Toon posts:

toetsenbord in galop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na opstarten van een live-cd (Kubuntu en Knoppix) slaat m'n toetsenbord in KDE op hol, als ik bijv. probeer hallo in te klopen wordt het zoiets als hhhhhhhhhhhaaaaaaaaaalllllllllllllllllllllllllllllllllllllooooooooooo
In een console (zo heet dat toch met ALT+Fn) is er niets aan de hand ook als ik een OS van hdd opstart is alles normaal.
Kent iemand dit verschijnlsel?

Verwijderd

Waar wil je dat hallo intikken??

• SyphOn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:48
lekker nuttig |:(

Maar even: heb je ps/2 of usb toetsenbord. Probeer als je hem op de usb hebt even aan te sluiten op ps/2 (Via een verloopje) en start dan ubuntu nog een keer op. (hele pc wel opnieuw starten he).

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Uh ja? Want ik zie de TS niet zeggen of het overal gebeurt, alleen dat het niet gebeurt op de console. Of het gebeurt in een terminal onder X of ergens anders haal ik hier niet uit.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Heb je toevallig een AMD Athlon64 en wel meer specifieker een X2 ?
Zo ja, irritant probleem he ;)

Dit is met de laatste kernels geen probleem meer, zeker niet als je "pmtmr" als kernel parameter meegeeft. (ik vermoed dat je klok ook te snel loopt)

• daft_dutch
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

daft_dutch

>.< >.< >.< >.<

toetsenbord uit de usb of ps2 en er weer in stoppen

>.< >.< >.< >.<

Verwijderd

Zoals de poster na jou ook al vermeldt, vergeet de TS te vermelden waar het WEL fout gaat... Jouw reactie is dus totaal niet nuttig :/ :O

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2005 09:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
het probleem nog ff kort: als ik bijv. 'ifconfig' wil inkloppen wordt het iiiiiiiiiiiiiiiffffffffffffffffffffffffccccccccccccccoooooooooenz.
dit op een oude Celeron met win98, kubuntu en vector.
treedt uitsluitend op in linux GUI's (dus ook in XTerms) en niet in win98 en niet in een virtuele konsole.
Eerst dacht ik dat het alleen gebeurde met live-cd's en KDE maar met FVWM op de harddisk gaat het ook fout.
Toetsenbord natuurlijk eerst vervangen door een ander, maakte niet uit. :?

• Tha_Butcha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-01 13:59
mm, kan het misschien liggen aan je X11 config? dump die hier is (alleen de relevante dingen natuurlijk)

Compromises are for the weak

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:29
Zoals al door anderen gevraagd, wat voor toetsenbord? USB of PS/2?
Pagina: 1