Hallo, ik zit met een raar probleem. Ik heb een Gigabyte 7zxe mobo met een 3com c905b xl pci nic. Het probleem is dat ik soms wel internet op kan en soms niet (in de huidige sessie) en dat geldt ook voor het bladeren in het netwerk. Als ik de pc dan herstart dan lijkt het wel goed te gaan, maar ook weer niet. De nic staat op autosensing en DHCP. Het maakt niets uit of ik die instellingen verander (full duplex, etc.. en manual ip). De kaart heb ik ook al in een ander slot geprobeerd en heb helaas ook dezelfde ervaringen met een nic die een realtek 8139 chipset bevat. Ik heb al tig keer xp opnieuw geinstalleerd (xp pro met sp2, xp home met sp2 en alle updates). Heb de bios van het mobo naar de laatste versie gebracht, helaas. De netwerkkabel ook al vervangen maakt ook niets uit. Deze zit aangesloten op een SMC barricade router met wifi. Ik wordt er helemaal gek van! Als ik dan bv. een "repair" van de nic verbinding uitvoer, dan lijkt het ook weer even te werken maar na een tijdje weer niet. Ik kan er totaal geen grip op krijgen. Hopelijk heeft iemand nog een idee waar ik het nu moet zoeken.
offtopic:
Gebruik de ENTER-toets eens wat vaker.
Gebruik de ENTER-toets eens wat vaker.
Probeer eens uit te sluiten of het wel/niet aan je router ligt; probeer eens een andere router.
Heeft het ooit gewerkt?
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Hij heeft boven gestaan en toen zat hij op een andere switch aangesloten (unmanaged). Dat kan ik nog wel proberen, maar het blijft ontzettend wazig!
heb je laatste drivers van de netwerkkaart geïnstalleerd?
Weet je zeker dat er geen probleem is met de router?
heb je al rechtstreeks proberen aansluiten?
heb je al volledige reset gedaan van router?
laatste firmware op router geïnstalleerd?
Weet je zeker dat er geen probleem is met de router?
heb je al rechtstreeks proberen aansluiten?
heb je al volledige reset gedaan van router?
laatste firmware op router geïnstalleerd?
Build a bridge, get over it... Specs : yes !!! website over bouwen & verbouwen
Er zitten meerdere devices aan deze smc router, waar totaal geen problemen mee zijn, dus het lijkt me sterk dat het in de router zit. Ik heb nog een 3com switch liggen.
Ik zal vanavond eens proberen om daar deze pc op te zetten en de switch door te lussen naar de router. Voorzover ik weet heeft deze de laatste firmware. Als laatste zou ik inderdaad de router kunnen resetten, maar ik heb daar geen goed gevoel bij.
Begrijp me goed, ik vind het erg fijn dat ik reacties krijg op mijn post, maar die "oplossing" wil ik als laatste redmiddel gebruiken...
Ik zal mijn bevindingen weer zsm posten...
Ik zal vanavond eens proberen om daar deze pc op te zetten en de switch door te lussen naar de router. Voorzover ik weet heeft deze de laatste firmware. Als laatste zou ik inderdaad de router kunnen resetten, maar ik heb daar geen goed gevoel bij.
Begrijp me goed, ik vind het erg fijn dat ik reacties krijg op mijn post, maar die "oplossing" wil ik als laatste redmiddel gebruiken...
Ik zal mijn bevindingen weer zsm posten...
Ik had de pc op een andere switch (3com superstack iii) aangesloten om te kijken of het nu wel goed gaat, maar helaas..... ik start de pc op, open de internet explorer, type een adres in en het vlaggetje van windows blijft maar draaien, krijg geen foutmelding, blijft gewoon doordraaien. ik kan wel adressen resolven.
Als ik dan bv. naar "my documents" ga bladeren (die op een server staan) krijg ik ook geen venster meer. Start ik een rdp sessie naar de server, geen probleem, dus het netwerk werkt dan in mijn ogen.
Wat me wel opviel in de processlijst is dat explorer.exe 2x voorkwam en ik er maar 1 van kon afsluiten. Heb vanaf het begin af aan NAV corporate edition draaien en alle bestanden gescant op spyware met div. programma's (hitmanpro). Iemand nog meer ideeen?
Het lijkt me sterk dat het echt in de router zit. het lijkt wel een combinatie van explorer.exe die zichzelf ophangt en een ander process ofzo. Als ik tijdens het niet kunnen weergeven van een pagina op internet, maar wel een rdp sessie kan starten, met de rdp sessie geen problemen heb, dan denk ik zelf dat er niets mis is met de tcp/ip-stack.
Als ik dan bv. naar "my documents" ga bladeren (die op een server staan) krijg ik ook geen venster meer. Start ik een rdp sessie naar de server, geen probleem, dus het netwerk werkt dan in mijn ogen.
