Toon posts:

Samsung LE40M61B versus Philips 37PF9830/10

Pagina: 1
Acties:
  • 148 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil binnenkort een nieuw LCD scherm aan gaan schaffen, dat voornamelijk voor het werken met Media Center gebruikt zal gaan worden. Verder zal er een HDMI DVD speler aangesloten moeten worden, als de kwaliteit via Media Center tegen valt.

Ik wil het scherm ophangen aan de muur, waardoor de dure door Philips meegeleverde draaibare voet overbodig is.

Graag zou ik jullie ervaringen / meningen over deze 2 schermen willen weten.

Hieronder een lijstje met punten waarop mijn afweging tot dusver gebaseerd is:

Samsung LE40M61B:
+ EISA Award gewonnen voor beste LCD TV Europa 2005-2006
+ Responsetijd van 8 ms
+ Contrastratio van 5000:1
+ Volgens websites een super mooi beeld
+ Iets goedkoper dan de Philips
+ Prachtige vormgeving
+ Iets groter dan de Philips

- Enkel 1 HDMI ingang
- Lage resolutie 1366 x 768
- Nog geen winkel gevonden die deze TV heeft hangen, dus kan hem niet in het echt zien.

Philips 37PF9830/10:
+ Ambilight (kan mooi uitkomen op de witte muur)
+ Enorm hoge resolutie (True HD) 1920 x 1080
+ HDMI & DVI ingang
+ Responsetijd van 6 ms

- Heb deze tv in het echt gezien, en vond snelle bewegingen erg blokkerig en streperig
- Vormgeving van deze TV vind ik wat minder dan de Samsung.
- Wat kleiner dan de Philips

Samengevat zijn het dus beide erg goede schermen, maar ik kan geen keuze maken. Kunnen jullie, jullie mening hier eens over geven? Heeft iemand het nieuwe Samsung scherm al ergens zien hangen? Misschien wel aan zijn eigen muur :P

Misschien zijn er ook nog andere modellen of bepaalde specificaties die ik over het hoofd gezien heb. Het is een behoorlijke investering, en die wil ik graag goed uitgezocht uitgeven 8)

Samsung
http://www.samsung.com/uk...n/tftlcd/le40m61bxxeu.asp

Philips
http://www.consumer.phili...PANYOJJ0RMRESHQNHKFSEKI5P

• mradem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-03-2024
Ik zit zelf ook met hetzelfde dilemma. Nou heb ik van velen al gehoord dat het beeld van de philips niet best is. Ambilight doet me ook niet veel.

De Samsung heb ik nog niet in het echt gezien maar moet erg mooi zijn. Ik hecht niet te gel veel waarde aan een Eisa Award maar toch zegt het wel wat.

Je moet trouwens ook eens naar de nieuwe Sony's kijken. De bravia's. Schijnen erg goed te zijn ook.

Verwijderd

Topicstarter
mradem schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 10:52:
Ik zit zelf ook met hetzelfde dilemma. Nou heb ik van velen al gehoord dat het beeld van de philips niet best is. Ambilight doet me ook niet veel.

Je moet trouwens ook eens naar de nieuwe Sony's kijken. De bravia's. Schijnen erg goed te zijn ook.
Dat het beeld van de Philips door metname de Pixelplus 2 niet al te best is, heb ik inderdaad ook vaker gehoord, en zelf in de winkel gezien.

Zal me eens in Sony gaan verdiepen.

• Wdrawing
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-08-2025
Ik zou zelf persoonlijk voor de Samsung gaan. De beeldkwaliteit van de Samsung is veel beter dan de Philips. En samsung heeft een echt 8ms scherm (dus 4ms open en 4ms dicht)

En je kan hem zien bij de MediaMarkt in Rotterdam (Alexandrium) en MediaMarkt Den Haag

• Wdrawing
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-08-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 10:54:
[...]

