Toon posts:

Kwaliteit Jpeg in Flash

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer een slide show te creeren in flash. Het probleem waar ik tegen aanloop is dat wanneer de thumbnails van rechts naar links voorbij komen, de thumbnails niet strak op het scherm staan. De jpegs trillen naar mijn mening te veel. De kwaliteit van de publish settings heb ik al aangepast naar best en de fps mee gespeeld. Ik vind het vreemd dat thumbnails van 150 x 110 onstabiel voorbij komen.
Weet iemand wat ik hieraan kan doen?

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:54

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

zijn de jpeg afgebeeld op 'ware grootte', dus geen enkele vorm van scaling: je movie ook op een fixed size afgebeeld?

zodra flash bitmaps gaat scalen, moet hij de pixels van bitmap afbeeldingen steeds weer ''bijrekenen' en dat wordt snel heel erg schokkerig of lelijk

[ Voor 3% gewijzigd door RM-rf op 08-11-2005 10:37 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:59
Wat je overigens ook even moet checken of de quality parameter in je html op "best" staat :)

Motor onderhoud bijhouden

Verwijderd

Topicstarter
De thumbnails zijn op ware grote en de kwaliteit van HTML staat op best. Tevens heb ik gespeeld met "allow smooting". Misschien nog wat suggesties?

• LB Back
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-03 23:22
ik ken het probleem, quality best is alleen voordelig bij stilstaand beeld, niet bij bewegend.
In Flash 8 is het een stuk minder, is dat een optie?

Verwijderd

misschien de framerate wat hoger zetten?

Verwijderd

Topicstarter
Thanks, ik ga Flash 8 Pro meteen uitproberen.
Hopelijk is hiermee probleem opgelost.

Verwijderd

Door de beelden sneller voorbij te laten bewegen wordt het 'bibberen' ook minder irritant.

Verwijderd

Topicstarter
Flash 8 Pro heeft ook niet geholpen en om de beelden sneller voorbij te laten gaan is ook geen optie omdat de gebruikers de jpegs moeten kunnen bekijken. Ik denk dat het een ander effect moeten worden.

Verwijderd

Kan je de beelden niet langzamer animeren en de framerate van de movie hoger zetten?

Verwijderd

Gooi anders eens een swf online. Ligt het niet aan je eigen pc?

Verwijderd

Zet "Allow Smoothing" in properties aan en je quality op best!

Zie ook: http://www.kaourantin.net...lash-player.html#comments

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2005 13:50 ]

Pagina: 1