tijdreizend moederbord probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• philippevk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-05 16:56
De computer van mijn moeder heeft een raar probleem: Als deze een nacht lang geen stroom heeft gehad (stekkerblok met aan uit knop) dan staat de tijd en datum van windows terug op 1 januari 2003.

specs:
Gigabyte k7 triton (nforce2)
Maxtor 80gig sata schijf
amd athlon xp 2800

Ik heb natuurlijk de search functie gebruikt en daar kwam uit wat ik eigenlijk al vermoedde: Dat je batterij van het moederbord op is. Alleen al deze topics gaan over windows 98 en terug. Dit en aangezien de jonge leeftijd (2,5 jaar) van het moederbord vraag ik mij toch af of er geen andere mogeliojkheid is.
Er wordt elke week gehitmaned pro (nieuw werkwoord?) en gescaned op virussen.

edit:
Dat de aan/uit knop elka nacht wordt omgezet heeft idd te maken met stoombesparing. Mijn moeder is niet echt een tweaker dus de pc staat niet altijd aan.

edit2
Volgens de reacties (bedankt) ligt het dus idd aan de cmos batterij. Als ik dus vandaag een andere koop en erin stop dan is het probleem opgelost. Maar reset het bios niet waardoor ik de chipset, agp en sata drivers opnieuw moet installeren?

[ Voor 25% gewijzigd door philippevk op 08-11-2005 10:04 ]

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-05 14:29
het heeft niets met windows te maken... het is gewoon je batterijtje op je moederbord die op is.. deze houd normaal je cmos "aktief" zodat hij zijn instellingen kan behouden en dat doet hij dus bij jou niet.

Wat is de logica om de stekkers er elke dag uit te trekken.?

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-03 19:55

Apie!

Newer, better & confusinger

andreict schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 09:53:
...
Wat is de logica om de stekkers er elke dag uit te trekken.?
In het kader van stroombesparing misschien?

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Ik wilde net zeggen.
Dat is zeker weten de CMOS batterij.
Alleen hebben de nieuwe borden volgens mij geen losse batterij meer,
maar iets van een condensator (mijn elektro is niet meer zo wat het geweest is,
dus kan het mis hebben qua onderdeel).

• andreict
Apie! schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 09:54:
[...]

mja welke tweaker zet uberhaupt zijn pc uit?

Ach ze zullen kassa wel gezien hebben (no-offense)

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:36

Klippy

Still Game

Je batterij inderdaad. En die wordt dus alleen maar gebruikt zodra je de stroom van je PC afhaalt.
Dus die 2,5 jaar kan heel goed kloppen.

Overigens gebruikt een PC die uitstaat niet echt bizar veel stroom, batterij elke 2 jaar is misshien wel duurder, maar dat weet ik ook niet :P
Dus je hebt wel het nadeel gevonden van de stekker eruit halen ;)

edit:

Je kan trouwens als je de PC start voor je in Windows komt eens even in je BIOS kijken of de tijd daar inderdaad ook niet goed staat, dan kan je dingen in Windows al zeker uitsluiten als je nog twijfelt.

[ Voor 24% gewijzigd door Klippy op 08-11-2005 10:03 ]

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Lawrentium
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-11-2025
Ik geloof zelfs dat het op de lange termijn schadelijk kan zijn voor de electronica in je PC door steeds je stekker d'r uit te trekken. De hoeveelheid stroom die een PC gebruikt als deze uit staat is te verwaarlozen. Hoogstens een paar ledjes en het CMOS.

• all_by_myself
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-05 20:47

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

Lawrentium schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 10:06:
Ik geloof zelfs dat het op de lange termijn schadelijk kan zijn voor de electronica in je PC door steeds je stekker d'r uit te trekken. De hoeveelheid stroom die een PC gebruikt als deze uit staat is te verwaarlozen. Hoogstens een paar ledjes en het CMOS.
Dat ben ik niet met je eens. Als een PC uitstaat verbruikt hij wel degelijk nog veel stroom,... hoeveel Watt zou ik even moeten opzoeken, maar zeker niet verwaarloosbaar. Daarom heb ik mijn Pc aangesloten op een schakelaar. Als ik klaar ben, Pc uit en schakelaar om. Brandveilig en energiebesparend !

