij Abit voordat je zeker weet of dat het probleem is (ik lees nergens dat je er daadwerkelijk naar gekeken hebt :X )

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.