Jazzy schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 14:57:
Ik zeg niet dat het niet kan, ik zeg alleen dat XP een stuk veiliger is. Dat het wat langer duurt om op te starten dat moet je dan maar voor lief nemen. Je krijgt er een veel veiliger, robuuster en gebruiksvriendelijker OS voor terug.

Afgezien dat het langer duurt om op te starten neemt XP ook VEEL meer ruimte op je HD in (ik vind 't zonde van de ruimte) en zal '98 ook draaiende gewoon sneller zijn, het is niet alleen het opstarten.
XP is inderdaad robuuster. Of het ECHT veiliger is weet ik niet. Ik heb in al de tijd dat ik Windows heb gebruikt ('95, '98 en 2000) echt serieus nooit last gehad van spyware enzo (eerlijkheid gebiedt me erbij te melden dat in de tijd dat ik '98 nog gebruikte heel het spyware gebeuren nog niet bestond). Maar op mijn huidige '98 installatie merk ik er ook niets van, maar hij is duidelijk sneller.
Dus het blijft een afweging, het robuustere, maar tragere XP of het snellere, wat minder stabiele '98
Mijn keuze blijft in dit geval Windows '98 (vermits het bij wat tekstverwerken en internetten blijft).