[phpbb] niet mogelijk installeren mods

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

Topicstarter
Ik post maar even een nieuw topic aangezien ik het antwoord op m'n vraag niet kan vinden..

Ik heb een phpbb forum (draaidende dus), en nu wil ik een mod installeren voor meer opties.
Het probleem is echter dat ik tijdens het installeren de foutmelding krijg dat het script geen toegang heeft tot de mysql database (en verschillende rijen niet kan implementeren), wat wel kan kloppen want hier zit een paswoord op.
Ik weet niet of ik het zo goed zeg, maar ik heb een toegewezen database en kan 'de core' niet aan, het is dus onmogelijk voor mij het paswoord etc. te veranderen.

Nu lijkt het me dan ook de enige mogelijkheid om het te laten werken door in het script te verwerken dat deze een paswoord bij het login gebruikt, maar hoe doe ik dit? Ik gebruik pas sinds 2 dagen mysql dus ik weet er echt niks vanaf. Weet dus ook niet of dit nou wel daadwerkelijk het probleem is...

Is het normaal dat je voor iedere mod die je installeert aanpassingen moet maken in het script voor de database?

Alvast bedankt voor de reacties...

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

• Startups
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09-2022
Zou je de foutmeldingen hier kunnen posten?

Mocht dat niet kunnen, herinner je je dan of er een SAFEMODE error bij stond?
Dat hoor ik namelijk ook vaak bij phpBB mod installaties.

Verwijderd

Ik neem aan dat het script vast wel ergens een configuratie bestand heeft waar je het wachtwoord e.d moet kunnen instellen, zonder dat je verder iets 'engs' hoeft te doen? Zoek eens naar een config.php oid, zou wel onlogisch zijn als je zelf niet bepaalde variabelen kunt veranderen :)

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-04 12:00
Het is niet de bedoeling dat we in P&W ondersteuning geven op 3rd party software, zoals PHP-BB.
PHP BB heeft een eigen supportforum, waar je deze vraag beter kunt stellen.

https://fgheysels.github.io/

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:20

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

wat heeft dit te maken met programmeren? Dit is puur een installatie probleem van software die je draait. En dat hoort eigenlijk in Software Algemeen. Echter, omdat phpBB ook een prima support forum heeft kan je het beter eerst daar eens proberen. Mocht je er dan nog niet uitkomen dan kan je altijd alsnog een topic hier openen (maar dan wel op de juiste plek ;) ).

* Creepy aait whoami

[ Voor 3% gewijzigd door Creepy op 08-11-2005 08:44 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Dit topic is gesloten.