AMD Ryzen 9 PRO 3900, 32GB, Win11 x64

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:47
Bij mij blijft dan o.a. het volgende nog allemaal van stroom voorzien:
• PS/2 poorten (optische muis blijft aldoor branden)
• USB (alle poorten, wat er op aangesloten eventueel zit kan stroom blijven gebruiken)

Het kan dus zeker met de hedendaagse moederborden en voedingsblokken wel degelijk wat stroomverbruiuken als ze "uit" staan.

Maar de voordelen wegen niet op tegen de nadelen. Ik hebliever geen leeg batterijtje. :)
En hier in huis staan de computers simpel weg weinig uit, omdat we ze veel gebruiken. 1 PC draait zelfs als webserver en gaat praktisch nooit uit.

• philippevk
even een reply en geen edit. Als ik de batterij eruit haal hoef ik dus niet alle chipset drivers opnieuw te installeren?

• andreict
philippevk schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 10:29:
even een reply en geen edit. Als ik de batterij eruit haal hoef ik dus niet alle chipset drivers opnieuw te installeren?
nope.. chipset drivers is software en een batterijtje is hardware.

Er veranderd helemaal niets aan je systeem als je je batterijtje verwisselt. MIsschien dat je de cmos opnieuw moet instellen maar daar blijft het bij.

Verwijderd

Volgens mij vallen de kosten van het standby laten staan van de PC reuze mee, iets van maximaal 10€ per jaar. Toch haal ik ook savonds als ik naar bed ga ook altijd de stekker er uit, het is gewoon beetje onnodig om aan te laten staan, en ook is de accu van mijn iPod de volgende dag helemaal leeg als ik de stekker er in laat zitten :S. Modem van ADSL deden we hier vroeger ook altijd uit, maar na verloop van tijd deed deze er steeds langer over om op te starten als je stroom er af geweest (soms wel een uur ofzo :/ ) dus dat het elektronica kan beschadigen durf ik nog wel te geloven (heb ook altijd vonken als ik stekker in stopcontact steek :|)

• Lawrentium
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-11-2025
philippevk schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 10:29:
Nope die staan gewoon op je windows partitie (system32 als ik het goed heb).

Verwijderd

Nee, gewoon even een nieuw batterijtje halen. Meestal type 2032, komt 2 eurie of zo en je probleem is opgelost. (Mits natuurlijk ook de klok in je bios elke keer verkeerd staat)

Verwijderd

andreict schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 09:56:
[...]

mja welke tweaker zet uberhaupt zijn pc uit?

Ach ze zullen kassa wel gezien hebben (no-offense)
Uit verschillende onderzoeken is gebleken dat een pc die uitstaat nog steeds energie verbruikt (o.a. door de voeding). Dat iemand besluit zijn pc volledig uit te schakelen i.v.m. brandveiligheid, energiebesparing, etc is dat een verstandig besluit. En dat hoeft niet perse iemand te zijn die naar Kassa heeft gekeken, want dat is de grootste onzin die er is. Erg kort door de bocht...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit is overduidelijk een batterijprobleem - iets wat ook op nieuwere moederborden kan spelen.

Verder om eea te myth-busten:

- of een PC stroom blijft verbruiken als de stekker erin blijft, hangt af van welke voedingsstandaard het gebruikt. AT-voedingen hebben een harde 230V schaleaar. Als zo'n voeding uit staat, staat het echt uit. Verbruik bij benadering 0W. ATX voedingen hebben geen uit-stand, alleen een standby-stand (wat wij 'uit' noemen is dus standby :o ) Dat er dan stroom verbruikt wordt is by design. Exact hoeveel verbruikt wordt verschilt per systeem, maar ieder ATX systeem heeft zelfs een voedingslijn die bedoeld is om in standby gebruikt te worden, de +5VSB (waarbij SB staat voor Standby :z ). Belangrijkste apparaat wat hiermee werkt is de powerknop, maar alles wat een wakeup-event kan genereren (NIC, modem, USB, keyboard etc) krijgt het ook. En het moederbord zelf. Dat is waarom je NOOIT met een ATX-systeem hardware mag verwisselen als het systeem 'uit' staat maar de stekker er nog inzit - het staat helemaal niet uit :o