Dat het beeld van de Philips door metname de Pixelplus 2 niet al te best is, heb ik inderdaad ook vaker gehoord, en zelf in de winkel gezien.

Zal me eens in Sony gaan verdiepen.
Ik zou niet naar Sony gaan kijk. Sony gaat namelijk stoppen met LCD schermen.

Verwijderd

Topicstarter
Wdrawing schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 10:55:
[...]

En die 3LCD technologie van hun dan, in die Bravia? Qua uiterlijk vind ik ze niet al te geweldig....

• mradem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-03-2024
Wdrawing schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 10:55:
[...]

Dit zou voor mij dan ook helemaal nieuw zijn. Wellicht stoppen met oude series maar de bravia is gloedje nieuw en gaat zeker niet stoppen. Beeld schijnt echt een stuk beter te zijn dan bijv. de philips. Ik vind Sony, Samsung en Sharp de betere lcd's hebben.

• gratis_vodka
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-02 22:01

gratis_vodka

If you love it - shoot it!

Tsja, in het Pf9830 topic lees je veel goede reacties over de Philips, heeft ook de What Hifi award voor beste LCD gewonnen.

Kortom, kijken met je eigen ogen lijkt mij het beste devies.

Verwijderd

In Delft bij De BCC staan ze naast elkaar, het is jammer dat ze op de Philips een pc hebben aangesloten met HD materiaal en op de Samsung niet.

Van de nieuwe Sony lcd's komen de schermen (niet de electronica) uit de zelfde fabriek als die van Samsung, volgens "de kenners" heeft Samsung (zwart en vooral het omzetten van 16:9 naar 4:3) het beter voor elkaar dan Sony.

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-02 16:01
ik vind het auto-beeldformat van Samsung echt waardeloos, bij sommige tv-uitzendingen zie je gewoon 2 zwarte balken. Je moet dan handmatig het beeldformaat veranderen om de 2 balken weg te werken. Philips tv's die doen het heel netjes automatisch zonder enige vervorming van het beeld.

Dat is mijn enige grote minpunt die ik ken van samsung tv's.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• MarcoZ20
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-02 14:35
mradem schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 11:09:
[...]

Dit zou voor mij dan ook helemaal nieuw zijn. Wellicht stoppen met oude series maar de bravia is gloedje nieuw en gaat zeker niet stoppen. Beeld schijnt echt een stuk beter te zijn dan bijv. de philips. Ik vind Sony, Samsung en Sharp de betere lcd's hebben.
sony stopt alleen met het maken van beeldbuizen. Ze maken dus alleen nog maar plasma/lcd schermen

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-02 09:19

Arx

Two Thoughts Ahead!

MarcoZ20 schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 12:29:
[...]

sony stopt alleen met het maken van beeldbuizen. Ze maken dus alleen nog maar plasma/lcd schermen
Ze gaan ook geen plasma's meer maken. Ze concentreren zich alleen nog maar op LCD en LED-LCD.

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-02 20:27
Waarom een ambilight. Ik vind dat een nutteloze maar vooral dure toevoeging aan je tv. Lijkt overigens ook erg storend als je bij een drukke film steeds die flitsende achtergrond hebt.

• superpolm
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-02 18:10
Noxa schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 15:35:
Waarom een ambilight. Ik vind dat een nutteloze maar vooral dure toevoeging aan je tv. Lijkt overigens ook erg storend als je bij een drukke film steeds die flitsende achtergrond hebt.
Je kan de lampen 1 kleur geven of mee laten doen met het beeld (of uitzetten).
Maar tis zeker duur.

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
superpolm schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 17:32:
[...]

Je kan de lampen 1 kleur geven of mee laten doen met het beeld (of uitzetten).
Maar tis zeker duur.
En dan ook nog verschillende standen, bijvoorbeeld comfort. Flikkert het niet zo.

En over de Samsung en Philips:
Ik vind die Samsungs eigenlijk helemaal niet mooi. Ik heb van beide merken verschillende tv's gezien, maar bij Samsung vond ik de kleuren te hard en het beeld te kartelig.

