wireless internet delen via ad-hoc netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

• bluppfisk
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Het zit zo: hier staan verschillende komputers aangesloten op een router waarmee we toegang krijgen tot internet. Mijn komputer (die aangesloten is op die router dus) heeft ook een draadloze netwerkkaart. Nu wil ik met mijn laptop ook op Internet kunnen, maar dan draadloos, door eerst draadloos met mijn komputer te verbinden, die dan zijn internet verbinding deelt.

Maar het lijkt me niet te lukken (voor Internet Connection Sharing moet je blijkbaar je IP-adres op 192.168.0.1 zetten, en dat is het adres van de router zelf al). Ik weet niet hoe ik het anders nog moet oplossen. Ik heb zowat alles geprobeerd maar kom er echt niet. Kan het zijn dat het totaal onmogelijk is, als de komputer die de verbinding deelt, al achter een router zit?

P.S. bijvraagje: het ad-hoc netwerk tussen mijn vaste komputer en laptop is ook vrij traag, ik heb niet de indruk dat ik er 54 megabit per sekonde uithaal. Is dit normaal voor zulke computer-naar-computer netwerken?

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Dan moet je van je computer (met die wifi kaart) een 2 netwerkkaart geven zodat deze fungeert als router. Bedenk wel dat je deze computer dan moet laten draaien wanneer je draadloos wilt internetten. Misschien slimmer om gewoon eens te kijken naar een draadloze router.

Lees dit ook even Hoe deel ik Internet ?

Verder had je dit zelf ook kunnen vinden op internet lees dit ook even :) Policy: Alle regels die op het forum gelden

[ Voor 28% gewijzigd door Herby op 08-11-2005 10:02 ]

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-03 12:54
bluppfisk schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 09:55:
Maar het lijkt me niet te lukken (voor Internet Connection Sharing moet je blijkbaar je IP-adres op 192.168.0.1 zetten, en dat is het adres van de router zelf al). Ik weet niet hoe ik het anders nog moet oplossen. Ik heb zowat alles geprobeerd maar kom er echt niet. Kan het zijn dat het totaal onmogelijk is, als de komputer die de verbinding deelt, al achter een router zit?
dan geef je je router toch een ander ip adres? als het ding nog steeds dhcp doet, zou het niet moeten uitmaken voor het netwerk er achter.
HerbyNL schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 10:00:
Misschien slimmer om gewoon eens te kijken naar een draadloze router.
[/FAQ]
een gewone AP (access point) kopen en aansluiten op je router is een hele simpele oplossing die goed werkt. draadloze router kan ook, maar is wat duurder.

Copy.com

• Herby

Herby

Stalknecht

AP kan ook is maar net wat je wilt. Deze opstelling gaat zoiezo niet werken want ik lees nergens dat het WS met de draadloze netwerkkaart ook daadwerkelijk nog een andere NIC heeft. Mocht dat wel zo zijn moet je gewoon je verbindingen openen en de 2 netwerkverbindingen bridgen.

• bluppfisk
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ok, ik ben misschien niet duidelijk geweest.

1: De router is niet in mijn beheer. Ik kan het IP daarvan dus niet veranderen.

2: De komputer die deelt is natuurlijk via een tweede netwerkkaart verbonden met de router, en met de wireless kaart verbonden met mijn laptop

3: Ik wil het net zónder draadloos access point doen, het zou moeten mogelijk zijn maar ik vraag me af hoe.

4: Ik heb ook al geprobeerd de wireless verbinding met de ethernet verbinding te bridgen, maar dat geeft geen gewenst resultaat: dan kan ik op de vaste komputer niet meer internetten, en op de laptop verandert ook niets.

Wat kan ik meer proberen?

• Herby

Herby

Stalknecht

Je haalt een aantal zaken door elkaar. Daarom raad ik je ook aan om de howto door te lezen die ik al gepost had.

1. Een router wat niet in jou beheer is heeft geen ip adres 192.168.0.1
2. De computer heeft verbinding als in je kunt pingen??
3. Het is mogelijk zonder accespoint dat ene werkstation moet alleen altijd aanstaan > stroom is ook niet gratis dus dat AP of nieuwe routertje haal je er wel uit.
4. Je moet dat wel op het WS de 1e netwerkkaart je ip van je 1e router geven en de 2e nic (wifi) een ip van een andere range. En moet je laptop ingesteld worden moet een GateWay nl het ipadres van je 2e nic in dat werkstation.

In een notedop de faq is dus je antwoord ;)

Verwijderd

Als jij dat IP-adres niet kunt veranderen, dan weet je al dat de methode met ICS niet gaat werken. Een alternatief is, als je Windows XP hebt - waarover je niets zegt - de verbindingen (normale en draadloze netwerkkaart) op de computer te bridgen.

Echter; zoals hierboven al vaker opgemerkt: jij bent lang de eerste niet die dit wil doen. Ga voor de grap eens kijken naar andere topics op dit forum en zoek ook eens op internet.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.