[Wireless] Wat moet ik doen: extra router of nieuw netwerk?

Pagina: 1
Acties:

• jeroenzelle
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:51
Ik heb momenteel een draadloos 802.11b netwerk in huis. Alleen het enigste probleem is dat af & toe het netwerk niet voldoende sterk is.

De situatie nu:
1 x Wireless Adapter op zolder ( van mij, hangt buiten mijn kamer i.v.m. netwerkbereik :| )
1 x Wireless Adapter op kamer van mijn broer ( 1e verdieping, in kamer )
1 x Wireless Adapter in de huiskamer voor de laptop van mijn vader
1 x Wireless Access Point in de meterkast, omdat het niet anders kan

Het probleem is dat als er soms iemand loopt op de overloop op de 1e verdieping, dat het netwerk zodanig wordt verstoord dat ik (op de zolder) geen netwerk meer krijg, en dan ook de grootste moeite moet doen om het weer aan de praat te krijgen. Wat nog een groter probleem is dat als mijn vader ( alleen ) in bed gaat liggen op de 1e verdieping, dat ik helemaal geen ontvangst meer heb van het netwerk (ligt het misschien aan dat mijn vader 96 kilo weegt? :P ) :? .

Dit is de huidige netwerkapparatuur die wij hebben:
1 x LinkSys WAP11 - Wireless-B Access Point ( 1,5 jaar oud )
3 x LinkSys WUSB11 ver 2.6 - Wireless USB Network Adapter ( 1,5 jaar oud )

Nu is mijn vraag aan jullie:
Extra Access Point kopen om het signaal te versterken (op de 1e verdieping plaatsen)?

OF

Compleet nieuw 802.11g netwerk aanschaffen?

[ Voor 4% gewijzigd door jeroenzelle op 08-11-2005 10:20 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:05

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Om nu een compleet nieuwe netwerk te gaan aanschaffen lijkt mij een beetje overbodig.
Koop die extra Access Point, en je bent goedkoper uit, en het probleem is waarschijnlijk opgelost.

Wauw, een sig!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-04 17:58
Mag ik een hele domme opmerking maken? Waarom trek je niet gewoon een kabel? Verreweg de goedkoopste én de beste oplossing.

[ Voor 24% gewijzigd door havana op 08-11-2005 10:24 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

• Lawrentium
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-11-2025
Ik zie dat je 2 opties hebt aangegeven, maar is het misschien niet een mogelijkheid om een sterkere en/of gerichte antenne te kopen? Just a thought...

• Elect
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Kon je geen extra antenne kopen voor die linksys? Of de firmware upgraden zodat hij sterker was?

HelmChat.eu - Free Motorcycle Group Chats

• jeroenzelle
havana schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 10:23:
Mag ik een hele domme opmerking maken? Waarom trek je niet gewoon een kabel? Verreweg de goedkoopste én de beste oplossing.
Omdat mijn vader geen kabels meer wil trekken. Ons huis is net 3,5 jaar geleden verbouwdt en wij hebben toendertijd een stomme beslissing gemaakt om geen kabels te trekken.
Lawrentium schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 10:24:
Ik zie dat je 2 opties hebt aangegeven, maar is het misschien niet een mogelijkheid om een sterkere en/of gerichte antenne te kopen? Just a thought...
Daar had ik nog niet echt naar gekeken. Bedankt! Ik zie dat ik dan TNC Connector Antennas (HGA7T) kan gebruiken. Hmmm €40,40, weet iemand of dit goed werkt?

• Lawrentium
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-11-2025
Jeroenz18 schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 10:31:
Daar had ik nog niet echt naar gekeken. Bedankt! Ik zie dat ik dan TNC Connector Antennas (HGA7T) kan gebruiken. Hmmm €40,40, weet iemand of dit goed werkt?
Geen ervaring mee, maar je kan ook kijken naar antennes die met meerdere soorten aansluitingen worden verkocht. Deze passen dus op de meeste bekende merken. Let wel op dat je een antenne koopt die bij je past (gericht of omni-directional).

• jeroenzelle
Ok, ik ben nu met iemand in onderhandeling voor een WAP11 router als extra :). 15 euro excl verzendkosten.

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-04 17:58
Omdat mijn vader geen kabels meer wil trekken. Ons huis is net 3,5 jaar geleden verbouwdt en wij hebben toendertijd een stomme beslissing gemaakt om geen kabels te trekken.
Da's jammer. Dit soort topics bevestigen mijn vermoeden dat wifi soms zoooo onhandig is (lees: het bereik is vaak slecht).

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Je kan ook netwerk over je 220 net gooien, dan kan je de huidige AP verplaatsen, en hoef je ook geen kabels te trekken :)

Zie ook: http://www.routershop.nl/nl/dept_28.html

En nog een paar topics:
[rml][ Powerline] Netwerk via 230V[/rml]
lan via het stopcontact

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2005 15:52 ]

• jeroenzelle
Jeroenz18 schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 10:47:
Ok, ik ben nu met iemand in onderhandeling voor een WAP11 router als extra :). 15 euro excl verzendkosten.
Net ff met de LinkSys helpdesk "gechat", wat ik dacht is niet mogelijk.

Toch maar de antennes uitproberen & anders .... stopcontact misschien...

• hessel
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-11-2024
mochten je antene vertikaal hebben staan, plaats deze dan eens horizontaal. En antene straalt nl rond en niet recht naar boven.

Grutte Pier fansels

Verwijderd

hessel schreef op donderdag 10 november 2005 @ 08:26:
mochten je antene vertikaal hebben staan, plaats deze dan eens horizontaal. En antene straalt nl rond en niet recht naar boven.
Om het simpel te zien, het is in de vorm van een donut. Rondom de antenne.
code:
1
2
3
4
5
6
7
 __  |  __
/  \ | /  \
\__/ | \__/
     |

| = antenne
rest is donut (zendbereik)

Dus idd zoals je schrijft de antenne horizontaal ophangen, dan stuur je het signaal naar boven toe.
Pagina: 1