Wat me wel opviel in de processlijst is dat explorer.exe 2x voorkwam en ik er maar 1 van kon afsluiten. Heb vanaf het begin af aan NAV corporate edition draaien en alle bestanden gescant op spyware met div. programma's (hitmanpro). Iemand nog meer ideeen?
Het lijkt me sterk dat het echt in de router zit. het lijkt wel een combinatie van explorer.exe die zichzelf ophangt en een ander process ofzo. Als ik tijdens het niet kunnen weergeven van een pagina op internet, maar wel een rdp sessie kan starten, met de rdp sessie geen problemen heb, dan denk ik zelf dat er niets mis is met de tcp/ip-stack.
als extra toevoeging; als ik onder de desbetreffende gebruiker geen explorer meer kan gebruiken en ik deze afmeld en als een ANDERE gebruiker inlog, dan lijkt het onder die gebruiker wel (even) goed te gaan. Het is moeilijk om het probleem te beschrijven en te tekkelen. Ik kan er geen grip op krijgen bij welke handeling het nog meer zou kunnen gebeuren.
Lijkt op een UPnP probleem, zijn al meerdere topics over geweest.
Even zoeken.
Even zoeken.
Ik heb geen uPnP aanstaan op de router, ik zal wel eens kijken of ik de uPNP services op de xp machine uitzet, maar ik heb er een hard hoofd in.
update: xp pro heeft standaard de uPnP services uitstaan dus dat kan het niet zijn.
update: xp pro heeft standaard de uPnP services uitstaan dus dat kan het niet zijn.
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2005 16:52 ]
Nou ik heb het "denk ik" gevonden. Elke keer als ik XP opnieuw aan het installeren was (omdat hij weer niet goed werktte) maakte ik tijdens de installatie meerdere useraccounts aan (met admin rechten). Nu had ik het gevoel dat er bij sommige users dingen minder goed werktte dan bv. onder mijn account (die ook gewoon dezelfde rechten heeft).
Wat ik gisteren heb geprobeerd is het volgende;
Heb alle useraccounts via "Users & Groups" (manage my pc) weggehaald, behalve het admin account. Vervolgens heb ik nieuwe useraccounts aangemaakt via "Users & Groups". Deze users zijn lid van de lokale users group, behalve mijn account, die is lid van de lokale administrators.
Nadat ik als een van de users ben ingelogd lijkt alles goed te werken!!! ik heb nog niet alles kunnen testen maar voorzover ik nu kan zien zien het er goed uit. De optie "fast user switching" staat ook (nog) aan. Als ik switch of aflog en als een andere, zojuist aangemaakte, user inlog gaat het ook goed...
Het lijkt net alsof er problemen zijn met de useraccounts die zijn aangemaakt TIJDENS de installatie van XP. Ik kan er ook niets meer van maken, maar het lijkt toch daar iets mee te maken te hebben.
Dit was trouwens wel het verschil toen deze PC boven stond, daar had ik maar 2 accounts (1 aangemaakt tijdens de setup van XP ("wie gaat deze computer gebruiken...") en de default administrator die altijd wordt aangemaakt.
Ik ga nog wat meer testen natuurlijk, maar ik heb er nu een beter gevoel bij. Het enige wat ik nog niet heb ingesteld is de "my documents"-folder die normaliter wijst naar mijn andere (server) pc. Maar daar kan ik gewoon via een unc-pad naar toe komen, dus dat kon/kan het probleem niet zijn.
Wat ik gisteren heb geprobeerd is het volgende;
Heb alle useraccounts via "Users & Groups" (manage my pc) weggehaald, behalve het admin account. Vervolgens heb ik nieuwe useraccounts aangemaakt via "Users & Groups". Deze users zijn lid van de lokale users group, behalve mijn account, die is lid van de lokale administrators.
Nadat ik als een van de users ben ingelogd lijkt alles goed te werken!!! ik heb nog niet alles kunnen testen maar voorzover ik nu kan zien zien het er goed uit. De optie "fast user switching" staat ook (nog) aan. Als ik switch of aflog en als een andere, zojuist aangemaakte, user inlog gaat het ook goed...
Het lijkt net alsof er problemen zijn met de useraccounts die zijn aangemaakt TIJDENS de installatie van XP. Ik kan er ook niets meer van maken, maar het lijkt toch daar iets mee te maken te hebben.
Dit was trouwens wel het verschil toen deze PC boven stond, daar had ik maar 2 accounts (1 aangemaakt tijdens de setup van XP ("wie gaat deze computer gebruiken...") en de default administrator die altijd wordt aangemaakt.
