Ik heb momenteel een draadloos 802.11b netwerk in huis. Alleen het enigste probleem is dat af & toe het netwerk niet voldoende sterk is.
De situatie nu:
1 x Wireless Adapter op zolder ( van mij, hangt buiten mijn kamer i.v.m. netwerkbereik
)
1 x Wireless Adapter op kamer van mijn broer ( 1e verdieping, in kamer )
1 x Wireless Adapter in de huiskamer voor de laptop van mijn vader
1 x Wireless Access Point in de meterkast, omdat het niet anders kan
Het probleem is dat als er soms iemand loopt op de overloop op de 1e verdieping, dat het netwerk zodanig wordt verstoord dat ik (op de zolder) geen netwerk meer krijg, en dan ook de grootste moeite moet doen om het weer aan de praat te krijgen. Wat nog een groter probleem is dat als mijn vader ( alleen ) in bed gaat liggen op de 1e verdieping, dat ik helemaal geen ontvangst meer heb van het netwerk (ligt het misschien aan dat mijn vader 96 kilo weegt?
)
.
Dit is de huidige netwerkapparatuur die wij hebben:
1 x LinkSys WAP11 - Wireless-B Access Point ( 1,5 jaar oud )
3 x LinkSys WUSB11 ver 2.6 - Wireless USB Network Adapter ( 1,5 jaar oud )
Nu is mijn vraag aan jullie:
Extra Access Point kopen om het signaal te versterken (op de 1e verdieping plaatsen)?
OF
Compleet nieuw 802.11g netwerk aanschaffen?
De situatie nu:
1 x Wireless Adapter op zolder ( van mij, hangt buiten mijn kamer i.v.m. netwerkbereik
1 x Wireless Adapter op kamer van mijn broer ( 1e verdieping, in kamer )
1 x Wireless Adapter in de huiskamer voor de laptop van mijn vader
1 x Wireless Access Point in de meterkast, omdat het niet anders kan
Het probleem is dat als er soms iemand loopt op de overloop op de 1e verdieping, dat het netwerk zodanig wordt verstoord dat ik (op de zolder) geen netwerk meer krijg, en dan ook de grootste moeite moet doen om het weer aan de praat te krijgen. Wat nog een groter probleem is dat als mijn vader ( alleen ) in bed gaat liggen op de 1e verdieping, dat ik helemaal geen ontvangst meer heb van het netwerk (ligt het misschien aan dat mijn vader 96 kilo weegt?
Dit is de huidige netwerkapparatuur die wij hebben:
1 x LinkSys WAP11 - Wireless-B Access Point ( 1,5 jaar oud )
3 x LinkSys WUSB11 ver 2.6 - Wireless USB Network Adapter ( 1,5 jaar oud )
Nu is mijn vraag aan jullie:
Extra Access Point kopen om het signaal te versterken (op de 1e verdieping plaatsen)?
OF
Compleet nieuw 802.11g netwerk aanschaffen?
[ Voor 4% gewijzigd door jeroenzelle op 08-11-2005 10:20 ]