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
mradem schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 10:52:
Heb je ze gezien met een HD signaal? Nee?

Tot die tijd is vergelijken eigenlijk nonsens omdat die HDTV LCD's niet gemaakt zijn voor crappy DVD of TV signaal, al moet gezegd worden dat sommige LCD's erg goed met een minderwaardig signaal omgaan (goede scaler), de Philips 9830 vind ik daar zeker bij horen.

Vergeet bij het beoordelen van een DVD op een HD-ready TV niet op de juiste kijkafstand te gaan staan. Want anders is het echt spuuglelijk. Wil je een groot scherm en wat dichterbij zitten, koop dan een plasma. Maar daar valt qua resolutie niet zo veel meer uit te halen (of je moet al een erg dure kopen).

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Verwijderd

Topicstarter
Heeft de (True HD) 1920 x 1080i resolutie van Philips meerwaarde als je het scherm i.c.m. Media Center wilt gaan gebruiken? De max resolutie voor PC is 1024 x 768. Wanneer zal er 1080i materiaal beschikbaar komen?

Ik vind beide schermen erg mooi, maar kan geen keuze maken :'(

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-02 09:19

Arx

Two Thoughts Ahead!

Ik las op het de AVForums dat er mensen zijn die de TV gewoon aan kunnen sturen met 1920 x 1080i. Ze gebruiken dan de DVI ingang ipv van de VGA.

Hier is de link... http://www.avforums.com/f...php?t=243817&page=2&pp=15

Ergens in die thread staat wel hoe je het precies moet bewerkstelligen. Succes! :)

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Verwijderd

Topicstarter
Weet er iemand toevallig een winkel in overijssel waar 1 van (of liefst beide) deze schermen hangen?

Verwijderd

Nou toch maar voor de Samsung gekozen, het hele 1080i gebeuren is toch wel wat onzeker helemaal met een HTPC Het schijnt dat de desktop niet goed te krijgen is op 1920x1080i en je je HTPC op 1366x720P moet draaien, dan kan je beter die €600,- euro in je zak houden.

• DaMastah
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-12-2025
Aangezien design ook belangrijk is heb ik voor de geintereseerde even de plaatjes bijgevoegd. Ik volg dit topic met interesse aangezien ik ook alweer een tijdje op zoek ben naar een flatscreen heb vanwege aanschaf xbox 360 besloten om te gaan voor LCD door de hogere res.

Afbeeldingslocatie: http://www.uploadweb.net/upfiles/04012006224845samsung.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.uploadweb.net/upfiles/04012006224945philips.jpg

Indien het niet werkt zie links hieronder:

Links: http://www.uploadweb.net/upfiles/04012006224845samsung.jpg

http://www.uploadweb.net/upfiles/04012006224945philips.jpg

Verwijderd

ik zit zelf te twijfelen tussen een samsung of de philips PF9531. een kennis van mij heeft de samsung LE40M51B . ik vond het em een beetje tegenvallen. het beeld is goed maar inderdaad de autobeeldformaat is niks. het menu vond ik al helemaal niet makkelijk. daar is philips toch altijd wel goed in.
de philips pf9531 heeft geen ambilight, wat mij ook niet boeit, maar voor de rest wel clear lcd, pixelplus 2hd enzo. En kost rond de 2000 euries. ik heb ook geen zin om een hoop geld uit te geven
voor bijv. ambilight wat ik zowieso nooit aan zal zetten. lijkt me super irritant.
de contrastverhouding is alleen 4000:1 en de PF9830 heeft 6000:1
en 32" is misschien toch net te klein...hier is geen grotere versie van volgensmij.

maar het filmpje op de philips site over pixelplus2 hd enzo heeft mij in ieder geval wel overtuigd om voor een philips te gaan.

philips 32pf9531

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2006 15:58 ]

Pagina: 1