Toon posts:

Stillere pc / cooling

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van mening dat mijn pc te veel herrie maakt.

Ik bezit een:
- CoolerMaster Centurion 5 kast
- 3 harde schijven (20gb Samsung, 120gb IBM en 200gb S-ATA Maxtor)
- ASUS K2N-E deluxe moederbord (socket 754)
- AMD athlon 64 2800+ processor
- ASUS Radeon 9600XT 128mb videokaart
- 1GB RAM (2x 256, 1x 512; alledrie kingston).

In de CoolerMasterkast zitten 4 fans:
- de standaard fan van de AMD athlon 64
- een 80 x 80 x 20 mm Front Fan (Intake) standaard in de kast
- een 120x 120x 25mm Rear Fan (Exhaust) standaard in de kast
- een fan in de Voeding (zat in de kast; Standard ATX PS2; 350W)

Om de geheugenmodules zitten Nexus alluminium heatspreaders, en om de twee grootste harde schijven zitten twee SilentMaxx HD-silencers.
Daarnaast heb ik alle losse kabels bij elkaar gebonden met Sharkoon cable organisers.

Wat zouden jullie aanraden om mijn pc stiller te maken? Ik zat er zelf aan te denken om de fans te vervangen door Zalman o.i.d.

Alle commentaar is van harte welkom en ik ben ook bereid extra info / foto's te posten.

thanks, Bart

Verwijderd

Ik zou eerst ff bekijken/uittesten wat het meeste lawaai maakt. Als je dat hebt gevonden kan je dat onderdeel vervangen :) .

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 10:56:
Ik zou eerst ff bekijken/uittesten wat het meeste lawaai maakt. Als je dat hebt gevonden kan je dat onderdeel vervangen :) .
misschien een stomme vraag, maar hoe kom je er precies achter welke het meeste herrie maakt? Gewoon openschroeven en luisteren :? ?

Ik heb het idee dat dat OF de cpu fan is, OF de fan aan de achterkant

Heb stiekem al zitten kijken naar een Zalman CNPS9500 LED heatsink/fan. Aanrader, of afrader?

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Eerst zelf eens onderzoeken wat er nou het meeste herrie maakt, en die dingen of langzamer laten draaien of vervangen.

Voor het vervangen van onderdelen zijn al vele tips te vinden in dit forum, dus ook daar de vraag om eerst even zelf wat onderzoek te plegen.
Mocht je er dan nog niet uitkomen kun je alsnog een topic openen :)

Zie bijvoorbeeld ook [rml][ cooling]hoe krijg ik mijn computer helemaal stil?[/rml]

Dit topic is gesloten.