- dat het aan/uitzetten van hardware schadelijk kan zijn is - zolang het 'normaal' blijft (dus paar keer per dag) totaal onzin. De tijd dat dat wel zo was was de tijd van de vacuumbuizen. Die hebben we een half eeuw achter ons... Zeer snel aan/uitschakelen (meermaals per minuut) is daarentegen niet aan te raden, maar dat heeft meer met slijtage van bewegende delen en nog niet onlaste onderdelen (condensatoren) extra belasten te maken.

- onderschat energiebesparing niet. Als je daadwerkelijk je eigen energierekening moet betalen is iedere EUR 10 die je per jaar kunt besparen ERG welkom. Ik durf met enige zekerheid te beweren dat mensen die het tegendeel roepen zelf nooit op hebben moeten draaien ervoor :z

- dat nieuwe moederborden geen batterij meer zouden hebben is lariekoek. Ondanks alle geweldige aanpassingen is de PC die je nu hebt fundamenteel nog het ontwerp dat IBM in 1981 met de 5150 'PC' neerzette. Daarbij hoort een (hopeloos verouderde) BIOS wiens variabelen in CMOS bijgehouden worden dmv een batterij. Overigens heeft bijna ieder computerarchitectuur iets vergelijkbaars, zelfs al heeft het geen BIOS in een vorm die wij zouden herkennen. NVRAM settings en batterijen om ze in stand te houden zijn zelfs anno 2005 universeel :7

Oslik blyat! Oslik!

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-04 11:28
Apie! schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 09:54:

Zoveel zuipt een pc ook weer niet snachts..ik heb wel beter dingen te doen dan op mijn leeftijd elke avond onder het bureau te kruipen en de juiste stekkers eruit rukken...
all_by_myself schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 10:12:
Dat ben ik niet met je eens. Als een PC uitstaat verbruikt hij wel degelijk nog veel stroom,... hoeveel Watt zou ik even moeten opzoeken, maar zeker niet verwaarloosbaar. Daarom heb ik mijn Pc aangesloten op een schakelaar. Als ik klaar ben, Pc uit en schakelaar om. Brandveilig en energiebesparend !
Watzou het zijn? 10 watt? 15 watt? invergelijking met de +/- 400watt die ik erdoorpomp alssie aan staat van het dus nog mee.....
JeroenM_tbs schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 10:19:
• USB (alle poorten, wat er op aangesloten eventueel zit kan stroom blijven gebruiken)
Een draadloos desktop dongle gebruik misschien 2-5 watt als de machiene uitstaat...
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 10:31:
Volgens mij vallen de kosten van het standby laten staan van de PC reuze mee, iets van maximaal 10€ per jaar.
Nou dat tikt dus ook niet aan :+
Als ik een weekend wegga uit huis doe ik m'n pctje wel uit..maar goed dat gebeurd ook maar een paar keer per jaar :P
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 10:37:
Uit verschillende onderzoeken is gebleken dat een pc die uitstaat nog steeds energie verbruikt (o.a. door de voeding). Dat iemand besluit zijn pc volledig uit te schakelen i.v.m. brandveiligheid, energiebesparing, etc is dat een verstandig besluit. En dat hoeft niet perse iemand te zijn die naar Kassa heeft gekeken, want dat is de grootste onzin die er is. Erg kort door de bocht...
Alleen liggen die onderzoeken zelden kant en klaar op je deur mat..maar komen ze wel aan de orde in consumenten programma's als kassa, hence is het redelijkerwijs aanemelijk dat iemand na het kijken van kassa hier info over heeft ontvangen of nav het programma zelf onderzoek gedaan heeft.