Ik ga nog wat meer testen natuurlijk, maar ik heb er nu een beter gevoel bij. Het enige wat ik nog niet heb ingesteld is de "my documents"-folder die normaliter wijst naar mijn andere (server) pc. Maar daar kan ik gewoon via een unc-pad naar toe komen, dus dat kon/kan het probleem niet zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2005 10:01 ]
...hmmmm.... na wat meer dingen geinstalleerd te hebben blijkt het nu weer NIET te werken, het is wel zo dat onder mijn account alles wel gewoon werkt, maar gebruik ik het account van mijn vrouw of van de kids dan gaat het weer fout. Zodra ik "My Computer" open houdt het weer op, het venster verschijnt niet. Internet werkt dan weer niet. En als je afmeld dan komt de melding dat explorer.exe niet reageert. Log ik aan via mijn account (met dezelfde rechten) geen probleem..... Gooi ik het profiel weg (van mijn vrouw of de kids) en maak een nieuwe aan (ook getest met een andere naam) dan blijft het probleem nog bestaan...
Probleem nog steeds niet kunnen oplossen. Ik ben er nu ook achtergekomen dat, na een schone install van xp pro, de machine ook al gelijk gek gaat doen betreft het explorer.exe-proces. Had mijn vraag ook bij de chipset makers (VIA) geplaatst en die gaven mij als tip om eens alle componenten los van het board te halen en vervolgens het board schoon te maken (stofvrij, etc...). Dat zou het ook best wel eens kunnen zijn. Dus ga ik eens kijken of ik vanavond de componenten los kan halen van het mobo, de schroeven die het mobo vasthouden ook eens losser draaien en zomaar eens kijken of het dan wel gaat werken.
Misschien ligt het ook aan je geheugen o.i.d., draai memtest eens?
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Verwijderd
onboard netwerkkaart??
had k eerst ook last van alleen als xp net was opgestart had k internet 3 minuten erna nietmeer
bleek dat k de onboard lan moest enablen
had k eerst ook last van alleen als xp net was opgestart had k internet 3 minuten erna nietmeer
bleek dat k de onboard lan moest enablen
Verwijderd
Intergrated Vuurmuur uitgezet van XP..... ?
Of heb je toevallig MS spyware erbijgezet ? na de schone installatie.
Probeer anders een windows 2000 en kijk of je daar ook last hebt van dit probleem.
Dan weet je iig zeker of het aan XP ligt of aan de Router/switch/hub/modem etc... ???
Of heb je toevallig MS spyware erbijgezet ? na de schone installatie.
Probeer anders een windows 2000 en kijk of je daar ook last hebt van dit probleem.
Dan weet je iig zeker of het aan XP ligt of aan de Router/switch/hub/modem etc... ???
[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2005 16:45 ]
Het probleem lijkt zich meer te focussen op het netwerkgedeelte. Als ik onder een user de link naar "My Computer" niet kan openen, althans hij opent wel maar met het bekende zaklampje wat niet weg, en ik trek vervolgens de UTP kabel eruit, dan komt ineens wel het explorer venster naar voren!!!! Ik heb op dat moment geen verbindingen naar een andere machine. Heb al drivers van de maker van die NIC geprobeerd, ander slot gezet, andere kabel geprobeerd. Het gekke is als onder een andere user aanmeld, het wel goed gaat. Krijg gelijk het explorer-venster te zien. Het staat ook los van de rechten voorzover ik kan achterhalen. Vast op 100mbps full duplex heeft ook geen effect.
PS: Kan nog wel gewoon een RDP sessie opzetten naar een andere machine, dus dat kan het probleem ook niet zijn. Heb 2 nics geprobeerd, 3com en realtek. Heb het gehele systeem opnieuw schoongemaakt (geblazen).
Jouw opmerking over die ms antispyware, zijn daar problemen mee dan??? de vuurmuur van XP staat uit. heeft de laatste updates, en draait NAV-CE 10.x en heb ook ms antispyware draaien.
PS: Kan nog wel gewoon een RDP sessie opzetten naar een andere machine, dus dat kan het probleem ook niet zijn. Heb 2 nics geprobeerd, 3com en realtek. Heb het gehele systeem opnieuw schoongemaakt (geblazen).
Jouw opmerking over die ms antispyware, zijn daar problemen mee dan??? de vuurmuur van XP staat uit. heeft de laatste updates, en draait NAV-CE 10.x en heb ook ms antispyware draaien.
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2005 14:34 ]
Verwijderd
ik zat bij een bedrijfje die hadden problemen op het netwerk te komen , maar wat bleek iemand daar had microsoft antispyware geinstalleerd. En die veroorzaakte dus blijkbaar een blokkade naar toegang tot het netwerk , ik heb deze toen verwijderd en starte opnieuw op en verder geen problemen ermee mee gehad... dit was wel een beta versie !
Pagina: 1