dank en vraag !

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

• Blaasijzer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-12-2024
Beste tweakers,

Laat ik beginnen met te vertellen dat ik gewoon een noob ben op dit gebied echter omdat ik het wel interresant vind en graag meer wou weten begon mijn zoektocht op google.
Al snel kwam ik hier terecht :P iets waar mijn wederhelft niet zo gelukkig mee was want dat betekende uren en uren lees plezier in reviews, benchmarks, forum topics, faq's en bests buyer guides.
Ik ben nu zels door het lezen zo enthousiast en zelfverzekerd geworden dat ik besloten heb mijn eigen PC te gaan bouwen.

Mijn dank aan de makers hiervan hele duidelijke infromatie en ik ben in ieder geval nu een stuk(je) minder noob als dat ik was. _/-\o_

Nu dan de vraag het wordt een game PC hieronder de opstelling die ik na uitgebried zoek werk en lees werk heb uitgekozen.
Ik wil natuurlijk weten of ik niet iets over het hoofd heb gezien en mij behoeden voor miskoop omdat wellicht iets niet op elkaar werkt of problemen veroorzaakt.
Het budget was/is ongeveer 800 Euro.

alvast bedankt en groetjes en ik hoop dat het open mag blijven van de heren mod's ;)

Processor: AMD Athlon 64 3500+ Venice
Moederbord: Asus A8N-SLI nForce4 SLi
512MB PC3200 DDR (Kingston) keer 2
XFX GeForce 6600 GT 256MB DDR3
Dvd-brander: NEC ND-3540A
Flash-lezer: Apacer Embedded Card Reader

Antec LifeStyle Sonata II (ATX, 450W, Zwart)
Maxtor DiamondMax 10, 160GB (7200rpm, SATA, 8MB, NCQ)

DVD brander en dvd-rom lezer zijn reeds in bezit.

nieuwe pc samenstellen = leuk

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:35

GVR

Tja beetje een standaard config die hier dagelijks voorbij komt

Verwijderd

Volgens mij heb je een scherm over het hoofd gezien ;)

En dat ram geheugen vervang je best door een matched pair... bijvoorbeeld 1GB Corsair twinx dual channel; dat zijn ook 2 latjes van elk 512mb maar ze zijn wel een matched pair en zijn dus getest en verzekeren je dat ze perfect werken samen in een dual channel opstelling.

En voor de videokaart zou ik toch minstens voor een 6800GT gaan als je budget het nog enigzins kan veroorloven.. kwestie van iets meer toekomstgericht te blijven denken... een 7800GT zou nog beter zijn, in Duitsland (Aken bijvoorbeeld) kan je zo een 7800GT al verkrijgen voor ongeveer €350... en daar ben je toch wel langer zoet mee dan een 6600GT.. Zie hier maar eens voor wat prijzen: http://www.hiq24.de/produ..._182_345&products_id=3669

Verders ziet het er wel ok uit hoor!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2005 09:51 ]

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:10

Dentheman

Zie signature

* Dentheman is het eens met Freaky Gabbur... ook altijd handig om te weten wat je ermee wilt gaan doen

[ Voor 34% gewijzigd door Dentheman op 08-11-2005 09:50 ]

Zie ondertitel

Verwijderd

Dentheman schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 09:49:
* Dentheman is het eens met Freaky Gabbur... ook altijd handig om te weten wat je ermee wilt gaan doen
Blaasijzer schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 09:43:
Nu dan de vraag het wordt een game PC hieronder de opstelling die ik na uitgebried zoek werk en lees werk heb uitgekozen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2005 09:52 ]

Verwijderd

Dentheman schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 09:49:
Blaasijzer schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 09:43:
Het budget was/is ongeveer 800 Euro.
edit: te laat....

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2005 09:54 ]

• Blaasijzer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-12-2024
@ fredd-e ik zal kijken of ik dat in mijn budget nog kan passen.
vooral het geheugen is belangrijk denk ik

nieuwe pc samenstellen = leuk

Verwijderd

Blaasijzer schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 09:55:
@ fredd-e ik zal kijken of ik dat in mijn budget nog kan passen.
vooral het geheugen is belangrijk denk ik
Ja best wel. En je neemt ook best geen valueselect. Ik heb onlangs dit gekocht:

1024 MB DDR PC 3200 DUAL CORSAIR TwinX 139,00 €

Bij de volgende shop in Aken: Bora Computer

Dit geheugen loopt bij mij op 2-3-3-6 commandrate 1T en ben er tevreden van.

Verwijderd

Waarom koop je een SLI-moederbord als je maar 1 grafische kaart koopt?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Voor complete systemen dien je in Complete Systemen & Laptops te zijn :) Echter de topicstart voldoet niet helemaal. Neem eens de Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? sticky aldaar door voordat je een topic herpost ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.