Dat stroombesparing een verstandig besluit is staat hier compleet los van.

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• The_Priest
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-05 20:55
[quote]JeroenM_tbs schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 10:19:

Het kan dus zeker met de hedendaagse moederborden en voedingsblokken wel degelijk wat stroomverbruiuken als ze "uit" staan.

[quote]

Uhm ik denk dat je dit wel uit kan zetten in je bios ;)

Verwijderd

Ehm je windows klok is toch anders als je bios klok, dus waarom zou het geen windows probleem kunnen wezen/geweest zijn.

In de Bios kun je je klok ook instellen, en dat is echt je systeem tijd als je bv in de console zit/staan/bent/hurkt/bukt/ .

In windows installatie kan je je tijd instellen, nou dat leest die waarschijnlijk uit de BIOS, maar vaak staat ie dan niet op GTM +1 maar op +10.

Ik zou eerst eens kijken of de klok in de Bios wel goed staat blijft aanstaan. En als de computer word opgestart of de tijd goed ingelezen word die ingesteld stond/staat in de BIOS.

Als die blijft staan, dan weet je iig dat er niets mis is met je batterij, maar dat het een windows fout/bug is.

En anders is het voor 100 % je batterijtje. die kosten ook maar 3 to 6 euro. Dat lijkt me ook niet echt een probleem die paar euro :P

Een BIOS batterijtje kan natuurlijk spontaan kapot gaan zonder dat je erom vraagt.
Niet alle batterijen kun je garantie blijven dat ze 50.000 uur werken of meer/minder.
Dus of je moederbord nou 2 dagen oud is of of 10 jaar. Een batterij kan altijd kapot gaan.
En dat is met alles zo wat de mens gemaakt heeft :p

• philippevk
@Chr0n1cl3
even over de tijd. Volgens mij leest windows de tijd uit in de bios. Windows staat natuurlijk uit als de pc uit staat, maar de tijd loopt door. Volgens mij kan het dus niet anders zijn dat windows de tijd uit de bios gebruikt. De tijd veranderde ook altijd naar 1 januari 2003 en de laatste bios firmware kkomt ook uit 2003. Vandaar

p.s. probleem lijkt opgelost. (moeder blij)

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
all_by_myself schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 10:12:
[...]

Het hangt helamaal van de voeding af of de pc als deze uitstaat nog veel stroom gebruikt, en of er nog veel lekstroom is.
Enkele maanden geleden stond er een mooi artikel in de Hardware.info over.

Verder kan je ook besparen door een voeding te kopen met een hoog rendement (richting 90% ipv een no name voeding die amper 70% haalt)

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:53
Windows leest zijn tijd uit uit de bios (RTC), met de GMT e.d. kies je je localisering...

[ Voor 27% gewijzigd door LiquidSmoke op 08-11-2005 13:03 ]

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:12
Rey Nemaattori schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 11:01:

Watzou het zijn? 10 watt? 15 watt? invergelijking met de +/- 400watt die ik erdoorpomp alssie aan staat van het dus nog mee.....
Denk jij werkelijk dat je pc 400W verbruikt ik denk het niet namelijk dan moet je wel een erg zware server hebben.

• Maxxi
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11-2025
Waarneer je de stekker in je voeding laat zitten, maar de voeding schakelaar (op de voeding zelf) wel uitzet. Dan staat de pc echt uit wordt hierboven genoemd.

Ik heb ik school geleerd dat je het beste deze schakelaar om kan zetten en de stekker gewoon MOET laten zitten waarneer je aan je pc gaan sleutelen.

Omdat waarneer de stekker er nog in zit, je pc geaard blijft. :)

klopt dit?

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-05 11:10

NBK

Weercam-Avatar

leonbong schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 13:12:
[...]

Denk jij werkelijk dat je pc 400W verbruikt ik denk het niet namelijk dan moet je wel een erg zware server hebben.
Een monitor verbruikt tussen de 50 en 100watt (gemeten aan het stopcontact) een AMD64 3500+ met GF6800GT en met 2 HDD's, DVD, brander en wat randapparatuur verbruikt 140 (idle, niet C'n'Q) tot 230 watt (full stressed in game). Moderne Intel PC's zitten daar nog boven. Tel daar nog vermogen van speakers bij op en je zit al gauw aan 400watt tijdens het gamen.

