Netgear WGT624 - WG111T performance probleem

Pagina: 1
Acties:

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik heb een wireless router staan van Netgear de 108g WGT624, plus een usb kaartje WG111T.
Beide ondersteunen 108G.

Totdat ik een 2e pc gekocht had, heb ik eigenlijk nooit naar de performance gekeken, maar nu ik regelmatig enkele gigabytes aan gegeven uitwissel tussen de 2 pc's vond ik het toch wel langzaam.

Pc 1 - zit op de wlan met de bovenstaande wg111t
pc 2 - zit op de kabel aangesloten aan de wgt624 router

Met de 108g only mode verwacht ik rond de 47mbps throughput te halen, zoals ik in veel review gelezen heb. Ik kom echter niet hoger dan 28mbps, wat ik ook probeer :

- Diverse firmwares op de router gezet
- Nieuwe drivers voor de wlan usb
- Alle settings gecontroleerd
- Wep encryptie staat aan (heeft dit zo'n invloed ?)

- Signaal sterkte is zeer goed 80%
- Afstand is zo'n meter of 10, en 1 muur.
- Draadloze telefoons uitgezet (maakt niets uit)

En met 802.11b haal ik inderdaad maar de helft van 108g, zo'n 14-15mbps.

Iemand enig idee of ik nog wat over het hoofd heb gezien, of is dit een normale performance voor dit setje ?

[ Voor 4% gewijzigd door HaseMike op 08-11-2005 07:27 ]

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:02

aex351

I am the one

Ik heb ook een WGT624 en een WG111T . Bij mij werkt alles prima , nu staat het op B en G en krijg ik een mooie 54MBps met 71% signaal sterkte en WPA beveiliging.

Ik heb daarintegen op het moment wel serieuze problemen met de router zelf, op een willekeurige moment houd het gewoon op met werken en moet ik het resetten.

Volgens mij kan het uitwisselen tussen 2 pc's geen 108MBps max gaan aangezien het niet full duplex is en dus gedeeld.

[ Voor 21% gewijzigd door aex351 op 23-11-2005 03:08 ]

< dit stukje webruimte is te huur >

• oheng
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-04 23:47
WEP encryptie maakt niet zoveel uit. Probeer ze eerst eens naast elkaar te zetten om te kijken hoe de performance dan is. Want anders blijf je aan het proberen.

aex351: kijk eens in deze thread: Als ik inlog op school, router down!
Misschien heb je er wat aan.