Het stanby verbruik van een PC kan trouwen ook omlaag door in de bios in te stellen dat de PC niet op wakeup events van KB en muis (etc.) moet reageren en dat de stroom van de USB poorten af moet.

[ Voor 20% gewijzigd door NBK op 08-11-2005 13:27 ]

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

• The_Priest
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-05 20:55
NBK schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 13:24:
[...]

Een monitor verbruikt tussen de 50 en 100watt (gemeten aan het stopcontact) een AMD64 3500+ met GF6800GT en met 2 HDD's, DVD, brander en wat randapparatuur verbruikt 140 (idle, niet C'n'Q) tot 230 watt (full stressed in game). Moderne Intel PC's zitten daar nog boven. Tel daar nog vermogen van speakers bij op en je zit al gauw aan 400watt tijdens het gamen.

Het stanby verbruik van een PC kan trouwen ook omlaag door in de bios in te stellen dat de PC niet op wakeup events van KB en muis (etc.) moet reageren en dat de stroom van de USB poorten af moet.
Ok jouw systeem zal best wel 140 Watt ofzo slurpen idle, maar waarom tel je het gebruik van je monitor op bij je PC? Monitor heeft een eigen voeding ;)
140 Watt is nog veel en dit gegeven is niet interessant voor de TS want jouw pc is niet relevant aan dat van hem.

En dat je wake up's uit kunt zetten in de bios heb ik net al vermeld.

[ Voor 6% gewijzigd door The_Priest op 08-11-2005 14:04 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Maxxi schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 13:21:
Waarneer je de stekker in je voeding laat zitten, maar de voeding schakelaar (op de voeding zelf) wel uitzet. Dan staat de pc echt uit wordt hierboven genoemd.

Ik heb ik school geleerd dat je het beste deze schakelaar om kan zetten en de stekker gewoon MOET laten zitten waarneer je aan je pc gaan sleutelen.

klopt dit?
Hmm...

Zijn verschillenden opvattingen over.

Grootste risico is dat als er een serieuze kortsluiting is, je zo zelf onder (net)spanning kan komen te staan. Daarom wordt dit vanuit arbo-perspectief ten zeerste af te raden. Maar kans daartoe is bij werkende PC verwaarloosbaar.

Voordeel is dat aarding PC betekent dat je voorzover mogelijk je apparatuur tegen statische electriciteit (ESD) beschermt als je ermee werkt.

Zelf ben ik pragmatisch - ik neig naar aarde erin laten, puur omdat dat minder gekloot geeft :z

Maar veel goedkopere voedingen hebben die knop helemaal niet. En in zo'n geval moet die stekker er echt uit :o

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Tuurlijk is dat onzin anders zeg ik het niet.........

Als je windows de tijd uit de bios zou lezen , zou je je tijd niet te hoeven veranderen. en zou dat niet nodig zijn. want dan stel je em in 1 keer in en dan hoeft het vervolgens niet meer tot je batterij op is ?

Als hij de tijd uit de bios zou lezen , zou die altijd gelijk lopen met de bios. Als je dus de tijd zou veranderen in windows zou die ook andersom gelijk moeten lopen of niet ? ( anders loopt ie tenslotte niet gelijk.)

eerst start de bios op dan windows , dan kijkt windows of die gelijk loopt met de bios. En zet ie em dan ff snel gelijk als er verschil is ? denk het niet. Want als jij een verandering maakt in de Windows klok blijft dat zo , omdat je dat in windows opslaat.

Maar als jij je tijd in de Bios veranderd , Blijft de tijd zo staan in windows.
Dus waarschijnlijk zet hij hem 1 keer goed ONDER DE INSTALLATIE, en vanaf dan is het een windows klok die "ooit" een keer met de bios is gelijkgezet.

Bij windows XP kun je op de klok drukken voor instelling , dan naar 3de tabblad "Tijd" daar kun je je tijd synchroniseren met internet. Dus dan hebben die instellingen van je Bios ook geen zin meer.
Dat zet ie ook niet synchroon met internet. En het lijkt me sterk dat ie elke keer als windows laad , de bios ff uitleest voor de tijd. en dan allemaal berekeningen gaat doen om de windows tijd goed te zetten hoe jij em hebt gezet in windows. Dus , dan leest windows eerst de BIOS uit Dan gaat ie berekenen/laden vanuit script met opslaan, hoe je tijd stond.

Nou ik vind het allemaal vaag , ik akn er natuurlijk zwaar naast zitten maar ik vind mezelf toch wel aardig overtuigend. nu jij weer :P

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2005 15:11 ]

Verwijderd

LiquidSmoke schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 13:02:
[...]

Windows leest zijn tijd uit uit de bios (RTC), met de GMT e.d. kies je je localisering...
En BTW als je batterij eruit is word je tijd gereset, en hoe stel jij je KLOK in in de bios ? als GMT lijkt mij.... Lokaal dus.

Verwijderd

Maxxi schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 13:21:

klopt dit?
Denk het wel, maar het gaat er meer om. De pc heeft bv 3 volt , en jij ben 6 volt , daar ligt het grootste verschil. dus je moet gewoon met je hand een brok staal aan raken om je energie in je lichaam gelijk te trekken met die van de pc. Dus dan hoeft de stekker er niet eens in te zitten , als jij maar gelijke stroom hebt met die van de pc. En door dat verschil kan je magnetisch zijn en er iets kapot gaan volgens mij.

Verwijderd

Chron1cl3: Je zit er inderdaad zwaar naast :)

Hoe dacht je anders dat windows de tijd bijhield terwijl je PC uitstaat?
Precies, windows leest het uit je CMOS, waarvan de klok blijft lopen als je PC uitstaat met behulp van die batterij. Sommige BIOSsen ondersteunen inderdaad het instellen van een locale, maar dat staat hier los van.

Wel is het zo dat windows op een bepaalde datum/tijd combinatie triggert dat bijvoorbeeld de zomertijd ingaat. Op dat moment schrijft windows de CMOS tijd aangepast terug.
Zo kan je bijvoorbeeld ook bepaalde tooltjes gebruiken die regelmatig je tijd gelijkstellen met een atoomklok via internet: die programmaatjes schrijven eens in de zoveel tijd de exacte tijd terug naar je CMOS.

Zelfde geldt als jij je tijd in windows wijzigt: windows schrijft op dat moment de ingestelde tijd naar de CMOS, waarna de windows-klok gewoon weer netjes aan de CMOS klok blijft lopen.

offtopic:
Als je deze: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif gebruikt kan je je post bewerken / dingen toevoegen, zodat je niet meerdere posts achter elkaar hoeft te plaatsen. :)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2005 15:31 ]

• enermax
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:45
Heb het niet gelezen allemaal. Maar je kan via internet ook je klok synchroniseren staat bij die klok opties.

Verwijderd

enermax schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 15:24:
Heb het niet gelezen allemaal. Maar je kan via internet ook je klok synchroniseren staat bij die klok opties.
klopt maar daar ging het niet precies om :p

Ik ga nu mn batterij eruit trekken
en dan kijken wat me windows klok doet !

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2005 15:32 ]

Verwijderd

:D

Vergeet niet dat je nu windows opstart (als het al opstart) met BIOS defaults.
/me wacht af of Chr0n1cl3 binnen enige tijd wel weer online komt :+

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:54

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Batterij is denk ik leeg idd.

Ik had exact hetzelfde met m'n ASUS P4P800 deluxe bordje ( na 1 maand ). Op dit bordje kon ik gelukkig m'n batterij vervangen. sindsdien geen problemen meer gehad.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Verwijderd

Hmmm Schaam me dood LOL ! :O B) 8)7 :? :X |:( :r :o :D :( ;(
Pagina: 1